Ik heb vorige week een broekje verkocht via Markplaats. De koopster vroeg of ik hem direct kon opsturen want ze had hem zaterdag nodig. (het was dinsdag) Ik teruggemaild dat ik hem opstuur zodra het geld op mijn rekening staat. Donderdag het broekje opgestuurd. En haar gemaild dat de verzendkosten een euro duurder waren. Ze reageert direct verontwaardigd en vraagt of ik het broekje wel heb opgestuurd want ze had nog niks gekregen. Ik terug gemaild dat ik dit inderdaad had gedaan en dat ik daarom wist dat de verzendkosten een euro duurder waren. Vrijdag krijg ik een mail: ik heb helemaal niks binnen gekregen. Als u het nog niet opgestuurd heeft zou ik dat graag van u willen weten!! Ik weer terug gestuurd dat ik het opgestuurd heb zoals ik gezegd had in mijn vorige mail. Dan stuurt ze weer terug: zoals ik eerder heb aangegeven ik heb nisk ontvangen, wel raar. Normaal zijn ze binnen twee dagen binnen. Ik haar gisteren gemaild of ze het al had gekregen. Stuurt ze terug : niks. Stuurt ze weer terug: ik heb er echt spijt van. En nu?? ik heb niks binnen? als u het nog thuis heeft, zou het fijn zijn, want ik wil mijn geld terug!!! Ik heb terug gestuurd dat ik het er ook spijt van heb en dat ik al jaren pakketjes op stuur en nog nooit een probleem heb gehad. En hoe ik kan wten dat ze het echt niet gehad heeft en ik niemand hoeft op te lichten voor 10 euro. De toon waarop ze praat vind ik echt niet netjes. Nog nooit problemen gehad en nu met iemand die vanaf het begin af aan al zo praat word het niet bezorgd. Ik ga hier niet meer op reageren.
Ik zou zelf zoiets hebben van, zodra ik het afgegeven heb is mijn verantwoording ook weg. Je geeft het pakketnummer en vandaar kun je niets meer doen. Je kan er toch ook niets aan doen dat pakjes zoek raken bij de post. Het is niet leuk voor de ontvanger, want die is de pineut, maar je weet dat het kan gebeuren
Ja precies. Het was gewoon brievenbus post. Ik kan nog eens op het postkantoor gaan vragen voor de zekerheid. Maar zo achterdochtig alsof ik het niet ga opsturen, dan moet je niks via marktplaats kopen.
Persoonlijk vind ik dat als je verz kosten aangeeft bij de koop dat je die moet aanhouden en niet achteraf nog een euro of wat dan ook in rekening moet brengen (ik heb zelf een keer 3 euro extra moeten bijleggen omdat het met de pakketpost moest tja.. my bad) of van te voren wegen als je het op MP zet of het risico incalculeren. Maar verder de toon. klinkt vreemd. Ik ga ook echt niet iets opsturen zonder dat het geld op mijn rekening staat. En om dan binnen een dag al zo te reageren? tja. stom. Dan had ze gewoon gelijk over moeten maken had je het een woensdag weg kunnen doen. En als ze het nog binnen krijgt zet ze het zelf maar op MP ik zou sowieso nu nog niet het geld terug storten wie weet krijgt ze het nog binnen. en tja.. lastig verder. kan je geen tips geven. Had vorige week ook dat iemand op maandag wat had verzonden. maar ik had het een donderdag pas binnen. Tja kan zij niks aan doen. en dan nog wilde ik een dag xtra wachten voor ik ging mailen omdat ik weet dat post.nl niet is wat het is geweest. sterkte ermee.
Het is een feit dat het via Post niet te traceren is. Je zou er voor kunnen kiezen het voortaan met Pakketpost te verzenden, dan heb je meer garantie. Ik zou het gewoon zeggen, dat jij niet verantwoordelijk bent voor de verzending via post. En afkappen die mail
O ik zie nu dat ze op de advertentie had geboden waar 1 euro verzendkosten stond, ik had het broekje er 2 keer opgezet. Nou ja dan is dat idd mijn eigen schuld. Maar ik ga geen geld terugstorten. Wie weet heeft ze het wel gehad.
