Ohjee maandag weer naar school....hoe voorbereiden of juist niet?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by oogappel, May 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. oogappel

oogappel Bekend lid

Jul 26, 2007
    842
    1
    0
    Hallo dames,

Onze dochter zit sinds 1 maandje op school, nu heerlijk 2 weken vakantie achter de rug. We merkten aan haar dat ze helemaal tot rust kwam. Eerst een duiveltje en nu weer het gezellige meisje zoals we haar altijd gekend hebben.

Maar pfpfpfp nu begint het bij haar al....ik wil niet naar school, school is vies dat soort opmerkingen. De 3 weken dat ze naar school is gegaan is het met ups en downs gegaan. Het afscheid is zowiezo erg moeilijk, ik houd het heel erg kort. Daarnaast op de dag vraagt ze vaak aan de juf wanneer komt mama weer of ik wil naar huis. Kortom ze heeft haar draai zeker nog niet gevonden.

Wat zeggen jullie moet ik haar er weer op voorbereiden (ze weet het wel al omdat we een kalender hebben hangen met iedere dag de activiteiten die we gaan doen) of juist er niet over hebben. Meer zo van "het is zoals het is" en geen aandacht aan schenken....soms denk ik namelijk weleens dat we het er te vaak over hebben om het bespreekbaar te houden....maar of het in ons geval met ons dametje nu verstandig is begin ik aan te twijfelen. Misschien denkt ze door deze opmerkingen te maken dat ze niet hoeft?

Vanochtend ook een voorbeeldje 1 uurtje korfballen (trainen) dat gaat gepaard met huilen tijdens het achterlaten van haar. Het laatste kwartier wilde ze bij papa blijven...terwijl als ze bezig het hartstikke naar haar zin heeft.....we weten niet wat het is....?

Waar doen we goed aan hoop dat jullie tips hebben ;)

Thanks...

2. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

Jun 11, 2009
    3,158
    11
    38
    Ik zou niks zeggen en maandag gewoon uit bed halen en zeggen, kom...school gaat weer beginnen en verder niet te veel aandacht aan geven.

3. lolly

lolly Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    3,475
    0
    0
    Ons zoontje gaat sinds 2 april de hele week naar school. Hij heeft ook moeite gehad met het afscheid van de psz. Maar wat wil je ook alles wat vertrouwt was valt nu weg. Andere kinderen, andere juf een anders gebouw. Alle zekerheden vallen gewoon weg.
    Ik moet wel zeggen na de vakantie ging het alweer een stukje beter.

Hier werkt het het beste door er niet te veel over te zeggen en 's ochtends uit bed te halen en vertellen dat hij naar school moet. In de klas afscheid nemen en zeggen hoelaat je hem op komt halen.

4. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    vanavond gewoon zeggen morgen ga je weer naar school.
    maar 2 weken vakantie dat is nog al wat, hier hadden ze 1 week vakantie

5. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,268
    6,799
    113
    Ja inderdaad.

Vaak is het dan wel goed.

6. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

Dec 5, 2006
    2,143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Hier heeft een planbord veel verschil gemaakt. Doordat ze kon zien wanneer ze naar school ging en wanneer ze thuis was. Ook BSO, feestjes, uitstapjes zetten we erop. Ik heb foto's gemaakt van ons en van andere belangrijke personen en plekken in haar leven en ze weet nu precies waar ze aan toe is.

Share This Page