Ergens anders eten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tacita, 16 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe gemakkelijk jullie uit gaan eten of bijvoorbeeld een broodje gezond enz ergens bestellen? Omdat je van jezelf weet dat je vooraf je handen hebt gewassen en rauwe groenten wast. Maar als je het bijvoorbeeld op een markt besteld weet je het nooit...

2. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    Ja hoor dit doe ik gewoon.
    Maar ik let wel op waar ik ga en wat ik bestel.
    Ik ga niet bij een afgelegen restaurantje waar nooit iemand komt want dan kun je er vaak vanuit gaan dat zij niet de meest verse dingen hebben.
    Maar goedlopende restaurants of broodjes zaken waarom niet?
    Als iets er niet goed uitziet laat ik het gewoon liggen of als ik twijfel of ik het niet mag ofzo.
    Werk zelf in de horeca bij een druk bedrijf en zie bij ons ook gewoon dat er elke dag zoveel producten doorheen gaan dat je nooit iets hebt wat oud is zeg maar.
    Niet te streng zijn voor jezelf anders is het niet leuk meer!

3. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik ben wel een aantal keren uit eten geweest, maar ik ben best brutaal met het vragen naar dingen. Zo vraag ik bij een restaurant gerust of er rauwe eieren etc in een product verwerkt zijn en als ik twijfel, neem ik wel wat anders. Ik ben het nog niet tegengekomen dat iemand het vervelend vond hoor! Sterker nog, sommige restaurants komen zelf met alternatieven!
    Als ik twijfelde over producten in het buitenland (ben o.a. naar Parijs geweest toen ik 20 weken zwanger was), nam ik gewoon de dingen die verhit werden in de oven ipv de rauwe producten. Gewoon voor de zekerheid.

4. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ja hoor heel makkelijk.

Wel pak ik vaak iets warms, doet t altijd goed ;)

5. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Maar met rauwe eieren in producten, hoe moet ik dat dan zien? Bijvoorbeeld: bij een cake bakken gaan er ook rauwe eieren doorheen, mag dat dan ook niet? Of moet ik anders denken?

6. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    Zolang de cake gebakken is, mag je dat gewoon eten hoor. Het gaat er om dat je geen rauwe eieren eet.

7. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Cake enzo mag wel hoor. Dat is goed verhit. Maar sommige restaurants maken mousse en mayonaise etc zelf. Daar zitten wel rauwe producten in die je niet mag. Met gerookte zalm kijk ik ook uit, omdat vacuüm verpakte gerookte zalm listeria kan bevatten. Je weet vaak niet wat voor soort ze gebruiken (je kunt het wel navragen natuurlijk)

8. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Kijk, da's duidelijk, thnx :D

9. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Dit doe ik ook. Vind het verder niet brutaal hoor. Als ik biefstuk ofzo eet vraag ik ook bewust om doorbakken. Als het dat niet is stuur ik het gewoon terug. Ik zeg dan wel dat ik zwanger ben (al zie je dat inmiddels wel ;)). Iedereen snapt dat. Lekker uit eten gaan en je niet te druk maken.

10. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Ik herken dat wel.. Ben ook echt niet bang om het te vragen, en vlees goed doorbakken enz. Maar vind het met salade inderdaad altijd lastig omdat ik niet weet of het gewassen is. En inderdaad geen verse mayonaise of huisgemaakte mousse, maar dat vraag ik dan wel gewoon weer :)

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Jeetje hier heb ik mij nog nooit druk over gemaakt.

12. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik ook niet. :D
    Ik eet best vaak buiten de deur. En ik let op de 'standaard' dingen: geen rood vlees, geen rauwmelkse kaas, geen rauwe eieren.

13. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Haha op dat vlees hoef ik niet te letten (vegetariër ;))
    Maar tjonge ik lees hier soms dingen... Haha geen cake omdat er eieren door heen zitten. Geen pizza omdat er mozzerella mee de oven in gaat hahaha

14. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Eigenlijk nooit echt rekening mee gehouden..

Wel bij desserts of dingen waarbij ik twijfelde of er rauwe eieren inzaten, dan vroeg ik dat wel even

15. LadyyyD

LadyyyD Actief lid

30 jun 2014
    235
    5
    18
    Ook hier nooit rekening mee gehouden..
    Lekker buiten de deur eten hoor als het kan 😊

16. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik eet wel buiten de deur maar ik let wel op rauwe eieren (huisgemaakte mayonaise, bepaalde toetjes, taart met merenge). Ook met rauwkost of salades ben ik wel voorzichtig. Verder bij bepaalde vleessoorten vragen of ze het goed willen door bakken :).

Ik kan wel genieten van lekker buiten de deur eten maar als ik weet dat er voor een bepaald product rauw ei gebruikt kan zijn (en daarna niet verhit is geweest, zoals cake dat wel is) dan vraag ik dat na (bij een snackbar vraag ik niet of de mayonaise huisgemaakt is, bij goede restaurants doe ik dat wel).

17. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Goh heb hier nooit bij stil gestaan. Ik let eigenlijk alleen op de standaard dingetjes.

18. furby

furby Bekend lid

14 mrt 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb hier ook nooit stil bij gestaan. Ik bestel geen rood vlees, rauwe kaas, etc. maar voor de rest maak ik me niet druk over bijvoorbeeld gewassen groentes.

19. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Over handen wassen en rauwkost wassen... ik mag toch hopen dat men in de horeca goed doordrongen is van het feit dat hygiëne belangrijk is :$
    Ik heb me daar dus nooit druk om gemaakt tijdens mijn zwangerschappen.
    Het enige wat ik niet at was biefstuk... omdat ik het graag rosé eet... en ik doorbakken niet te vr*ten vind :D

20. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    #20 Tacita, 17 jan 2015
    Laatst bewerkt: 17 jan 2015
    Sorry hoor maar vragen zijn er toch om gesteld te worden? ?? Ik heb toch nooit gezegd dat ik geen cake zou eten? Ik vraag gewoon hoe dingen in elkaar steken, daar hoef je niet zo raar op te reageren. Jij zult ook wel eens dingen zeggen waarvan een ander denkt tjonge...
    Maar gelukkig komen er ook reacties waar je wel wat aan hebt ;)
    Ik maak me er niet zo druk om maar hoorde het van iemand anders wel, dus was benieuwd hoe terecht anderen dat vonden. Toch leerzame dingen, er zijn nu eenmaal dingen waar je nu meer bij stil staat, maar goed ook! :)

Deel Deze Pagina