Mensen die het over een 2, 3 of 4 baans weg hebben terwijl het de rijstroken in dezelfde richting betreft Notoire linksrijders. Bumperklevers, binnen de bebouwde kom ga ik dan dus expres 5 km zachter rijden dan mag op de stukken dat ze niet in mogen halen. Van die stukken ongeduld die al op de toeter staan als het licht naar groen springt. Van die toeteraars die de regels niet kennen als er een hulpdienst met lichtsignalen en geluid de kruising nadert. Van die types die (turbo-)rotondes niet snappen. Van die types die bordjes pas op het laatste moment lezen en bedenken dat ze toch ineens wel of niet hoeven af te slaan. Kan nog wel even doorgaan.
Haha nou de echt duren die voegen zelf in wanneer je de knipperlichten aanzet. Misschien stimuleert dat een beetje
Je hebt ook wel gelijk. Meestal zit ik hooguit even te mopperen maar dan weer door, het kost zoveel energie anders
Wat ik trouwens echt irritant vind zijn automobilisten die overal voor remmen, veel te zacht rijden en dan nog slingeren.. Wij hebben een 80 weg(voorrangsweg) men die daar dus 40! Gaat rijden. Voor elke zijstraat flink op z'n remtrapt. En aangezien ze midden op de wegrijden kun je ook niet inhalen. Ik kan binnen 25 min bij mijn kind op school zijn. Met z'n geval voor me duurt het 3 kwartier!
Pfff heb je even. Ik erger me vaak groen en geel in het verkeer. inhalen met nog geen 2km verschil zodat je er kilometers achter zit. onzekere rijders die continue bovenop hun rem hangen zodat ik iedere keer met de tanden in het stuur hang. Dit doordat ze remmen bij situaties waar je het niet verwacht zoals een groen stoplicht maar wel wachtenden bij het zebrastoplicht. Onnodig linksrijden fietsers die menen dat 3/4 deel van de weg van hun is. fietsers die wapperen met hun hand dat je te hard rijdt ondanks dat je niet boven de maximum snelheid rijdt. fietsers (vaak ouderen op elektrische fietsen) die niet achter je auto willen wachten maar er rechts voorbij komen en vervolgens met hun stuur je auto raken of spiegel omklappen omdat ze te beroerd zijn om af te stappen. geen richtingaanwijzer gebruiken of hem verkeerd gebruiken. Zoals op de rotonde rechtsaf knipperen maar dan rechtdoor gaan. auto’s die fietsers voor laten waar ze juist moeten stoppen. Hier is zo een rotonde en ik leer mijn kinderen dus te stoppen. Wordt het gelijk teniet gedaan doordat ze voorgelaten worden. Juist daardoor gaan ze straks voorrang nemen. bumperklevers richtingaanwijzer gebruiken om een plaats af te dwingen. Dus knipperen en op hetzelfde moment al gaan. Jo-jo-en op het gas
Bij parkeerplaats van de winkels hier is het éénrichtingsverkeer. En toch altijd mensen die andersom rijden omdat ze er dan sneller uit zijn. Met als gevolg dat bij drukte de boel vast komt te staan. Ja mensen, die pijlen staan er niet voor niets. Juist om te voorkomen dat we elkaar klem rijden. Mensen die met pijn en moeite gaan keren op de weg, verkeer ophouden, terwijl 200m verder een rotonde is Vaak ouderen die 60-70 kakken waar je 80 mag. Kom je bebouwde kom in waar je 50 mag, rijden ze met 60 door!
Geen richting aangeven. Vooral op rotondes! Mensen die te langzaam rijden (ja beste bestuurder van die auto: te langzaam kan ook gevaarlijk zijn!). Mensen die niet kijken voordat ze van baan wisselen. Bumperklevers. Roep dan altijd nog ff en je mag dalijk m'n kont kussen Mensen die eerst bijna stil staan voordat ze een bocht nemen.
