Sorry, ik herken weinig van je ergernissen. Sinds mijn dochter er is gaat alles een versnelling langzamer, het is nu eenmaal zo en van tijdelijke aard. Dat van de NS klopt wel, maar ik zorg dat ik een lichte buggy bij me heb en til hem zo de trein in. Alleen die ranzige stinkliften zijn wel erg hoor, stond echt te kokhalsen.
Niet zo'n last van eigenlijk. Vrijdag waren we een hapje aan het eten bij V&D en mijn dochtertje had gepoept. Ik til haar uit de stoel, bleek ze helemaal onder te zitten. Naar de verschoningsruimte gegaan en daar lagen zelfs babydoekjes en ruimte zat, want mijn man en de wagen konden er ook nog bij. Natuurlijk is het wel eens anders, maar dan verschoon ik haar in de auto. Tja en Kruidvat...daar moet ik je wel gelijk in geven. Ik beuk gewoon door, maar word er wel chagrijnig van.
Herken ik.... mn man heeft een leuke oplossing, onze ramen kunnen electrischopn van de auto. Plukt hij zoonlief van 15 maanden via t raam uit de autostoel
Winkelen met wandelwagen vind ik ook helemaal niks, dus dochter gaat meestal gezellig in de draagzak. En een stukje verder lopen om te parkeren, geen probleem. Daar kan ik me niet druk om maken. Parkeerplaatsen zijn in Nederland niet zo ruim, dat is helaas wel zo. Ik vind het wel vervelend dat er heel wat eettentjes zijn waar je je kind niet kan verschonen. In de stad moet ik altijd even nadenken waar ik eventueel zou kunnen verschonen. Dat is in Duitsland beter geregeld.
@parkeerplaatsen: helemaal mee eens! Ik zag dat bij onze albertheijn dat ze daar nu idd gezin-parkeerplaatsen hebben gemaakt. Die zijn extra breed en speciaal voor mensen met kids. (Natuurlijk gaat elke botte boere l.. daar parkeren, maar het idee is leuk) @winkels: bij ons is de Hema ook zo een irritatiepunt! Foto's en bestellingen ophalen moet boven. Leuk met alleen een roltrap die maar boven gaat en een gewone trap naar beneden 😒. Mijn dochtertje loopt ook nog niet en om m'n (best dure) wagen nou beneden te laten en haar mee naar boven te nemen, zie ik ook niet echt zitten. Kan wel aan het personeel vragen of je met de goederenlift naar beneden mag, maar dan lopen ze met veel gepuf, gekreun en gesteun met je mee. Mag je het hele magazijn door... Beetje ongemakkelijk. En de prenatal (of all places!!) is hier niet te doen met wagen. De paden zijn net breed genoeg voor een wagen nals er dan een persoon staat is het wachten of in z'n achteruit, mega irritant!
Kan me daar toch echt niet zo over opwinden. In Delft hebben ze in de grote parkeergarage ook gezinsplekken maar heb daar zelfs met 3 kinderen nooit gebruik van gemaakt. De enige winkel waar ik me wel kan irriteren is de Kruidvat. De jongste zit niet zoveel meer in de kinderwagen dus straks heb ik die irritatie niet meer.
Ik vind het vooral heel vervelend dat mensen de stoep hier vol stallen met scooters, vuilnisbakken en fietsen waardoor ik met mn kinderwagen niet op de stoep meer kan lopen en tussen geparkeerde auto's door (wat net wel net niet past) naar de weg moet.
Je ergeren kost zo veel energie. Niet doen. Wij hebben vanmiddag ook in een restaurant gegeten en zl was erbij. Poepbroek vlak voor het hoofdgerecht Geen verschoonmogelijkheden. We hebben er wel om gelachen dat in de hal van het restaurant een tafel stond en daar werden we naartoe verwezen. Sjaal onder zn hoofd en poetsen maar. De mensen die 3 meter verderop net een vorkje prikten, hadden een heerlijke geur-sensatie erbij. Tsja.. En ben ik een keer in een winkel met allemaal spullen op de grond in gangpad EN ben ik zo 'slim' geweest niet mijn drager te gebruiken maar kinderwagen, dan buts ik zo alles opzij. Doe ik alsof ik niks zag. Niet doorvertellen.. Irritaties liggen bij mij vooral in oordelend gedrag van anderen. En als mensen niet openstaan voor een andere kijk op dingen.
