Ergenissen tijdens de feestdagen

Discussie in 'De lounge' gestart door iMum, 25 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wollig

Wollig Bekend lid

25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Mijn schoonzus maakt de sneren over ons gezin gewoon waar we bij zitten. Maar dan wel zachtjes of cryptisch.
    (Ik checkte het later bij mijn man, en die had het ook door.)

2. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

14 apr 2020
    2.453
    1.830
    113
    Wacht daar dan mee tot je thuis bent:roflmao:
    Wel rot voor je om dat te horen:|

3. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

14 apr 2020
    2.453
    1.830
    113
    Leuke meid zeg! Waarom zei je man niets? Je wilt de sfeer niet verzieken maar dit is toch niet normaal o_O

Syane vindt dit leuk.
  4. Wollig

Wollig Bekend lid

25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Lieve vrede bewaren. En het is allemaal net zo onder de oppervlakte dat je niet precies weet wat er gezegd of bedoeld wordt. Ik weet ook niet of m'n schoonouders het uberhaupt doorhebben.

Maar ik zit me er nu flink aan te ergeren en ga straks wel met man in gesprek. Ze moet echt eens aangesproken worden. Dochter voelt dit ook, die geeft al tijden aan dat ze haar tante niet zo leuk vindt. Ze kan niet aangeven waarom maar ik merk aan dochter dat ze zich niet op haar gemak bij haar tante.

5. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Ik ben raar en stel rare vragen. Ik had laatst in de familie app bijvoorbeeld gevraagd hoe lang t duurt om brillen glazen te vervangen. Ik vroeg t daar omdat iedereen in die familie brildragend is en ik dacht er is vast wel iemand die een antwoord op die vraag heeft :rolleyes:

6. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Oh fijn zeg. Mijn eigen familie heeft daar ook een handje van maar dan sneer ik altijd terug.

7. Wollig

Wollig Bekend lid

25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Is bij je eigen familie makkelijker he.
    Man gaat morgen in gesprek met zijn moeder. We kunnen ons niet voorstellen dat zij er niets van merkte, zij zal dat ook niet leuk vinden, haar kinderen tegen elkaar bezig en gedoe over haar kleinkinderen. Kunnen we daarna eens verder kijken.

Vragen stellen waar iemand misschien een antwoord op weet is ook wel erg raar :rolleyes: jammer he.. als de feestdagen zo lopen. Voel je je zo onwelkom.. (ik tenminste)

Ik verwachtte stress bij mijn familie maar dat valt dit jaar reuze mee, op deze manier.

8. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.913
    5.233
    113
    Home
    Nou daar is niks raars aan
    Ik denk dan eerder gezegd dat zij juist problemen heeft met dr zelf en het is zoveel makkelijker om lekker over een ander te praten

9. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.913
    5.233
    113
    Home

Nou ik zeg daar gewoon wat van
    Want als je stil bent gaat het gewoon door en zit jij met een klote gevoel

ik zou dus zelf in gesprek gaan met je schoonzus ipv je man met zijn moeder…
    En dan het vooral bij jezelf houden en ook dat je dochter er last van heeft

10. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.415
    8.942
    113
    Vrouw
    Zo'n (middelste) zus heb ik ook. Als we daar waren of zij bij ons merkte je aan het zoontje van mijn andere (oudste) zus dat hij zich heel anders gedroeg etc. Vorig jaar zei de middelste zus over zoontje van oudste zus (haar eigen neefje dus) dat ze hem geen leuk kind vind etc. Oudste zus heeft haar erop aangesproken en kreeg toen nog meer sh*t over zich heen. Moeder, oudste zus en ik hebben sinds toen geen contact meer met haar en haar gezin.

