Ergenissen waar je mee te maken krijgt als moeder...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nora1983, 24 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

8 okt 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    'K geloof toch dat ik me niet zo snel erger..haha.
    Ik vind alleen mensen soms wat betuttelend met kleine kinderen, misschien ben ik te nuchter. Daarom kreeg en krijg ik geregeld de opmerking zit hij niet op de tocht, moet hij geen mutsje, hier is de cape enz. Hij is nooit ziek of ergens vanaf gekukeld dus 'k zal het toch wel goed doen denk ik dan maar;).

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.371
    17.294
    113
    20/25graden buiten, lekker zonnetje weinig wind... kind met blote voetjes in de kinderwagen (trok alles uit van sokken en schoenen, geen probleem lijkt me met zulk weer).... Ze moet een maillootje aan of onder een dekentje hoor!
    Jups, dan kom ik thuis met een plasje water in de wagen :D

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hier heb je wel speciale parkeerplaatsen, vlak bij de ingang. Maar hoewel daar duidelijk bij staat, dat ze zijn voor auto's met kinderstoeltjes, parkeert Jan en alleman daar. En als je iemand er op aanspreekt, krijg je een grote mond.

Die krappe parkeerplaatsen, dat snap ik wel. Vroeger waren de auto's ook smaller. Hier in de buurt zie je wel, dat als er nieuwe parkeerplaatsen worden gemaakt, of een parkeerterrein gerenoveerd wordt, ze gelijk de plaatsen breder maken. Dat is wel weer goed.

Als tip voor je dochtertje en de kar halen, waarom neem je je dochter niet op de arm naar het karretje toe? Zo doe ik het ook wel eens.

Gelegenheden zonder verschoningsruimte ben ik gelukkig nog nooit tegengekomen, maar daar zou ik ook van balen.

Winkels te krap voor een kinderwagen? Ja, de Kruidvat staat daar om bekend. Mja, je hoeft ook niet naar de Kruidvat, je kunt ook naar een andere winkel. De Kruidvat heeft daar ook zichzelf mee, want die lopen zo ook klanten, en dus inkomsten mis. Maar dat is een bewuste keuze van ze. Niks aan te doen helaas. Ik betaal persoonlijk liever ietsje meer bij de Etos, waar ik een fijne winkelervaring (rust, ruimte, service, klantvriendelijkheid) voor terug krijg.

Een andere ergernis, waar je als moeder mee te maken krijgt, zijn enerzijds voordelen op het werk ("als het kind ziek is, zal zij zich ook wel ziek melden, om thuis voor het kind te zorgen?") of juist onbegrip, bijvoorbeeld m.b.t. overwerken.

4. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Mijn schoonvader zei een paar dagen geleden, toen we zeiden dat we korte wandelingetjes maken met Raketje: "Oh, maar je schoonzus C. maakt dagelijks wandelingen van twee uur met haar zoontje." Echt op zo'n toontje. Hij doet het natuurlijk niet met opzet, maar het is wel irritant. ;)

Ook herkenbaar ja! Vooral toen we vast voedsel à la Rapley gingen geven. We gingen eens uit eten met een groepje vrienden. Raketje hoestte even tijdens het eten en iedereen vloog van zijn/haar stoel. Iedereen, behalve wij. :D

5. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Off. topic: ik moet steeds even lachen als ik over "Raketje" lees..
    zo grappig die benaming:D

Deel Deze Pagina