Hallo mama's.. Ik ben benieuwd hoe een harde buik voelt? Kan je dan ook het gevoel hebben dat het vooral bovenin hard wordt en samenspant? Ik lees hier ook weleens over boveninbuikpijn.. en dat vind ik toch wel eng ivm zwangerschapsvergiftiging.. Wat is het verschil tussen boveninbuikpijn en harde buiken? Weet iemand hoe die buikpijn bovenin voelt? Alvast bedankt!
Het is best moeilijk uitleggen. Een harde buik voelt alsof alles vanaf ongeveer je navel (verschilt natuurlijk hoelang je zwanger bent, maar voor het idee) tot je schaampotje samenspant. Als je dan met je hand op je buikduwt voelt het heel hard, een beetje als een harde bal. Ik vind het soms ook een beetje voelen of alles vacüum wordt getrokken. Het is een rotgevoel en soms wil je een beetje in elkaar krimpen omdat dat fijner voelt, maar het doet geen zeer. Hoge buikpijn ken ik (gelukkig) niet...
Bij een harde buik krampt de hele baarmoeder, voor je gevoel GEB je dan een harde bal/zak in je buik. Van buitenaf voelt het ook hard en veert je buik niet mee als je er op duwt.
alsof er een bal ipv baby in je buik zit als ik nu n harde buik heb word mn buik ook helemaal rond en strak
Het voelt bij mij alsof iemand een rietje in mijn navel heeft gestoken en mijn buik heel hard heeft opgeblazen. Hij staat helemaal strak gespannen en hij beweegt ook niet meer mee met bewegingen van mijn lichaam. Bv opstaan van de bank of omdraaien in bed is dan best pijnlijk. Eerst kreeg ik het er ook altijd heel benauwd van maar door een andere ademhalingstechniek toe te passen is dat grotendeels over...
Die harde bal, dat herken ik wel (de beschrijving van Sallie daarentegen niet, zo voelde het bij mij niet). Bij mij deed het, zeker naar het eind, vooral aan de bovenkant pijn als ik een harde buik kreeg. Ik heb verder nooit gezondheidsproblemen gehad. Maar vraag het voor de zekerheid aan je vk, die kan het vast beter beoordelen.
De hele baarmoeder wordt een keiharde, samengetrokken bal. Bij mij (en ik ben nogal een Dikkie Dik ) zie je ook een harde bal uitstulpen en het voelt echt belachelijk hard Mijn man verbaast zich er nog steeds over als ie het voelt (ik heb ze best regelmatig). Hoe verder in de zwangerschap hoe hoger je hem zult voelen, omdat je baarmoeder steeds groter wordt. Soms kunnen ze onaangenaam of iets pijnlijk zijn. Ik voel dat zelf idd aan de bovenkant van mijn buik. Ze duren hooguit een minuut.
Bedankt voor de reacties!! Dit is een stuk duidelijkere uitleg Wordt toch altijd wel een beetje paniekerig als ik lees over bovenin buikpijn en strak staan enzo. Bedankt!