Ergenissen op de weg

Discussie in 'De lounge' gestart door Leesteken, 7 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    ohja, mijn moeder is iemand die totaal geen inzicht heeft in de auto. Gewone wegen gaat prima maar komt ze op drukkere plekken bij de stad. Nou, dan hou je je hart vast. Gelukkig rijdt ze steeds minder.

2. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Waarom zou je op moeten schuiven? Gewoon ruimte creëren is voldoende.

3. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.201
    6.627
    113
    Ik heb een keer een bekeuring gehad omdat ik bij het inhalen iets te hard reed...

Even bovendien: als je toch maar 100 mag, waarom zou je dan willen dat degene voor je harder dan 100 rijdt? Ik pas mijn rijgedrag niet aan om anderen de snelheidslimiet te laten overtreden.

Mamavandrie34 en Aries vinden dit leuk.
  4. Dagda

Dagda Fanatiek lid

8 jul 2019
    1.687
    1.855
    113
    Vrouw
    O ja. En geparkeerde auto's waarvan de deuren open gegooid worden zonder eerst te kijken in dar veilig is.
    Onze dochter is nu doodsbang als ze langs geparkeerde auto's rijd. Meer dan eens dat ze op het laatst moest uitwijken en 1 keer ertegenaan knalde.
    Nu rijd ze super langzaam en met zoveel spanning in haar hadden er steeds langs. Sneu. Nu afgesproken dat zo direct moet remmen of dan maar botst tegen zo'n deur. Niet haar schuld! Uitwijken is echt te gevaarlijk met al die idioten bij school.

Leesteken vindt dit leuk.
  5. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw
    Alle weggebruikers:roflmao:

6. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw
    Waarom haal je dan in?

Als de auto voor je 97 rijdt en jij met 100 inhaalt is dat echt heel vervelend.

7. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Mensen die op ineens harder gaan rijden als ik aan het inhalen ben op de snelweg :mad:.... Vaak een jong ventje die het niet kan hebben dat hij ingehaald word

Net is iets langzamer rijden dan de maximale snelheid, langzaam genoeg om me te irriteren, maar niet langzaam genoeg om in te halen.....

Fietsers die met meerdere naast elkaar fietsen, zo breed dat je niet kan inhalen

Verder zijn mijn grootste ergernissen al genoemd, ik zou meestal graag willen dat de weg helemaal leeg is als ik de weg opga :D

8. autumn86

autumn86 Bekend lid

3 sep 2014
    790
    532
    93
    Hardrijders, 120/130 waar je 80 mag en natuurlijk voor het inhalen even kleven omdat ik zo langzaam rijdt.

Hier in de straat is het 30 maar wordt nog al eens te hard gereden, zijn er teveel hardrijders dan worden de auto's op de weg geparkeerd, remt de boel wel af.

Inhalen waar het niet kan, 1x goed mijn remmen getest om een frontale botsing te voorkomen.

Auto's die de het fietspad blokkeren, wacht even tot je aan de weg kan staan.

9. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.201
    6.627
    113
    Nou, het verschil zou iets groter zijn geweest, anders had ik geen bekeuring gehad. Maar ik ga niet nog harder rijden omdat de ander de kans te geven te hard te rijden.

Met inhalen zorg ik voor een gepast snelheidsverschil, maar ik ga niet harder rijden omdat er iemand in mijn kofferbak zit. En ik ga ook rustig weer naar rechts, zonder iemand af te snijden.

10. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw
    Oh nee das helemaal terecht. Ik ga ook niet harder rijden omdat diegene achter mij graag 120 rijdt.

11. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.176
    4.488
    113
    ik heb heel lang veel frustraties gehad in het verkeer. maar tegenwoordig maakt het me allemaal niets meer uit. het is namelijk ZO vermoeiend om je de hele tijd te irriteren aan alle mede weggebruikers. dus ik heb sinds vorig jaar besloten het gewoon maar naast me te leggen. mensen zullen nooit precies doen zoals jij het zou doen, en ik rij natuurlijk perfect, maak nooit een fout, rij altijd prima....sindsdien zit ik zoveel relaxter in de auto. kom ik overal nog steeds net zo snel aan. en heb ik veel minder auto rij stress.

