Ergens een lijst van wanneer je wat moet regelen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Druif, 2 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif

    Druif Bekend lid

    8 jul 2006
    730
    0
    0
    Hoi,

    ik zit me steeds dingen af te vragen: wanneer moet de babykamer eigenlijk klaar zijn en wat is het moment voor het uitzoeken van geboortekaartjes?

    Overal zie ik wel overzichten van wanneer je kraamzorg en kinderopvang enzo moet regelen, maar niets over die andere dingen.

    Weet iemand een lijst op internet waar ALLES :) opstaat wat je maar zou kunnen vergeten?
     
  2. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Zéér interessante vraag! :)

    Deze ga ik even in de gaten houden ;)
     
  3. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Volgens mij moet alles af zijn voor 36 weken....
     
  4. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik moest de kraamzorg voor me 16e week zwangerschap hebben geregeld, nou ja ik moest voor die tijd me zorg verzekering hebben ingelicht hun regelde de rest.

    kamertje moet je dacht ik af hebben rond de 7e maand.

    ik heb nu alles klaar sinds gister.
    toen hebben we de kinderwagen gehaald en heb nu alles af en in huis.
    kaartjes heb ik een poos geleden al besteld, we hadden een leuke en gelijk maar besteld scheelt weer.

    het is hier alleen wachten op de baby
     
  5. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    34.002
    7.107
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind het zelf het handigste dat alles af is zodra je baby levensvatbaar is, dus vanaf 26 weken. Dan komt je baby nog wel niet thuis mocht het zo vroeg geboren worden, maar heb je dan zin om de babykamer nog te moeten doen? Wij zijn nu druk bezig met de kaartjes, we hopen deze week eruit te zijn. De babykamer is al een tijdje klaar, maar dat komt vooral omdat we al bezig waren met verbouwen en we wilden het eerste onze kamer en de babykamer afhebben. Boven is het over zo'n 2 weekjes klaar, dan moet beneden nog een beetje, maar dat is meer omdat we dat zelf willen, niet omdat dat noodzakelijk is.

    Het winkelen voor spulletjes zou ik ook redelijk vroeg doen, ik heb nu vrij snel last van mijn rug en bekken en lekker gezellig winkelen is er nu niet meer bij. Vind ik niet zo erg, heb het meeste al in huis of besteld inmiddels. Daar ben ik nu dus wel blij mee.

    Liefs,
    Snoopy
     
  6. Juudje27

    Juudje27 Bekend lid

    14 mei 2007
    762
    0
    0
    Bij de Hema en de Prenatal site vind je wel lijsten wat je allemaal moet kopen voor de kleine!
     
  7. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Het kamertje is handig om af te hebben met 7 maanden.
    De geboortekaartjes hebben wij uitgezocht en besteld met 30 weken.

    Het is maar wat je zelf prettig vind.
     
  8. peetje24

    peetje24 Fanatiek lid

    3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ik heb de kinderkamer nu af, en de geboortekaartjes doen we dit weekend. Kraamzorg komt bij ons in de 8e maand langs, Ik geloof op 34 weken moet je alles in huis hebben
     
  9. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    in principe moet je de babykamer af hebben voor de 37e week. omdat je kindje dan eventueel naar huis mag. Maar ik zou er voor zorgen dat je de kamer af hebt voor je verlof begint. dan kun je je verlof gebruiken waar het voor bedoeld is namelijk rusten.
    Dus week 34/36 uiterlijk af hebben.

    geboortekaartjes zit meestal een besteltijd van 4 weken aan vast. dus keuze maken proefdruk ontvangen e.d. dus als je dat ook ruim voor die tijd af hebt is dat prima.

    Ik adviseer je om zo vroeg mogelijk alles af te hebben, aan het einde kun je vaak niet veel meer. en het gevoel dat alles klaar is voor ontvangst is echt heerlijk rustgevend.
     
  10. moedergans

    moedergans Actief lid

    13 apr 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    in heel veel zwangerschaps bladen staan ook dit soort lijstjes.
     

Deel Deze Pagina