Sjonge wat een ergernissen zeg. Ik erger me aan alles en iedereen dat niet meewerkt als ik een pestbui heb maar meestal heb ik goede zin . Ben het met jullie eens dat sommige dingen wel handiger kunnen maar ik maak me niet zo druk over het gebrek aan voorzieningen. Ik zorg altijd wel dat ik een matje bij me heb om op de grond te kunnen verschonen en een stukje verder lopen met een kind op de arm lukt ook wel. En af en toe rij je wat om met de kinderwagen, jammer dan. Ik erger me eerlijk gezegd harder aan mensen die midden in de winkel het pad blokkeren of rustig toekijken hoe je staat te hannesen maar niet aanbieden om te helpen.
Waar ik me de laatste maanden een aantal keer aan heb gestoord, zijn niet zozeer de voorzieningen maar de mensen. Het is gewoon even gehannes om een baby en een peuter en de boodschappen en een kinderwagen weer terug in de auto te krijgen. Geeft niks, komt allemaal wel in orde. Ik parkeer mijn auto wel juist graag iets verder weg van de winkels, waar ik de ruimte heb en met een beetje geluk aan één kant of zelfs (joepiedepoepie) aan beide kanten van de auto een lege plek. Echt, dat maakt mijn dag goed. Maar wat me dan verbijstert, zijn mensen die 3 lege plekken voorbij rijden en dan precies NAAST mijn auto willen parkeren... En dan ook echt zo gaan staan wachten en ongeduldig zitten te kijken, terwijl ik nog met mijn bijna-militaire operatie bezig ben. WAAROM? En om eerlijk te zijn: ik ga me daar dus niet voor lopen haasten. Sterker nog (ja, ik ben een etterbak eerste klas) ik ga het lekker op mijn gemakje doen allemaal. Als er geen andere plekken zijn, zul je mij niet horen zeuren en maak ik zo snel mogelijk plaats. Maar als ik vanaf de plek waar ik sta meerdere lege plekken zie, ga ik die moeite echt niet doen. Oh ja, en kruidvat, zucht. Dat zijn ook etterbakken eerste klas, altijd de luiers achterin zetten in ELKE kruidvat waar ik ooit ben geweest. Bij de oudste heb ik ze geboycot. Maar nu spaar ik punten voor de Sinterklaas DVD. En hun eigen merk kuiers bevallen me goed. Maar wat iemand boven me ook al zei: ik stop niet zo heel veel (lees: geen) energie meer in producten die door een combinatie van mijn passage en de zwaartekracht op een andere plek belanden.
van de parkeerplekken herken ik weinig. ja, dat iemand hem zo dicht naast je parkeert zodat je je kind er niet meer in kan zetten. dat is me wel eens gebeurd. stond ik daar met een maxicosi met baby erin en een peuter aan de hand. peuter erin en maxi cosi via bestuurderskant erin gepropt. maar goed, dat heb ik een paar x gehad zonder kinderen. moest ik er via de bijrijdersstoel inklimmen.. hier hebben ze bij de lidl en ikea extra brede parkeerplaatsen voor auto's met kinderen. maar goed. die zijn altijd bezet met auto's waar geen kinderzitje in te bekennen is... het enige wat ik herken is combi kinderwagen en kruidvat. dat is hier echt een drama. je kan bij ons nergens door met een wandelwagen en de paden waar je wel door kan daar staan van die mandjes en plateaus met spullen in het pad. op zo'n manier dat je er net niet langs kan. ik probeer het kruidvat met kinderwagen zoveel mogelijk te vermijden maar ALS ik een keer moet, dan vinden ze de winkel half verbouwd terug ik duw alle mandjes en plateaus aan de kant als ik er niet langs kan. jammer dan. al heb ik wel een keer rechtsomkeerd gemaakt omdat het echt niet te doen was. ook nog eens in elk pad dozen en karren met voorraad.