Leesteken en Mamavandrie34 vinden dit leuk.
  12. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Ik irriteer me vrij weinig aan automobilisten. Ik heb geaccepteerd dat een groot deel gewoon niet kan rijden of een idioot it. Waar ik me wel aan irriteer zijn die vreselijke k*tfietsers in de grote stad. Dat volk kijkt dus he-le-maal nergens naar. Vliegt over de weg zonder iets aan te geven en soms zo'n hele kolonne kinderen ernaast die ze dan de stoep op sturen om daar verder te scheuren.
    Gelukkig hoef ik niet vaak met de auto in het centrum van Utrecht te zijn maar als ik er ben rij ik steevast met mijn raam open om naar mensen te kunnen schreeuwen.

13. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.868
    18.642
    113
    Vrouw
    Bumperklevers:$:$ zó irritant. Liefst ga ik dan nog wat langzamer rijden en zo laat mogelijk naar rechts.

Mensen die véél te langzaam rijden dan de toegestane snelheid.

14. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    O en ik kan me trouwens ook mateloos irriteren aan elektrische fietsen! Ik vind ze veel te snel gaan en erg moeilijk om in te schatten of ik bv. Nog wel rechtsaf kan slaan of dat de fiets al te dichtbij is om nog af te slaan.....

15. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik denk dat we allemaal nog moeten wennen aan elektrische fietsen. We zijn die snelheid gewoon niet gewend en de fietsers zelf ook niet.

16. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Nee zeker als inhouden ofzo genoeg is om ruimte te maken is dat prima. Soms is het wel echt druk hier rond en in Rotterdam dat je ook wel eens moet opschuiven

17. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Poeh heb je ff? Ik erger me heel vaak in het verkeer en er zijn nogal wat aso’s op de weg zeg!

- inhalen met een rotgang op een 80km weg terwijl ik zelf altijd wel 5km harder rijdt dan mag

- als je op een 100km 5 baans weg zelf al links rijd om in te halen en dan ook weer mensen met een rot gang eraan komen in je binnenspiegel. Waardoor je je opgefokt voelt om nog harder te rijden maar dat mag al eigenlijk niet vanwege traject controle.

- als je even zit te dagdromen voor het stoplicht er meteen wordt getoeterd als je het licht iets later op groen ziet gaan. (Pfff kalm aan zeg)

- dat mensen elkaar nog geen meter gunnen bij het invoegen en het lijkt of sommige expres de andere auto er niet in willen laten. Heel apart om te zien soms. Alsof het een race tegen elkaar is.

- slecht parkeren

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Als je zoveel moeite hebt om iemand met 100 in te halen, moet jij je afvragen of inhalen wel nut heeft. Er word op die manier namelijk ook onnodig voor file vorming gezorgd wat ook gevaar kan opleveren. Zelfde als vrachtwagens die elkaar inhalen met moeite.

Daarnaast mag je na 19:00 gewoon 130 op de snelweg en zelfs dan zijn er genoeg mensen die dit doen.

Als je een boete hebt gekregen heb je sowieso al harder dan 106 gereden.;)

19. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Hier bij de oversteek naar onze school is het dus levensgevaarlijk omdat fietsers/voetgangers geen voorrang hebben bij de oversteekplaats. Het is daar zo smal dat (vooral) fietsende kinderen niet veilig kunnen stoppen om te kijken of ze veilig kunnen oversteken. Dus het gros fietst over de stoep.

Ik ben blij dat hier bij die oversteek, de meeste ouders/verkeersgebruikers wel stoppen om de kinderen over te laten steken.

Gelukkig zijn ze (gemeente )wel aan het onderzoeken hoe die oversteek veiliger kan.

20. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.886
    5.181
    113
    Home
    Ook een grote ergernis ja

Deel Deze Pagina