Ergenissen op de weg

Discussie in 'De lounge' gestart door Leesteken, 7 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Zelf vind ik nogal veel irritant, maar ben dan ook vrij ongeduldig. Vooral mensen die te langzaam rijden, vind ik heel erg irritant. Maar ook mensen in van die hele grote of snelle bakken die denken dat de weg van hun is.

Biny en Leesteken vinden dit leuk.
  2. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Ik was er nog een vergeten. Fietsers die geen richting aangeven. Hoe moeilijk is het om een arm uit te steken. Tegenwoordig krijgen ze fiets/verkeer examens maar rijden ze of ze nooit verkeersregels geleerd hebben.

Gewooniemand en Leesteken vinden dit leuk.
  3. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Als ik niet al op een eerder moment de relatie zou hebben verbroken om dat gedrag, dan zou ik inmiddels toch echt niet meer bij hem in de auto stappen en zeker mijn kinderen niet bij hem in de auto laten gaan. Hij is een gevaar op de weg en dat zou ik niet accepteren met het leven van mijn kinderen en mij.

Leesteken, xxmoixx en TotalBella vinden dit leuk.
  4. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Haha ja die is ook echt vreselijk. Ik roep dan altijd: oeh pas op, straks val je om hoor :roflmao:

Leesteken vindt dit leuk.
  5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mensen die met precies 100 proberen in te halen op de snelweg. Geef gewoon wat gas bij of haal niet in!

Gewooniemand en Leesteken vinden dit leuk.
  6. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    #46 Berte, 8 jun 2021
    Laatst bewerkt: 8 jun 2021
    Talloze, helaas voor mij :oops:

Meest recente, mensen die zonder reden hun auto niet in een parkeervak zetten en bij het wegrijden de auto vol in de achteruit zetten zonder voorrang te verlenen aan ander wegverkeer (en dan met name mij en mijn dochter, de trut reed ons bijna aan en was nog verbaasd dat ik daar boos om werd).

Edit: dus eigenlijk aan iedere ouder die bij het wegbrengen van kinderen denkt haast te hebben en daarom meent dat de verkeersveiligheid nu even niet iets is om rekening mee te houden.

Leesteken, Lafayette en femkes vinden dit leuk.
  7. Anna2406

Anna2406 Actief lid

15 dec 2020
    271
    472
    63
    Vrouw
    - Langzame rijders.
    - Geen knipperlicht gebruiken.
    - Mensen die continue op de middelste baan van de snelweg rijden en niet aan het inhalen zijn maar langzamer dan de rechter rijstrook. GA DAN RECHTS RIJDEN!
    - Waarvan je kunt zien dat men met iets anders bezig is en afwijkt maar links of rechts.
    - Mensen in veel te dure auto’s die je asociaal inhalen of een “gaat-net-goed” manoeuvre maken.
    - Als je op de linker rijbaan iemand inhaalt en er komt iemand met een dikke auto achter je rijden met een rotgang en gaat knipperen met z’n lampen, zo van “ga uit de weg”
    Mijn auto is niet zó snel denk ik dano_O

8. ellalovescoffee

ellalovescoffee Niet meer actief

O, ik heb er heel veel! Grootste ergernis: fietsers die breeduit voor mijn auto gaan fietsen omdat ze over een x aantal meter willen afslaan. Soms steken ze nog net een hand uit, maar meestal is het zonder achterom kijken gewoon van het fietspad af op de weg vóór de auto's gaan fietsen. Je hebt geen voorrang door je gewoon pontificaal voor een auto te storten!!!
    (Ik woon in een stad met veel singels, dus hard rijden kan en hoeft daar niet, maar waarom praktisch alle fietsers zich gedragen alsof de weg compleet van hen is, snap ik niet. Het is nog ronduit levensgevaarlijk ook, maar als ik al eens toeter, krijg je een middelvinger.)

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Op nummer 1 mensen die op hun mobiel kijken.
    Verder mensen die in de middelste baan blijven slakken, hoepel op naar de rechterbaan, die invoegen met 60 km/u, die voorrang gaan geven aan mensen die geen voorrang hebben, die door woonwijken scheuren en die bij een stoplicht niet meteen aansluiten, maar heel langzaam naar voren rollen.

10. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Iedereen bij school die de auto niet in een parkeervak zet. Als de vakken op zijn, dan zet je hem maar verder weg hè! Niet gvd op de stoep of in de weg. En al die fietsertjes er maar met gevaar voor eigen leven omheen crossen, je durft bijna niet te kijken. Super verrassend natuurlijk dat iedere ochtend er om tien voor half negen weinig parkeerplaatsen te vinden zijn bij school. Als ik de kinderen dan ooit eens met de auto moet brengen zet ik hem bij voorbaat al wat verder weg want daar is wel plek.

En andere ergernis: de invoegstrook op de snelweg is hier ook meteen een uitvoegstrook naar een dorp. Sommige mensen willen dus naar dat dorp en boemelen met vijftig over die strook terwijl ik heel graag een veilige snelheid wil behalen om in te voegen. Daar ga ik echt van tieren. Oh met de motor, dat waren nog eens tijden... Dan ging ik er over de vluchtstrook eerst rechts langs om alsnog met snelheid in te kunnen voegen op de snelweg. Toch, alles bij elkaar, beter dat ik die wilde haren wel een beetje kwijt ben.