Parkeerplaatsen...of de bestuurders... Mensen kunnen vaak niet zo goed mikken tussen de lijntjes. Nou kan ik best wel geirriteerd raken als ik via de andere kant over de stoelen naar binnen moet kruipen met mn BI omdat de dodo naast me zijn auto zo dicht op de mijne heeft gezet dat mn bolle buik er niet meer tussen past. Of inderdaad dat je aan kant van de autostoel vastgezet bent zodat je je kind niet in de auto kan krijgen... Maar het meest irritante vind ik de mensen die denken dat ze zo bediel mogen parkeren en vervolgens hun deur tegen mijn auto aan te smijten...grrr
Meeste dingen is behelpen vind ik maar lukt wel, desnoods ff hulp vragen, vind mensen ontzettend behulpzaam vaak als je een kindje bij hebt. Grote ergernis hier was afgelopen vrijdag, moest opeens met mijn dochter naar de nightcare, had al aangegeven geen auto te hebben en ook niemand te weten die kon rijden en ik woon er heel ver vandaan, tsja, moest ik dan toch maar zelf ff regelen want ze moest nagekeken worden, ja dat laatste snap ik helemaal natuurlijk maar als er geen vervoer is... Ik zou desnoods nog lopend gaan maar dan ben ik denk 1,5, 2 uur onderweg. Gelukkig bleek hier nog het buurtbusje te rijden, dus snel snel alles ingepakt, ondertussen dochter in de gaten houden, en helaas, de bussen reden niet meer tot het ziekenhuis, nightcare ligt daar vlak bij, kon nog tot het station komen en daar dan taxi regelen of "ff" lopen, minuut of 20. Kom ik op het station aan en belden ze nog, dat er nog een consult open stond, dus weer uitgelegd, moet nog stukje lopen want had geen vervoer. Gelukkig was de buschauffeur en Veolia ontzettend lief en werden we vlak bij de nightcare afgezet En ja, jullie raden het vast al, hoe terug... Euh, mijn beste optie leek of taxi bellen of vragen of we in de wachtruimte mochten blijven wachten tot de bussen weer reden. Daniëlla is ff nagekeken en alles is gelukkig net goed afgelopen! Geen restschade overgehouden Er had zich een haar van mij om 2 vingers gewikkeld en vooral haar ringvinger zag er niet zo goed uit, beide waren dik, vooral ringvinger maar die was onder de haar donker roze, erboven wit en koud. Toen ik belde had ik die nog niet doorgeknipt omdat ik bang was voor vrijkomende stolsels/afvalstoffen, ze zei gelijk ja gewoon doorknippen he, hoezo mag dat niet? Moet er toch af? Dus ik uitgelegd waarom, is ze met arts gaan overleggen en toch maar eerst gevraagd hoe de vinger er uit zag, mocht toch doorgeknipt worden. En langs komen dus. Dus die arts vraagt hoe komen jullie dan terug? Euh, ja, dat moet ik ff kijken. Zegt hij ik kijk wel ff of de nightcare taxi jullie thuis kan afzetten, dus voor 2,50 thuisgebracht En ze hadden ons blijkbaar gewoon kunnen ophalen... Ja, ik ergerde me flink, dat ze dat niet gewoon ff had kunnen regelen, ze hoefde alleen maar ff de taxi te bellen en adres door te geven, ze wist dat ik geen vervoer had, enigste wat ze zei daarop ja ze moet toch ff nagekeken worden. Weet nu gelukkig dat de nightcare taxi er is en nagevraagd bij de chauffeur, ze rijden dag en nacht in het weekend tot maandagochtend 8 uur. Ik voel me natuurlijk ook ontzettend schuldig dat dat heeft kunnen gebeuren op zich, ik let er normaal goed op maar ze wilde niet slapen en ja, ben paar keer naar der toe gegaan en geen felle lamp aangezet om te controleren op haren. Dus mss kwam het daarom extra hard aan, vanwege het gevoel dat ik dit had kunnen voorkomen maar ik let er normaal goed op, en heb ook een staart van moment dat ik uit bed kom tot moment dat ik naar bed ga, eerste en laatste wat ik doe elke dag. En natuurlijk ontzettend blij dat ze is gaan huilen want ze had de fles wat eerder gehad, ze krijgt normaal de laatste om 23:00 uur, en wilde kijken of ze dan doorsliep tot 's ochtends.
