Hoi, Mijn zoontje heeft sinds 3 dagen hoge koorts (40 graden) Ik kreeg het niet onder controle en hij was hangerig en wilde veel bij ons zitten. De nachten waren onrustig maar overdag sliep hij goed en langer dan normaal. Mijn gevoel zei dat er toch iets was waardoor de koorts niet zakte. Dus ik bellen naar de huisartsenpost.....kinderen mogen 5 dgn koorts hebben en als hij verder gewoon plast/poept/speelt dan is het vaak een kwestie van tijd. Aldus de mevrouw aan de lijn. Zetpil hoefde ik volgens haar alleen maar te geven als ik dacht dat hij pijn had. Nou, ik heb flink doorgezet en mocht komen en wat blijkt: oorontsteking. Dus moeders, altijd bellen als je gevoel zegt dat er iets aan de hand is!!!!!!!
Wat goed dat je door heb gezet en je gevoel volgt. Heel veel moeders durven niet te bellen. Een diagnose over de telefoon van een assistent klopt sowieso niet
Het is belangrijk om altijd op je gevoel af te gaan. Zo kun je jezelf tenminste niets verwijten en het ouderlijk instinct is enorm sterk! Ik vind dat dat toch wel te vaak genegeerd wordt door de dames en heren medici. Het is trouwens niet zo dat voor een ontsteking altijd antibiotica nodig is. Veel milde ontstekingen gaan vanzelf over zonder al teveel pijn en moeite. Het is altijd een afweging; hoeveel last heeft je kind ervan icm hoe groot is de kans dat het vanzelf over gaat. En de hamvraag of het überhaupt een bacteriële infectie is. Maar bij twijfel is het altijd een goed idee om een arts in te schakelen.
Nou inderdaad. Hier hetzelfde gehad bij Finley toen hij 10 maanden oud was. Ik bellen....volgens de assistente moest ik het maar even aanzien. Ik heb tegen haar gezegd dat we het hier over een baby van 10 maanden hadden en niet over een volwassene. Ze bleef bij haar standpunt. Ik mocht niet met hem langskomen :x. Heb 10 minuten met haar aan de telefoon gezeten en werd steeds bozer. Uiteindelijk toch voor elkaar gekregen dat ik mocht komen, alleen was zij het er niet mee eens. En wat bleek? Fikse dubbele oorontsteking! Die assistente werkt gelukkig alleen op maandag. Mijn moeder en een van mijn zusjes heeft ook al eens een aanvaring met haar gehad. Ik had nooit problemen met haar, maar sinds dat gebeuren met mijn zoontje dus wel. Sindsdien noem ik haar in gedachten het maandagkreng, sorry. Maar goed. Luister inderdaad naar je gevoel en houd voet bij stuk. Laat je niet zomaar afschepen door de assistente!
Mijn zoontje was met 7 weken van de bank af gegleden.. hard op zijn hoofdje gevallen.. Ik was in totale paniek, en gezien de huisarts hier 2 min vandaan is, daar heen gegaan samen met de buurvrouw (was niet buiten bewustzijn geweest, anders had ik ambu gebeld) Hij huilde zo hard en zo anders dan normaal, dat mijn gevoel zei "dit is niet goed".. Bij de huisarts kreeg ik te horen dat een baby veel kan hebben en dat het wel mee zou vallen. Ik moest het maar even aankijken. Thuis bleek hij een grote zwelling te hebben en het huilen bleef doorgaan. Ik heb opnieuw gebeld, "als ik het nodig vond mocht ik wel even komen". Aldaar zag de arts de zwelling, mja.. "dat kon gebeuren" en dat huilen was wrslk van de schrik (huilde continu en ik hoorde pijn) als ik twijfelde mocht ii wel een foto laten maken, want in het hoofdje kijken kon hij niet, maar ik kon ook gewoon naar huis gaan en het aankijken.. Ik ben natuurlijk naar het ziekenhuis gegaan.. mn kindje kreeg een ct scan en bleek een scheurtje in zijn schedel te hebben. Ik kan nog huilen als ik er aan denk, wat heb ik me verschrikkelijk gevoeld, en zo'n angst en schuldgevoel.. Het is gelukkig helemaal hersteld en hij heeft geen blijvende schade.. Maar als ik ergens GEEN spijt van heb, dan is het wel van mijn keuze om mijn gevoel te volgen. Als er iets met je kindje is, dan voel je dat
Maar een oorontsteking is toch niet perse reden om naar de HAP te vliegen? Dat had je idd gewoon af kunnen wachten en bij je eigen huisarts kunnen laten checken? Jongste heeft hier zeer ws weer eens een oorontsteking, klachten begonnen vrijdag, maar bij ontsteking is toch het protocol dat er eerst afgewacht wordt of het vanzelf over gaat. Morgen dus even checken en dan is dat vroeg genoeg.