Ergenissen waar je mee te maken krijgt als moeder...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nora1983, 24 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.851
    113

Dat..en aan pratende mensen in een winkelpad of smalle gangetjes en ver weg vd ingang parkeren ergerde ik me prékind net zoveel als nu hoor haha. Nee heb het allemaal nooit zo bekeken, meer als logische gevolgen van het hebben van een kind.

2. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Erger me niet zo snel.
    Was echter laatst bij de v&d en moest alleen mijn baby verschonen. Wilde dit netjes in de wc doen, moest ik daar toch 50 cent voor betalen! Gebruik alleen een plank, mijn eigen matje, mijn eigen luiers, mijn eigen doekjes...... Vond dit erg onvriendelijk......

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja! Die heb ik ook mee gemaakt! Te zot voor woorden werkelijk

4. adi

adi Niet meer actief

Afzetters zijn het, ik moet ook telkens betalen alleen om met een kind mee te lopen naar binnen.
    Ik stap het wc hokje niet eens in :(

5. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Dat verschonen is inderdaad lastig, kan lang niet overal. Een tijd terug waren wij in een dierentuin en daar waren de wc's in onderhoud. Buiten stond zo'n mobiele kar met een aantal toiletten. Maar geen verschoningstafel, dat moest buiten op een tafel zonder afscherming voor de wind....nou wij hebben haar dus mooi op een leeg tafeltje in het restaurant verschoond...

Onhandige winkels: als ik met wandelwagen loop kom ik daar gewoon niet tenzij het echt moet. Meeste winkels zijn niet gemaakt op kinderwagens. Geen ramp, ga je toch een keer zonder kind? Erg onvriendelijk is Kruidvat, toch een winkel waar je als mama-met-kind komt. Ik ga dus vaker naar Etos. Action en AH zijn ook goed te doen, Hema is ook te doen maar bij de kinderkleding wel krap met al die ronddraaiende rekken naast elkaar. Onze Plus heeft een roltrap, heel erg onhandig! Moet je dus met je kinderwagen op de roltrap. Er is wel een lift maar dat vind ik dan ook weer zo'n gedoe.

Parkeren: zou fijn zijn als automobilisten wat beter op zouden letten. Soms inderdaad zo strak geparkeerd dat je je kind (bijna) niet meer in de auto kan zetten.

Andere ergernis: hondenpoep op de stoep waar ik vervolgens doorheen loop met de wandelwagen.

Mensen houden zeker geen rekening met je maar dat is niet alleen met een kleintje. Ik erger me zo vaak bij de supermarkt: mensen die gewoon prima kunnen lopen op de invalide parkeerplaats, dubbel of onhandig geparkeerde auto's, fietsen overal op de stoep, ook op plekken waar je met je winkelwagentje langs moet om bij je auto/fiets te komen, scootmobiles ed onhandig geparkeerd, auto's die gewoon voor de deur stoppen om in te laden of half op de weg parkeren. En ga zo maar door....

6. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik moet zeggen dat ik al kriebels krijg als ik alleen de kruidvat in moet...er moet wel iets heel erg leuks zijn wil ik daar naar binnen gaan :D

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.368
    17.293
    113
    ouwe oma's die denken dat ze het beter weten... Dochter (toen bijna 3) wilde in de buggy, mag best, maar je klimt er zelf in, ik ga je niet tillen. Zij wilde niet klimmen, naja, simpel dan he? Dochter boos op de grond, schuift wel netjes tegen het rek aan nadat ik gezegt heb dat ze dan wel aan de kant moet gaan zitten en zit gewoon te bokken, helemaal niet huilen ofzo, gewoon boos gezichtje beetje mopperen
    Komt er even zo'n oma tegen dochter vertellen dat ze verwonnen word :$ en prompt begint ze dus wel te huilen:x Die vrouw heeft dus even kennis mogen maken met een hoogzwangere hormonenbom die ook nog eens slecht had geslapen (ze werd dus helemaal niet verwonnen want ze kreeg dr zin juist niet, zij wilde dat ik ging tillen en dat deed ik niet)