Nog een kleine ergernis. Bij redelijk drukke plaatsen gaan mensen vaak niet aan de kant voor een buggy of ze zien het gewoon niet dat je langs wil gaan. Maar aan de andere kant, vroeger in mijn tienerjaren ergerde ik me aan die mensen met buggy's
Heel eerlijk? Ik erger me eigenlijk helemaal niet aan jouw punten, want... ach, ik wring me er wel een beetje tussen en gelukkig ben ik niet al te breed Daarnaast neem ik zelden een buggy mee, dus daar gaat al een ergenispunt. Ik zoek inderdaad ook altijd naar wat meer ruimte, maar ik die het prima met wat ik kan vinden Ik ben vaak allang blij dát ik een parkeerplek heb Ik draag mijn zoontje altijd, dus het is bij de auto *hup* mini in de Tula en gaan! Euhm ja. Als er geen verschoningsgelegenheid is, dan pak ik een (leeg) tafeltje achteraf en verschoon ik de kleine op de tafel. Niet te moeilijk denken dan Euhm, en je kleine in de draagzak is ook ideaal voor de winkels met krappe gangen. Geen last van gestuntel met de buggy Dus nee, helaas herken ik me er niet in, maar ik vind het vervelend voor je dat jij hier steeds tegenaan loopt....
Kruidvat winkels zijn idd super irri met een kinderwagen of buggy. In Frankrijk hebben ze ook van die Familie parkeerplaatsen. Echt superhandig.en de tankstations langs de snelweg hebben zelfs grote verschoningsruimte. Zien er netjes uit. Nu ga ik altijd op maandag boodschappen doen rond 900 uur en dan is het lekker rustig op het parkeerterrein . Op maandag ben ik altijd vrij.
Hier bij de Kruidvat valt het nog wel mee, maar die zit er nog niet zo heel lang dus dat komt wellicht nog.. De andere twee waar ik eerder altijd kwam zijn wel altijd te klein. Maarja, de Blokker en Bart Smit zijn hier net zo smal. Bij de BS heb ik zelfs een keer een rekje omver gereden omdat het gewoon niet lukte om er langs te gaan en mijn kinderwagen soms een eigen wil heeft. Waar ik me ook aan kan ergeren is dat mensen precies in het breedste pad stil gaan staan om te kletsen. Als je dan de breedste gangpaden zoekt om doorheen te gaan, moet je de hele tijd gaan roepen of je er even langs mag gaan. Of mensen die persé op die krappe stoep willen gaan lopen terwijl het net past, dus dan wordt diegene half de heg in geduwd omdat ik het vertik om van die stoep af te gaan (mits het natuurlijk iemand is die heel moeilijk loopt oid) want dat gaat zo lastig vaak. Of auto's die half over de stoep geparkeerd staan, dat je er alleen langs kan als je je kinderwagen en de auto bekrast of om de auto heen moet lopen en dan een stukje op de straat moet lopen. Of als je met de fiets ben, dat ze je fiets inbouwen terwijl er overduidelijk een fietsstoeltje op je fiets zit. En vind het al helemaal erg als het een fiets is met ook een fietsstoeltje, dan zou je toch denken dat diegene wel moet snappen dat het niet makkelijk gaat dan. En qua wc's ook wel.. Hier heb je in het centrum een betaalde wc, de baby is met invalide in één hokje gepropt. Heb je de commode die staat pal naast die invalide-wc. Dus om je kind te verschonen moet je helemaal naar voren hangen. Was niet zo handig met een jankend kind omdat die het maar ontzettend eng vond daar. Verder vind ik het nog wel mee vallen. Met auto's heb ik sowieso nog geen problemen mee, want we hebben hier geen auto.
Ik herken het eigenlijk helemaal niet... En maak mij ook niet zo snel druk over iets als er geen wc is waar ik dochter kon verschonen deed ik het wel op een stoel of in de kinderwagen geen probleem. Zonde om je zo druk te maken om kleine dingen...
Op schoot, even behendigheid in krijgen, maar het lukt prima! Of anders in de kinderwagen/buggy. Als ik die bij me had zou het niet eens in me opkomen om een wc te zoeken..
Mbt het verschonen in een restaurant: Een poepbroek verschoon ik toch echt liever op de wc hoor . Zeker als ze al 'gewone' poep hebben, die flink kan ruiken. Dat vind ik wel zo netjes tegenover de andere gasten. Als er geen verschoningsgelegenheid is, doe ik het desnoods op mijn verschoningsmatje op de vloer. Maar ik gebruik de kinderwagen idd ook vaak als verschoonplek. Of toen dl nog niet zindelijk was, gewoon staand als het een plasluier was.