11. Wollig

Wollig Bekend lid

25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Ik weet het, maar voor je het weet is er een grafstemming en ben je zelf de gebeten hond...
    Verder zien we haar nauwelijks. En ik vind eigenlijk dat mijn man dat moet oplossen. Hij ziet het ook, vindt het ook vervelend, gaat ook over zijn kinderen. En ik heb nooit een hele goede band met haar gehad (ze is mijn type niet maar wat mij betreft kunnen we prima door één deur, maar aan haar kant speelt er blijkbaar meer) en hij heeft wel die familieband om zich op te baseren.

12. Wollig

Wollig Bekend lid

25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Wat erg! Wat kan er nou in een volwassene omgaan om zo'n situatie te veroorzaken? Je weet van tevoren dat dit de hele familie meesleurt.

Ik hoop voor mijn schoonouders dat zoiets niet gebeurt. Maar er is er hier maar eentje die dit veroorzaakt. Mijn kinderen gedragen zich gezellig en behoorlijk braaf, dus ik kan op geen enkele manier inleven waarom je ze als kinderloze tante niet een paar keer per jaar kunt accepteren. Alsof ze verwacht dat de kinderen ook de hele avond stil aan tafel zitten met kerst???? Beetje vreemde verwachting maar goed.

13. tuc

tuc Niet meer actief

Hier een familielid dat niet onder stoelen of banken steekt dat hij onze kinderen niet goed opgevoed vindt. Normaal kan ik het wel enigzins negeren. Maar nu woont die door omstandigheden in bij andere familie en is het vreselijk. Om die reden kerst daar afgezegd, ik ga daar niet zitten om mn kinderen te laten schofferen.

Wollig vindt dit leuk.
  14. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.694
    4.054
    113
    Vrouw
    Ik weet het, hun vinden ook dat het niet zo is. Eeuwige discussie.

15. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.675
    31.222
    113
    Vrouw
    Najazeg Wat een rare vraag :eek:
    :roflmao::roflmao::roflmao:
    Je zus is een rare :rolleyes:

Leesteken en Wollig vinden dit leuk.
  16. Wollig

Wollig Bekend lid

25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Zo zit ik er nu ook wel in. Volgend jaar kijken of het anders kan? Dan is er een 3e bij. Nou, als je onze kinderen nu al niet gezellig vindt, wordt het er dan niet beter op.

Hoe gaat dat met de rest van de familie? (Schoon)ouders? Ik heb wel het gevoel dat ik hen de dupe laat zijn.

17. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.159
    14.916
    113
    Vrouw
    Waarom zijn zij de dupe als jullie besluiten om niet met de kerst te komen?
    Waarom is die ene dag zo belangrijk? Ga er gezellig kort voor of na kerst langs en maak het dan gezellig.

Wat ben ik blij dat wij dat verplichte gevoel totaal niet hebben vanuit de familie. En onze families zijn ook veel te groot om met zijn allen bij elkaar te komen in 1 huis:roflmao:

Zuul en Wollig vinden dit leuk.
  18. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.415
    8.942
    113
    Vrouw
    Ja en daar komt nog bij dat mijn neefje echt een super lief jochie is. Ja met streken soms, maar dat heeft elk kind. Die van haar net zo goed. Maarja met middelste zus is het al 20 jaar op en af wel/geen contact. Zij is ook de oorzaak dat ik de laatste maanden van mijn vaders leven geen contact met hem had en dat er rondom zijn overlijden een hoop gezeik was. Maar mijn moeder, oudste zus en ik hebben er nu voorgoed een streep onder getrokken. Wel heel klote dat we haar kinderen niet meer kunnen zien, maar wij hebben van alles geprobeerd om contact met de kinderen te houden maar de kinderen zijn enorm tegen ons opgezet helaas.

Sommige mensen zijn helaas gewoon niet te begrijpen...

Wollig vindt dit leuk.
  19. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.415
    8.942
    113
    Vrouw
    Lekker een derde Kerstdag organiseren :thumup:

Zxcvb, Wollig en Stevierowan vinden dit leuk.
  20. tuc

tuc Niet meer actief

Ik stuur je even een pb, anders wordt het hier te herkenbaar.

Wollig vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina