Ik heb sinds ongeveer 2 weken ontzettende last in mijn onderrug. Vooral rechts onder. Zo erg dat ik nu haast niet meer kan bukken, en amper op kan staan zonder dat ik me ergens aan omhoog moet trekken als ik zit. Ik voel me echt een oude reumatische oma op mijn 25ste! Nu heb ik een afspraak gemaakt met de HA, maar die kan pas donderdag aangezien het geen spoed is.... ik weet me gewoon geen houding meer te geven. Zitten is vervelend, liggen is vervelend, en lopen is al helemaal pijnlijk! Ik ben nu 24 wk zwanger, en helemaal niet zoveel aangekomen. Weeg hooguit 70 kg nu. Dus gewicht kan het nietecht zijn. Wie van jullie heeft hier nog meer last van? En wat doe je er tegen?
Klinkt als bekkenklachten. Onder invloed van hormonen kan je dit krijgen. Hiervoor kun je zelf een bekkenfysio bellen om een afspraak te maken. Zelf heb ik er veel baad bij gehad! Succes!
Het hoeft natuurlijk niet altijd gelijk bekkenklachten te zijn maar zou inderdaad de fysio even bellen, hoef je niet eerst langs de huisarts....sterkte.
Ik herken de pijn. Heel vervelend! Tijdens mijn vorige zwangerschap heel erg last gehad van mijn bekken en nu begint het al weer. Inderdaad zoals al gezegd is kan je zelf een fysio of bekkentherapeut bellen. Daar kan je zonder verwijzing van de huisarts terecht. Tot die tijd vooral op je houding letten. Tillen zoveel mogelijk vermijden en hier helpt het om in beweging te blijven. Ook heb ik wat oefeningetjes van de fysio meegekregen en dat werkt erg goed. Het is niet erger geworden. Sterkte!