Leesteken en femkes vinden dit leuk.
  11. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Wat betreft langzaam invoegen. Wat ik ook heel irritant en gevaarlijk vind is niet direct als je de invoegstrook opgaat, meteen snelheid maken. Zeker mensen met een sterkere auto rijden dan het hele stuk 50 om dan de laatste 10 meter gas te geven om met 100 in te voegen. Maar ik heb heel lang kleine diesels gereden en dan kost dat veel meer moeite. Dus dan moest ik terugschakelen, helemaal vloeren en dan kon ik meestal wel op een schappelijke snelheid invoegen. Terwijl het veel makkelijker, en volgens mij ook beter voor verbruik en auto, is om gewoon het hele stuk snelheid te maken zodat je een constante opbouw hebt.

12. breister

breister VIP lid

9 aug 2019
    5.838
    890
    113
    Vrouw
    Ja herkenbaar. Of vrachtwagens (of gewone auto's, maar vrachtwagens hebben meestal meer gewicht) die gewoon door blijven tuffen in hetzelfde tempo en je kan er gewoon net niet tussen omdat je de ruimte niet krijgt. Overigens bedoel ik dat zowel achter als voor. Beetje gas loslaten zou soms wel fijn zijn;)

13. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.036
    2.901
    113
    't Gezellige Brabant
    Iedereen die zich ergert aan anderen. Ik moet mijn man er geregeld aan herinneren dat hij niet bij de verkeerspolitie werkt. Als je het zelf maar goed doet denk ik dan. Karma, buitensporige overtreders lopen vanzelf tegen de lamp (of rijden in dit geval) en foutjes maken we allemaal wel eens. Men heeft ook totaal geen geduld meer tegenwoordig zeg als ik hier lees over snelheid. Kijk, met 60 invoegen op de snelweg is geen goed idee, maar iemand die met 100 iemand anders inhaalt, daar is niets geks aan. Dat een ander dan met 110 er achter gaat plakken is het gebrek van die plakker, niet van degene die zich keurig aan de snelheid houd. Ik ben zelf een pittige rijder, maar weet mijn plek op de weg ook heel goed. Maar ik lees hier sommige reacties, dan denk ik echt dat is je eigen gebrek dat je zo ongeduldig bent en je dus ergert.

Gewooniemand, Kukido en Leesteken vinden dit leuk.
  14. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    -mensen die veel te snel rijden en gaan plakken. Ik ben best een doorrijder maar dan rem ik toch nog even.
    -(oude) mensen die veel te langzaam rijden. Vooral op de snelweg levensgevaarlijk.
    -mensen die geen richting aangeven
    -mensen die geen voorrang verlenen of juist pakken als ze het niet hebben
    -rechts inhalen
    -onnodig links rijden

15. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.437
    113
    Fietsers in de stad die voorrang nemen op rotondes en nog erger, mensen die in de auto voorrang verlenen aan kinderen/jeugd waar die kinderen/jeugd dus volgens de verkeersregels géén voorrang hebben. Zo leren ze het toch nooit? Ik ben dus zo'n trut die geen voorrang verleent aan fietsers als die fietsers ook geen voorrang hebben :cool:

Edit: de stad waar ik dan rij hebben fietsers geen voorrang op rotondes. Als ik in een andere stad kom waar fietsers wél voorrang hebben op rotondes hou ik me uiteraard aan de regels en krijgen ze die voorrang ook :)

Wel bezopen overigens dat die regeling niet overal gelijk is o_O

16. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ben ik grotendeels met je eens. Ik erger me ook wel eens aan mensen die langzamer rijden dan ik zou willen, maar als het verder veilig is, valt er niet veel van te zeggen. Maar een aantal zaken zijn echt gevaarlijk, bumperkleven, dubbel parkeren bij school, je hand niet uitsteken, met je telefoon klooien. En dat vind ik de meest ergerlijke gedragingen.

17. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.036
    2.901
    113
    't Gezellige Brabant
    Dat is ook echt helemaal zo. Alleen helpt je druk er over maken niets. Je kunt ze niet van de weg halen, je kunt ze niet bekeuren. Je kunt je idd ergeren, maar dan maak je het alleen voor jezelf maar onaangenaam. Ik blijf het zeggen, karma! Zulke figuren die de regels aan de laars lappen komen vanzelf aan de beurt ;)

18. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    oohja, dat zie ik echt elke dag weer gebeuren. Ik vind dat zo asociaal. En het is echt veel erger geworden sinds we 100 moeten rijden.

19. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Haha, ja dit doet mijn man ook heel vaak ( het voor de auto langsrijden en dan naar de rechterbaan gaan)

20. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Ik geef mensen vaak ruimte om in te voegen en dan blijven ze naast me plakken… geef dan gas! :rolleyes:

femkes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina