Erge zorgen om groei

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Gebruiker8754, 28 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.604
    6.567
    113
    Vrouw
    Bij mij nooit gemeten volgens mij? Kan me daar in ieder geval niets van herinneren!
     
    Sien1993 vindt dit leuk.
  2. Nuage

    Nuage VIP lid

    12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Armen worden inderdaad niet gemeten
     
  3. Sien1993

    Sien1993 Lid

    11 mrt 2019
    15
    3
    3
    Vrouw
    Dat is dan misschien ook iets wat ze enkel in België doen, hihi
     
    Palmpje vindt dit leuk.
  4. RoosjeD

    RoosjeD Lid

    8 mrt 2019
    28
    10
    3
    Vrouw
    Ik zou mij in jouw geval echt geen zorgen maken. Je bent bijna uitgerekend en dan weet je het zeker :). Ik heb begrepen dat ze er max een mm of 2 naast kunnen zitten, maar een groter meetverschil zou wel heel erg raar zijn.
     
  5. RoosjeD

    RoosjeD Lid

    8 mrt 2019
    28
    10
    3
    Vrouw
    Bij mij hebben ze de bovenarmpjes gemeten en die zijn in verhouding met de bovenbeentjes. Dus ook onderaan de curve.
     
  6. Sien1993

    Sien1993 Lid

    11 mrt 2019
    15
    3
    3
    Vrouw
    Ja op vrijdag meet onze gynaecoloog de femur 57mm en de humerus 57mm en maandag die in het universitair ziekenhuis de femur 62mm en de humerus 53mm, vind ik toch vreemd en ja, nog 19 dagen tot de uitgerekende datum, maar die gaan nog lang duren! Maar ik mag niet klagen, jullie moeten nog wat langer geduld hebben
     
  7. RoosjeD

    RoosjeD Lid

    8 mrt 2019
    28
    10
    3
    Vrouw
    Dat is wel heel afwijkend.. Misschien kan je een second opinion aanvragen bij een andere arts?

    Vanmorgen hebben wij weer een groeiecho gehad. Ons kleintje groeit in zijn eigen tempo door. De bovenbeenlengte was vandaag 50 mm en nog wat. In twee weken is het ongeveer 5 mm gegroeid. Wel nog steeds op de onderste lijn.

    Die gaan zeker lang duren. Hier gaan de dagen ook heel langzaam voorbij en ik moet nog zo lang! :(
     
  8. Eef92

    Eef92 Fanatiek lid

    8 jan 2016
    1.044
    464
    83
    Mijn vriendin zou een baby krijgen van 2500 gram bij 40weken. Controles vanaf de 30weken en elke dag thuismonitoring. Kindje is geboren met 39 weken en woog 3300 gram en 51cm. Ze kunnen er ook naast zitten dus!
     
  9. Sien1993

    Sien1993 Lid

    11 mrt 2019
    15
    3
    3
    Vrouw
    Dat klinkt goed, wij zaten op 32 weken maar aan de 56mm dus als het bij jullie zo doorgaat komt het zeker in orde!
    Wij zijn ook terug bij de gynaecologe geweest vandaag, met 65mm nog steeds onder de p5 maar toch weer wat gegroeid! En tot mijn eigen grote verbazing stelde ze ook opeens vast dat ik al 4cm opening heb, ze verwacht niet dat ik mijn volgende consult volgende week vrijdag nog ga halen!
     
  10. RoosjeD

    RoosjeD Lid

    8 mrt 2019
    28
    10
    3
    Vrouw
    Aaaaah! Wat spannend!! Ik ben al begonnen met duimen!!
     
  11. RoosjeD

    RoosjeD Lid

    8 mrt 2019
    28
    10
    3
    Vrouw
    Hoi Sien,

    Hoe is het nu? Inmiddels bevallen?
     
  12. Sien1993

    Sien1993 Lid

    11 mrt 2019
    15
    3
    3
    Vrouw
    Hoi hoi!
    Ja zaterdagavond om 20u binnengegaan met een beetje last en om 23u was onze zoon Melle er al! er zijn geen verdere testen meer gedaan, alles lijkt in verhouding dus nu mag hij verder groeien!
    En daar?
    Groetjes!
     
