Tja de auto vind ik erg onhandig (hobbelig en niet handig met een beweeglijke baby van 11 maanden) en alsnog erg koud natuurlijk. Had wel een matje bij me, maar toch. Zeker als je kinderen aantrekt moet er toch wel iets van een commode zijn.
Dat verder weg parkeren was ik al een beetje gewend omdat mijn partner zo'n ontzettende miep is met de auto. Als er toch maar een heel klein krasje op komt Het is voor jezelf gewoon makkelijker deze even verder weg te zetten. Als het regent, wordt je toch nat, of je nu 10 of 20 meter moet lopen. Maar laatst waren wij ergens in Scheveningen aan de boulevard in een restaurant en daar hadden ze geen kinderstoel. Dat had ik nog niet eerder meegemaakt. Ik was in staat te vertrekken, maar helaas hadden we dit via vakantieveilingen en dus al betaald.
Jeetje dames, wat maken jullie je druk om. Mopperende, zuchtende en klagende moeders; die zijn pas vermoeiend!! Relaxxxxxxxxxxxx man! Verschonen kan toch prima in de kinderwagenbak, op de grond, in de auto of waar dan ook. En een paar meter lopen is nog niemand slechter van geworden hoor. De hele wereld hoeft toch niet aangepast worden aan jonge moeders.
Ik bedoelde daarmee dat er in de toiletten geen ruimte is om zo'n opklapcommode op te hangen. Ik verschoonde dan in de kinderwagen/buggy of op de grond met een matje.
Mij valt het juist heel erg mee, bijna alle winkels met meerdere verdiepingen blijken een lift te hebben, de kinderwagen past ook eigenlijk wel overal in en langs... Verschonen kan altijd nog in de kinderwagenbak en in en uitklappen van de kinderwagen kan ik nu met m'n ogen dicht. We hebben wel de kinderwagen er op uitgekozen dat hij ook handig moest zijn in de stad en lekker licht en makkelijk in het gebruik is. Tijdens mijn zwangerschap stoorde ik me juist veel meer aan dingen: bijvoorbeeld de prenatal waar de babykleertjes zowat op de grond hangen, nou daar kon ik met mijn dikke buik echt niet meer bij...
Ik ging vrijdag voor het eerst met m'n dochtertje met de trein. Het was een reis van 2 uur met 2 x overstappen. Mijn god. Wát een ramp! Het bizarre van alles is dat je speciale treindeuren hebt voor mensen in een rolstoel. Hoe komen die mensen in hemelsnaam als het met een kinderwagen al niet lukt?! In de bus ga ik er vaak eerst in een til de kinderwagen er zo in, maar de trein is veel te steil. Dus mission imposante zonder hulp. En als je er uiteindelijk bent moet je een lift zoeken, als je na lang zoeken eindelijk een lift hebt gevonden, stinkt het naar urine en/of wiet. Dus de NS mag echt wel 'mama vriendelijker'. De Kruidvat mijd ik sowieso. Hun verlies. Etos wint het op elke terrein qua winkelcomfort Im irriteer me trouwens ook kapot aan de Bijenkorf. Een winkel met 5 of 6 etages en duizenden vierkante meters groot en maar 2 trage kleine achenebbisj liften. Waarom gaan mensen zonder kinderen trouwens niet met de roltrap terwijl er 5 moeders met kinderwagen op de lift wachten. Ja ja, moeder zijn roept vaak frustraties op.
Qua parkeren vind ik het wel meevallen. Wel soms angst dat ik hem niet meer in de auto ga krijgen maar tot nu toe nog nooit voorgehad. Wat ik wel jammer vind is dat ze niet overal eetstoelen hebben en inderdaad geen plek om te verschonen.
Ik ben het met sommige dames eens dat we over sommige dingen niet zo moeten klagen, maar had van de week ook zo'n ergernis.. Lekker aan t winkelen met B en een vriendin toen het begon te regenen, dus snel een eettentje ingeschoten. Zaten net aan de lunch en ja hoor, B een flinke poepluier. Bij de wc aangekomen bleek er geen verschoonmogelijkheid, en door het slechte weer zat het tentje nu helemaal vol waardoor een tafel ook geen optie was. Het antwoord van de serveerster? Hier aan de overkant hebben ze wel een commode... Ik kon dus met B strak tegen me aan door de regen naar de overkant rennen. Ja, toen was ik wel geërgerd ja.