Mijn ergenissen: Geen richting aangeven Voorrang afdwingen Mensen die super ver van te voren alvast links gaan rijden omdat ze toevallig 1 km verderop naar links gaan en al gas terug nemen. En mijn nieuwste ergenis (waar ik momenteel woon) levensgevaarlijke scooter en motorrijders die bij voorkeur op 1 wiel rijden. En er is gemiddeld elke week wel een verkeersdode op het eiland meestal heeft dat te maken met een scooter of motor. Dood eng, duiken uit het niets op.
Rammen is wat overdreven maar ik kan niet voorkomen dat mijn portier tegen een ander zijn auto aankomt als die zowat tegen die van mij staat geparkeerd. Dan moeten ze maar beter opletten. Ik ga niet staan wachten totdat ze eens terugkomen zodat ik mijn auto in kan dus ja dan zal mijn portier weleens tegen een ander zijn auto aangaan, jammer dan en ik heb het dan niet over een beetje krap geparkeerd maar letterlijk er zowat tegenaan. Dan maar asociaal.
Ja dan maar asociaal. Ik vind het asociaal als een auto zo dicht tegen mijn auto aan staat dat zelfs een kind nauwelijks naar binnen kan. Moeten ze maar beter opletten hoe ze hem neerzetten. Niet mijn probleem.
Oh vreselijk! Daar zou ik ook opgefokt (en nerveus) van worden. Maar ik geloof best dat je er uiteindelijk zelf in mee gaat.
O ik begin er niet aan, ik heb er heel veel mijn top is toch wel: -Links rijden en niet doorrijden of inhalen met de zelfde snelheid. -Links staan bij een stoplicht en langzaam optrekken. -Te langzaam rijden en ik kan / mag niet inhalen. -Mensen die een doorgetrokken streep niet snappen. Bij ons is een uitvoeg baan met 2 banen. Een begint eerder en dan heb je de doorgetrokken baan, 2de komt later op het laatste moment. Hoe vaak de mensen op de eerste baan niet over de doorgetrokken streep gaan en ik rij net op de 2de uitvoegstrook. - niet zo zeer om het verkeer, maar mensen die scheef parkeren, op de lijn parkeren, te dicht op mijn auto parkeren. En zo heb ik er nog veel meer, denk dat ik niet zo aardig ben in het verkeer in de auto komen best wat slechte woorden los. Ben zelf geen heilige absoluut niet ik denk dat men mij irritant vind omdat ik te snel rij maar man man wat rijden er toch voor mensen op de weg
Oh en nog een: super langzaam optrekken bij een stoplicht. Snap echt niet waarom dat zo lang moet duren.
Ja, van die mensen die wachten tot de voorganger al bijna aan de overkant is. Heel vervelend. Mensen die tegen de richting in rijden omdat ze anders om moeten. Rondom school, de mensen die op de stoep parkeren of gewoon midden op de weg blijven staan.
Mensen die langs een lange rij bij het stoplicht rijden en dan op het laatst ertussen willen voegen. Denk je dat ik niet wat te wachten om naar huis te kunnen. Mensen die te langzaam rijden.
Er staat in je post letterlijk dat je je deur dan even lekker tegen die andere auto aan ramt. Weet je wat het is, soms is het overal zo vol dat je bijna nergens kan parkeren. Het wil weleens gebeuren dat je dan gewoon (te) dicht naast iemand staat. Ik vind dat ook vervelend, maar zou dan maar voor een keer aan de andere kant instappen oid. Maar iemands auto expres beschadigen, vind ik echt heel erg asociaal. Jij kan een oude auto hebben, maar iemand anders kan wel heel zuinig zijn op zijn auto. Ik zou echt woest zijn, want ben gewoon heel zuinig op mijn autootje.
Mijn voorbeelden gaan niet over over iets te dichtbij maar er bijna tegenaan staan. Dat is nogal een verschilletje. Je auto zo parkeren uit onverschilligheid dat is pas asociaal en ik ben ook niet van plan om aan de andere kant in te stappen omdat een ander te beroerd is om zijn auto fatsoenlijk te parkeren, doei... Als ik mijn auto niet normaal kan parkeren dan rij ik een rondje en zoek een andere p plaats maar ga niet mijn auto pal tegen die van een ander zetten enkel uit gemakzucht.