  13. RoosjeD

    RoosjeD Lid

    8 mrt 2019
    28
    10
    3
    Vrouw
    Gefeliciteerd!!! Ben super blij voor je. Nu is het dus tijd om volop te genieten van jullie wondertje! Gelukkig is alles goedgekomen :)

    Hier zijn we pas in week 30.. Dus nog even geduld. Donderdag weer een groeiecho.
     
  14. Sien1993

    Sien1993 Lid

    11 mrt 2019
    15
    3
    3
    Vrouw
    Dankjewel!
    Houdt me maar op de hoogte!
     
    RoosjeD vindt dit leuk.
  15. RoosjeD

    RoosjeD Lid

    8 mrt 2019
    28
    10
    3
    Vrouw
    Hier helemaal in de stress.. volgens de meting van gisteren met 30+3 staat de femur op 50,7.

    Twee weken geleden stond het ook op 50 mm..de gynaecoloog zegt dat ze het toen te ruim hebben gemeten en dat de baby zijn eigen curve blijft volgen. Ik ben super ongerust
     
  16. Sien1993

    Sien1993 Lid

    11 mrt 2019
    15
    3
    3
    Vrouw
    Ik begrijp volledig dat je ongerust bent, ik was net zo.. wanneer is de volgende echo?
     
  17. RoosjeD

    RoosjeD Lid

    8 mrt 2019
    28
    10
    3
    Vrouw
    Morgen hebben we weer een GUO. Ik ben benieuwd.

    Inmiddels hebben 2 gynaecologen naar de vorige meting gekeken. Beide geven aan dat het botje toen te ruim is opgemeten en de baby de afgelopen weken zeker wel is gegroeid volgens zijn eigen curve.
    Ik vind het jammer dat we bij iedere groeiecho iemand anders hebben. De ene zegt dan dat de groei van het hoofdje en het buikje belangrijker zijn dan de bovenbeen. De ander zegt weer totaal iets anders.

    Hoe gaat het met jou en de baby?
     
  18. Sien1993

    Sien1993 Lid

    11 mrt 2019
    15
    3
    3
    Vrouw
    Ja dat is inderdaad jammer dat het niet steeds dezelfde gynaecoloog is! Hoe was het gisteren?
    Met ons gaat het goed, hij komt goed bij! Over de groei is natuurlijk nog niet veel te zeggen na 3 weken..
     
  19. RoosjeD

    RoosjeD Lid

    8 mrt 2019
    28
    10
    3
    Vrouw
    Goed om te horen!

    Femur is nu op 52,7 mm gemeten en groeit gewoon netjes door. Wel onder de curve, maar we maken ons hier eigenlijk niet meer druk om. Misschien omdat we er iets nieuws bij hebben. Ons zoontje heeft grote kans op hypospadie... Ik dacht oké, een kromme penis komt vaak voor. Een kleine operatie en het zal wel meevallen, maar we kregen er een heel verhaal bij dat het misschien ook een eierstok zou kunnen hebben en dat je dat met een echo niet kan zien en blablabla... Bij de geboorte moet het geslacht erkend worden door een arts. Ik ben echt helemaal van slag! Ik kan eigenlijk ook gewoon niet meer. Zwangerschapsdiabetes, hoge bloeddruk, korte femur en dit erbij. Ik ben minimaal 3 keer per week in het ziekenhuis en geniet totaal niet van mijn zwangerschap!
     
  20. Sien1993

    Sien1993 Lid

    11 mrt 2019
    15
    3
    3
    Vrouw
    Oh nee dat is inderdaad wel alles bij elkaar éh! Hoe zien ze zoiets op echo? Ik begrijp volledig dat je niet meer kan, ik hoop voor jou dat je net als ons wat sneller kan bevallen en niet te veel geduld meer moet hebben! En zolang de femur doorgroeit zou ik me daar inderdaad ook geen zorgen meer om maken!
     

Deel Deze Pagina