8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.368
    17.293
    113
    -geen lift, wel roltrap naar boven, niet naar beneden (echt, wie dat ooit verzonnen heeft...)
    -smalle/volgestouwde gangpaden
    -geen verschoonplekken
    -auto's die te dicht op jouw auto parkeren of zonder kinderen op familieplekken gaan staan

9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.368
    17.293
    113
    oh en nog 1: om de 5m zo'n speelautomaat waar de kinderen in/op kunnen zitten

10. Bailief

Bailief Niet meer actief

Sinds wij onze dochter hebben ben ik erachter gekomen dat de Blokker hier geen lift heeft naar boven. En natuurlijk staat boven het speelgoed e.d. helemaal niet handig!

Auto's die heel dicht op je parkeren. Laatst was het toppunt. Net geparkeerd, komt er een vrouw in een hele brede auto echt strak naast ons parkeren. Zo strak dat de maxicosi met geen mogelijkheid uit de auto zou kunnen. Ze zag de maxicosi want ze zat ook nog eens uitgebreid in onze auto te kijken. Nou toen was ik boos.

Ik verbaas me ook over allerlei mensen die zomaar ons kind aanraken omdat ze haar schattig vinden. We kennen die mensen niet eens. Of mensen die, als de msxicosi in de winkelwagen staat, gewoon met hun hoofd in je winkelwagen gaan hangen... Oké, baby's zijn leuk en schattig maar toch.

Verder weinig ergernissen. Die parkeerplaatsen maak ik me niet druk om al vind ik het wel heel frustrerend als alle familieparkeerplaatsen bij de Ikea bezet zijn :p

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Op schoot, sowieso al lastig maar in een restaurant een poepluier op schoot verschonen? Kinderwagen hadden we toen niet mee en bij een oudere baby vind ik dat ook nog knap lastig.

12. Catootje86

Catootje86 Actief lid

19 nov 2012
    220
    0
    0
    NULL
    Oss
    Oh, Ik bedenk er ook nog één:

"Kan hij dat nog niet??! Mijne kon dat met.... " Ggrrrrr!!

13. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Heb niet alle antwoorden gelezen, maar TS, misschien is een draagzak wat voor jou? Hoef je niet moeilijk te doen met buggy's of winkelwagens.

14. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    hmm soms kan ik me ergeren dat ik niet door alle gangpaden pas. Maar over het algemeen weet ik dat dat kan gebeuren en stel ik me er op in.

Ergernis van parkeren heb ik niet, heb niet de luxe van een auto dus doe alles lopend of met de fiets.

Enige ergernis die ik wel heb zijn sommige deuren. JE weet wel, van die zware 1 deur naar binnen draaiend en vervolgens 1 deur naar buiten draaiend die gewoonweg niet te doen zijn met een kinderwagen. Dat vind ik gewoon lastig, maar gelukkig als je vraagt is er altijd wel iemand bereidt om te helpen.

Nu ik er zo over nadenk, ik ben een stuk tevredener geworden sinds de bevalling ondanks dat er meer ergernismogelijkheden zijn. Voor de bevalling irriteerde ik me nl aan alles:p

Maar als ik dan echt een punt van irritatie op moet noemen. Als gevraagd wordt hoe oud R. is en dan de reactie WOW wat is hij groot:$. Op zich geen vreemde reactie, het is een reus. Maar vind het zelf nog zo'n klein schattig ventje en jammer dat hij bijna een jaar ouder geschat wordt dan hij is.

15. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Mensen die aan je kind zitten zonder te vragen en terwijl ik niks in de gaten had!
    Is alweer een hele tijd geleden, onze dochter lag toen nog in de wandelwagenbak en was toen nog geen 6 maanden. Ik bij de AH servicebalie iets aan het regelen, kijk ik opzij, zit er een vrouw met haar tengels aan mijn kind. Kwaad dat ik werd: Ben je nou helemaal besodemieterd? Je gaat toch niet zomaar aan andermans kind zitten? Als je het gevraagd had was het wat anders" zei ik. Die vrouw helemaal verschrikt en ik het hart in de keel. Ze liep snel weg en keek helemaal verontwaardigd. Voor hetzelfde geld is het een gefrustreerde muts die mijn kind iets aandoet!

16. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Ik herken het (deels) Natalie! Iedereen wil hier ook altijd aan dl zitten. Op weg naar de supermarkt dan is het altijd handje geven (?) Of bijv aan dr gezicht zitten. Weet niet of ik dat moet accepteren. Op weg naar de supermarkt is het al 4x aaaaaah en oooooo en mag ik een handje???? Dan IN de supermarkt: oooooo wat een liefie! Oooooooo wat een handenbindertje!! :$ :( ?? En oooooo wat ziet ze wit!! Is ze verkouden? Nee ze heeft dezelfde huid als dr moeder. Achterin de supermarkt: ooooo wat heb jij mooi haar!! Aaaaaah en ach wat een dotje! Handje aaaaaaai jaaaaaaa wat lief!!! Hoe heet jij???? (Dochter zegt niks)
    Wat is ze groot!!!!!! (Ehmmm?) Of: Goh wat een kleintje zeg!!! (Nogmaals ehmmm?)
    Pffff :(

17. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Mijn ergernis: (aanstaande) oma's die zeggen: doet die dat zo met haar kind? Nou, vroeger deden WIJ zus en zo, als je dat niet doet krijg je moeilijke kinderen....
    Dan zucht ik maar eens heel diep en zeg dat elk kind anders is en dat zij waarschijnlijk mazzel hadden dat hun kinderen zo makkelijk waren daarin.

Of schoonmoeder die zegt waar de box moet staan. Lekker naast de verwarming want dan heeft een baby het zo lekker warm. Wordt overal afgeraden (en verwarming uit bij ons in de winter is geen optie, we krijgen het al moeilijk warm in huis).

Kruidvat is een bekend probleem... maar snap niet dat iedereen zich daar zo druk om maakt? Dan ga je toch eens in de zoveel tijd even alleen terwijl je man (of oma) even thuis is met de kleine? Of stuur je vent naar de winkel ;)
    Ze kunnen de boel wel verbreden of anders neerzetten maar dat betekent dat ze minder in de schappen kwijt kunnen, minder artikelen kwijt kunnen en dus minder omzet hebben. En dan gaan de prijzen omhoog. Als je comfortabel wil winkelen dan moet je naar de Etos. Maar dan betaal je ervoor. Kiezen of delen dus.

Nog een waar ik slecht tegen kan:
    Bij (verjaardags)visite is er altijd wel iemand die een klein kind op schoot krijgt. Niks mis mee. Maar vervolgens wordt het kind doorgegeven aan de hele kring, zonder dat iemand ook maar aan de ouders vraagt of dat wel goed is.

18. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Jeetje wat een ergernissen allemaal! Kan me er totaal niet in vinden gelukkig. Mensen die ahhh en ohhh zeggen is toch juist heel aardig?
    Toen ik nog geen moeder was heb ik ook wel eens een kindje een aai over zijn/haar bolletje gegeven en een baby op de schoot van iemand naast mij gezet. Wist ik veel dat dit niet door iedere ouder gewaardeerd wordt.

19. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik erger me als dochterlief in het roze gekleed is en mensen nog vragen.... is het een jongetje? ;)

20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Goh, ik heb me nooit geërgerd aan mensen die heel lief op mijn dochter reageerden. En ze heeft, mede door haar enorme bos haar, heel veel aandacht getrokken als baby (nu nog steeds wel). Heel veel oh en ah, en 'wat een popje', of juist 'wat een flinke' (omdat ze vrij wijs keek), en zwaaien naar haar: 'dag liefje'.

Toen ze net kon lopen ging ik altijd met haar naar het park, en toen kwam een oude Marokkaanse man ons tegemoet die haar spontaan een kus op haar hoofd gaf. Ik ga dan echt niet kwaad worden of verontwaardigd, ik smolt juist... vond het zo enorm lief.

Deel Deze Pagina