Vind het nog wel meevallen hoor. En ik ga met de duowagen met de bus en trein (2,5 uur, overstappen rotterdam en Utrecht). Kom gewoon bij de hema en kruidvat mijd ik gewoon. Heb geen auto dus doe veel te voet en als het regent heb ik een regenhoes en paraplu.
Ja, dat van de kruidvat zooooo herkenbaar!! Verschrikkelijk. Verder moet ik zeggen dat ik geen problemen heb met andere winkels
de kruidvat is hier ook een drama. je beukt alles om met je wagen:') Voor de rest valt het hier wel mee.. Trekpleister is ook bagger, maar de rest vd winkels zijn wel goed geregeld. Dat van die krappe parkeerplaatsen herken ik wel. Als ik haar dan met maxicosi er uit moet tillen dan zit ik bijna in de andere auto.. heel vervelend, wist niet dat er van die speciale parkeerplaatsen bestaan..
hier in Belgie zijn bij de grote shoppingcenters, bij de Carrefour, Delhaize , ikea enz wel aparte gezinsplaatsen. Die zijn extra breed en vlak naast de winkelkarretjes. De invaliden plaatsen zijn blauw, de mama plaatsen geel of roze. Maar, je moet al veel geluk hebben om zo een plaats te bemachtigen, en 90% van de tijd staan er auto's op waar niet eens een kinderstoel in zit
Ik snap eigenlijk niet goed waarom je niet gewoon je baby op de arm kan nemen tot aan het karretje? Je moet daarvoor toch geen extra keer heen en weer? In België heb je inderdaad meestal wel speciale parkeerplaatsen, maar ik gebruik die niet. Ik zie er het nut niet echt van. Ik kan toch net zo ver stappen als iemand zonder kind?
Eigenlijk nog nooit een probleem gevonden...Max kan lopen en Mees hang ik in de draagdoek. Pak een karretje en loop naar binnen. Zet hem wel altijd kort bij de karretjes, makkelijk met inladen-terugzetten. Kruidvat inderdaad weinig plaats maar daar kom ik wel omheen. Pak gewoon een andere gang. Verschonen in restaurand, tja ik heb het altijd kunnen oplossen. Je wordt er handig van, van kinderen
Parkeren heb ik ook tot nu toe nooit zo'n probleem gevonden. Krappe winkels...tja, vergt wat stuurkunsten en ik heb wel eens zo'n grote reclamezuil in de Kruidvat ondersteboven gereden met de kinderwagen. Moeten ze die maar anders opbouwen denk ik dan... Wat ik vervelender vind is dat er vaak auto's zo op het trottoir geparkeerd staan dat je er niet meer langs kunt en je dus soms via de hoge trottoirrand de rijweg op moet om om de auto heen te lopen. Op zich niet zo'n probleem in ons rustige dorp, daar rijdt niet zoveel verkeer op de rijweg, maar in een drukke straat lijkt me dat lastiger. Of als je in zelf in elektrische rolstoel zit ofzo
Je moet je kind gewoon op tafel gaan verschonen in restaurants waar geen verschoon mogelijkheid is. Eens zien hoe snel het dan wordt opgelost
Jaaah, de ikea! Ik zit me al het hele topic af te vragen waar ik die parkeerplaatsen nou toch laatst gezien heb, maar daar was het! Ik vind de ikea sowieso erg kindvriendelijk. Bij de wc's was er een hokje voor kleintjes met zowel een groot als een klein wc-tje. Mijn dochter was helemaal blij. Het enige waar ik me daar aan ergerde was een vrouw zonder kind die in dat hokje ging, in plaats van in een van de zes lege hokjes, waardoor ik daar kon staan wachten met mijn dochter, omdat zij per se op zo'n klein wc-tje wilde... :x