Waarom verstuur je dan zulke dingen niet met pakketpost ? Ja daar betaal je wel extra voor maar dan hebben beide partijen wel wat meer zekerheid, bewijs nu maar dat jij het echt hebt verstuurd.
Als mensen er niet voor willen betalen dan is dat hun verantwoordelijkheid vind ik. Ik zelf zou ook niet 6.75 betalen als ik iets koop voor 10 euro. Ik verkoop al meer als 4 jaar spullen op internet en nog nooit 1 klacht gehad.
Ik heb vorige week zaterdag een envelop op de post gedaan met 2 tekeningen van m'n dochters, voor oma. Om de tekeningen niet op te vouwen heb ik ze in een A4-envelop gedaan. Wel gewone brievenbuspost dus, maar afwijkend formaat. Is pas de zaterdag erop, week later dus, aangekomen Kan dus best dat de koopster inderdaad het broekje nog niet heeft ontvangen, maar wil dus nog niet zeggen dat ze het dan niet meer krijgt. Vind het wel raar om al gelijk op donderdag of vrijdag te gaan zeuren dat je nog niets ontvangen hebt, als het dan pas net verzonden is...
Ik zou gewoon netjes een mail sturen dat je het erg vervelend is, maar je verder weinig kan betekenen. Het enige wat ze kan doen is bellen naar de post. geef haar ook als tip dat ze de volgende keer het zo laat verzenden dat ze een bewijs heeft of iets. ook haar eigen fout en risico. Je weet dat het fout kan gaan met post.
Misschien probeert ze jou wel op te lichten en heeft ze het wel ontvangen en hoopt ze dat ze door zo te reageren ook nog eens haar geld terug krijgt. Ik zou het hierbij laten en niet meer reageren en ook geen geld terug storten.
er zijn ook mensen die hier een sport van maken. zeggen dat ze niks hebben binnen gehad ,hopende dat de verkoper zich lullig voelt en het geld terug stort. ik zet altijd bij mijn advertenties dat brievenbuspost op eigen risico is en ik niet aansprakelijk ben voor zoekgeraakte poststukken. weten ze meteen waar ze aan toe zijn
Ik zou dan nu ook in de zelfde trant (maar dan netter terug reageren) Zo van ik weet zeker dat ik het heb opgestuurd! wie zegt me nu dat jij hem niet gewoon ontvangen hebt maar het geld terug wilt?! en het item dan voor niks wil hebben. En dan erbij vermelden dat jij niet verantwoordelijk bent voor de post. dat ze beter geduldig kan afwachten als ze het ECHT NIET heeft. want jij weet 100% dat je het ECHT WEL hebt verstuurd. en dan verder niet meer reageren.
Bij ons op de zaak (PostNL) krijg je hoe dan ook een bonnetje, als ik iets verstuur van kleding, krijg ik altijd de bon mee en met mij velen. Dat is dan wel je enige bewijs dat het verstuurd is maar er is er wel een...
Krijg je ook een bonnetje met brievenbuspost? Ja dat gevoel geeft ze me wel dat ze het gewoon gratis wilt. Sorry hoor maar 10 euro voor een nieuw burberry broekje is echt voor niks! Maar goed ik had haar teruggemaild dat ze mss eens aan haar postbode moest vragen. Voor de rest ga ik echt niet meer mailen, en idd bij mijn advertenties zetten dat het op eigen risico is, jammer dat het zo moet gaan.
Vorige week zijn ze toch begonnen met een nieuw systeem waardoor de post met 2-3 dagen vertraagd kon zijn? PostNL zegt sorry voor te late postbezorging - RTL Z