weegschaal, ik dacht dat doen we even...

Discussie in 'De lounge' gestart door meintje, 17 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Nou, ik heb dus een weegschaal maar dat is best een oudje en betwijfel of deze wel klopt.
    Graag zou ik deze eens vervangen en dacht dat zullen we eens even gauw doen. Maar er blijken echt zo enorm veel verschillende weegschalen te zijn met allerlei functies n allerlei prijsklassen...ik weet het niet meer.

Zijn al de extra functies nuttig (memory, bmi, vocht, vet, spier etc) en werkt dat ook daadwerkelijk of beter gewoon een basismodelletje?
    Welke hebben jullie en is het een aanrader of afrader en waarom?

(beetje komkommertijd-onderwerp, maar met de goede voornemens in het vooruitzicht misschien toch wel nuttg)

2. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.245
    2.363
    113
    Vrouw
    Wat wil je ervan weten? Als het je puur gaat om je gewicht kun je prima een basismodelletje aanschaffen, maar als je bijvoorbeeld ook gaat sporten en iets over je spiermassa wilt weten (en je kunt t dit niet op je sportschool laten meten) kun je ook wat meer betalen en een duurdere nemen.

3. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik hen een heel simpel basismodelletje. Van inventum geloof ik. Hij laat zien hoeveel ik weeg en verder niets. En dat vind ik meer dan genoeg info...

puzzelstukje en Oceanna vinden dit leuk.
  4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.452
    17.401
    113
    Ik heb er pas bij blokker 1 gekocht, geeft van alles aan maar dat berekenen duurt me te lang dus zodra gewicht er staat stap ik er af

5. Manque

Manque Niet meer actief

Ik heb 14 jaar geleden voor 15 euro een super simpele digitale weegschaal bij de Kijkshop gekocht en die doet het nog steeds goed. 2 keer de knoopcelbatterij vervangen in al die tijd, ik weeg iedere dag.

6. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Ik heb er een met allerlei toeters en bellen, maar ik gebruik hem alleen voor mijn gewicht. (en om er vervolgens op te schelden :roflmao:)

Het is maar net wat je zelf wil, ik persoonlijk heb spijt dat ik zo'n dure gekocht heb.

7. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik heb er 1 van 10 euro of zo. Doet wat hij moet doen.

8. Janna

Janna Fanatiek lid

Sterker nog... is eigenlijk al meer info dan ik wil weten. :rolleyes:

Maar goed, hier dus ook zo'n basismodelletje en daar ben ik dik tevreden mee.

9. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Nou, vroeg me vooral af of die andere functies een zinvolle en betrouwbaar bijdrage leveren bij afvallen.... Ik weet wat BMI is, maar verder zeggen bv vocht,vet en spierpercentage mij niet zoveel.
    Nu moet ik echt nodig afvallen (door stress en zware operatie en nu nog revalidatie doe ik lichamelijk erg weinig en ben ik er niet slanker op geworden helaas).
    Dus nu ik denk over een nieuwe weegschaal vraag ik me af of die functies voor mij misschien toch meerwaarde hebben of niet...

10. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Hier ook gewoon een goedkope die alleen het gewicht aangeeft. Meer heb ik niet nodig.

11. Manque

Manque Niet meer actief

Vocht, vet- en spierpercentage kunnen niet accuraat gemeten worden door een weegschaal. Dat is echt een schatting. BMI is ook maar relatief... vet en spieren hebben verschillend gewicht, dus een heel gespierde vrouw kan hetzelfde BMI hebben als iemand die weinig spieren en veel vet heeft. Eerlijk gezegd vind ik dat soort weegschalen een beetje onzinnig. Dit is een nuttige website als je je vetpercentage wil monitoren: https://www.optimalegezondheid.com/7-manieren-om-je-vetpercentage-te-meten-en-te-verlagen/

Janna vindt dit leuk.
  12. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.612
    2.406
    113
    Ik heb er 1 bij de Blokker gekocht, zo simpele digitale. Maar.. hij geeft gewoon 20 kg teveel aan.

Deel Deze Pagina