Ergens klacht indienen

Discussie in 'De lounge' gestart door Joylynn, 7 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.144
    9.743
    113
    Vrouw
    Volgens mij moeten zij in zo een situatie een nieuwe geven. Als je bij het inpakken in de supermarkt een flesje bier laat vallen, mag je ook een nieuwe pakken, daar zijn ze voor verzekerd. Wanneer iemand met een dienblad loopt in een restaurant en laat iets eerder los dan jij aan hebt gepakt en het valt op de grond krijg je ook gewoon nieuwe.

Wanneer iets aangepakt is en in de zandbak valt omdat je het zelf laat vallen is een ander verhaal. Dus ja, ik vind er wat van. Ik ben van de principes en zou met iemand die geen eens sorry zegt geen medelijden hebben omdat die "ook gewoon haar/zijn werk deed" dat deed ze kennelijk dus niet. Wanneer zij een vervangende aan had geboden is het jouw keuze deze gewoon aan te nemen of te betalen omdat je de oplossing netjes vind. Kom nou!

2. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.610
    2.403
    113
    En daar ben je jaren later nog steeds trots op?:rolleyes:

Sado en Neuzeke vinden dit leuk.
  3. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.144
    9.743
    113
    Vrouw
    Ik heb 1x bij HAK een klacht ingediend, mijn vriend en ik stikte zowat ik een hard stuk in de wortel, leek wel een takje oid. Ik ben normaal geen persoon die klachten indiend maar dit was echt best erg en pijnlijk. Hele excuus mail en een doos met 3 verschillende potten gekregen.

En 1 keer toen ik begin 20 was, had een pakje kaugom, sportlife gekocht en er zat een kauwgomje in verpakt waarvan leek dat er op gekauwd was en daarna ingepakt. Heb toen een VVV bon gekregen.

4. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.811
    4.050
    113
    Een keer omdat er een verkeerde kitkat in de verpakking zat (een witte in plaats van een bruine). Toen kreeg ik een doos producten toegezonden.

En een keer toen ik een pak Etos luiers had waarvan bij ruim de helft de plaklipje afscheurde bij het vastplakken. Toen kreeg ik een nieuw pak toegezonden.

Ik zou in dit geval wel een klacht indienen gezien de reactie van het meisje.

5. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.179
    6.578
    113
    Klachten indienen doe je niet om er een slaatje uit te slaan, maar omdat het bedrijf zo hun processen kan verbeteren. Het is vaak zeer waardevolle informatie voor een bedrijf.

Klachten over zorg moeten ook serieus genomen worden. Zorginstellingen moeten een soort van escalatiemodel hebben. Ben je niet tevreden over de uiteindelijke uitkomst of over de aanpak, dan kun je een klacht indienen bij het landelijk meldpunt zorg.

6. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.664
    113
    Denk 14jaar terug.

Mn opa was net 2 weken daarvoor overleden dat mn pa zich ineens niet goed voelde.

De Spoedpost gebeld en die ha ass trok alle info uit mij wat mn pa mankeerde, hij was amper aanspreekbaar, pijn aan zn armen wat hij nog nooit zo erg had gehad, zweette, aan de sch##t en ga zo maar door.
    Weet niet meer in detail maar weet nog dat ik de arts aan de lijn kreeg en hij zei mag ik de patiënt spreken maar die was niet meer aanspreekbaar. En toen hing hij op zonder te zeggen ik kom of wat het plan was.

Ik terugbellen en gezegd jullie moeten nu komen want het gaat zo goed mis.
    Stond daar ook met het gevoel met trillende handen van ik mag hem zo gaan reanimeren.

Nou en toen kwam de arts, mn pa moest naar beneden komen echt vraag serieus niet hoe. Echt hoe hij gehandeld heeft echt schandalig.
    Hij wilde het afdoen met een longontsteking nou geloof mij dat was het zeker niet.
    Uiteindelijk denk omdat wij het er niet mee eens waren heeft hij een ambu laten komen.

Die kwamen binnen en zeiden gelijk spoed tegen elkaar. Mn pa ging weg en vergeet dat beeld nooit meer had amper een bloeddruk, heb daar uiteindelijk nog emdr voor gehad.

Conclusie mn pa had dus een zwaar hartinfarct.

Op mn werk hoorde ik dus dat die arts er om bekend stond en maakte mij nog bozer en dat heeft mij doen besluiten om een klachtenprocedure te starten. Moest er niet aan denken dat cliënten en hun familie zo zou worden behandeld. Het heeft 9 mnd geduurd, hij was constant met vakantie en had bijna pensioen In het gesprek met die kwal heeft hij nooit sorry gezegd, jah hij had 2 meldingen tegelijk en had het dus anders aan moeten pakken, waarop ik zei je had alleen maar een ambu moeten sturen de klachten waren alles wijzend op een hartinfarct.

Daarna zelf echt ingestort waren nog meer emoties in dat jaar die heftig waren en dus emdr gekregen wat gelukkig heeft geholpen maar nu ik dit typ voel ik hem wel weer.

Snapte na dit gebeuren mn pa ook meer die vaker echt boos op artsen is/was. Ook in mn werk kom ik het regelmatig tegen en heeft mij wel mondiger gemaakt.

Verder niet heel veel klachten vind het mn tijd niet waard.

7. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Twee jaar terug hadden we een bezorger van DHL. Hij zette alle pakketten na een keer aanbellen voor de deur. Geregeld waren we niet thuis en dan kreeg ik wel een mailtje dat het pakket was bezorgd. Stond het dus uren voor de deur.
    Op een gegeven moment was ik het zat en diende ik steeds een klacht in. Na verloop van tijd werd de man van onze wijk gehaald.

En ook bij Sand. We hadden een bezorger die alleen met goed weer bezorgde. Ik had een abonnement op een tijdschrift en dat werd geregeld een week later bezorgd.
    Na een aantal keer had ik Sand gebeld. Zij hebben de bezorger gebeld, want hij belde snel daarna aan.
    Of ik wel niet begreep dat hij met slecht weer de post ging bezorgen?!
    Daarna ging het op dezelfde manier verder en diende ik nog steeds geregeld een klacht in. Daarop volgde dreigbrieven van meneer in de bus…

En laatst nog waren de vaccinaties bij de GGD op toen we daar met een van onze kinderen kwamen + een medewerker behandelde ons daar erg vervelend.

Ik belde de plaatselijke GGD om te vragen wanneer de volgende mogelijkheid was om mijn kind te kunnen laten vaccineren en vertelde het verhaal. Die mevrouw vroeg mij een klacht in te dienen omdat dit echt niet had mogen gebeuren. Gedaan en twee weken later werd ik terug gebeld. Netjes afgehandeld en ze hebben erkend dat dit fout was en het opgepakt is.

8. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.099
    2.668
    113
    Vrouw
    Ik ben ook iemand die kijkt naar hoe de situatie is.
    Maar idd ook vorig jaar nadat nadrukkelijk was afgesproken met de internist dat ik niet steeds naar het ziekenhuis hoefde te komen voor bloed prikken i.v.m. bloedarmoede/ijzer tekort.
    Het kon bij de huisarts als die te laag zou zijn kon meteen via de huisarts na telefoontje met interne een ijzerinfuus plannen.
    Want dat is het enigste wat ik mag/kan.
    Vorig jaar werd ik zieker en zieker.
    Mijn ijzer was 5.1 in die tijd dus huisarts belde zoals afgesproken maar bij interne zeiden ze nee ze moet eerst op de poli komen wachttijd 3 maanden......
    Ik ging steeds meer achteruit.
    Was lichamelijk helemaal uitgeput kon niet meer zelfstandig lopen viel paar keer flauw .
    Ondanks dat huisarts meerdere keren belde .
    Ik bellen en 10 x verhaal uitleggen.
    Kreeg zelfs 1 arts aan de lijn die mij vertelde dat ik niet meer moest bellen en mijn afspraak af moest wachten.
    Ik vertelde dat mijn waardes laag waren zei die pipo ja er lopen mensen prima rond met die waardes.
    Ja mijn lichaam niet als ik richting de 6 ga kan je mij oprapen
    Uiteindelijk is de huisarts boos geworden en kon ik eindelijk terrecht .
    2 maanden later!!.
    Kwam in een rolstoel bij de internist was een hele aardige arts gelukkig ze schrok enorm van mijn toestand.
    Was echt letterlijk een lijk in die rolstoel zelfs praten was teveel energie.
    Meteen cito bloedprikken en anderhalf uur later zat ik aan het infuus want ijzer was inmiddels 4.6
    Heb dikke vette klacht ingediend.
    Mijn klacht is ook gegrond verklaard en het is intern meegenomen.
    Het heeft mij maanden gekost om te revalideren.
    Heel verhaal maar het was echt een hele heftige periode .

9. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.179
    6.578
    113
    Toch niet een huisarts in Den Bosch?

10. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.144
    9.743
    113
    Vrouw
    Even een knuffel ♥, wat een heftig verhaal!

esklessebes vindt dit leuk.
  11. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.439
    4.367
    113
    Wat iemand eerder al zei, klachten doe ik niet aan, verbeterpunten in zeldzame situaties wel. Klachten vind ik zo zinloos, behalve als er echt persoonlijk onrecht is aangedaan.

Huismuisie vindt dit leuk.
  12. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Het enige dat ik wel eens doe is als er versproducten verrot zijn aangekomen bij de AH dit aangeven. Had laatst 3 pakken verlepte sla, ja dat heeft dan in de bus gewoon in de warmte gelegen kon gelijk de kliko in :( Maar dat vind ik wat anders dan klagen, doe ik eigenlijk nooit.

Had op de heenweg naar Aruba geen stroom aan de stoel dus kon mijn bijna lege telefoon niet opladen. Beetje balen maar de stewardess heeft mn telefoon meegenomen en een uurtje later weer vol terug gebracht. Goed opgelost dus. Maar goed, voor KLM moeten ze natuurlijk wel gewoon zorgen dat hun plekken op orde zijn, mijn buurman vond het schande en ging zeker een restitutie aanvragen en een klacht indienen.

13. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.887
    4.160
    113
    Vrouw
    Bij ons was het entertainment systeem gecrasht, elke keer weer opnieuw opstarten en mensen vragen NIETS te doen, toch weer mensen die al aan knopjes gingen zitten en dan crashte hij weer. Was een prima vlucht, tegen de tijd dat ie het weer deed was er ineens al een paar uur voorbij, maar elke keer met blokjes van 15 minuten vanwege het wachten. Volgens mij kregen we een bon voor eten op het vliegveld ofzo.

Maar serieus, geld terugvragen omdat de stroom het niet doet..

14. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.684
    3.126
    113
    Vrouw
    Brabant
    Met boodschappen als er iets niet goed is of niet bezorgd dan dien ik het wel in. Laatst hadden we 2 bakjes champignons die bruin en plakkerig waren de dag van bezorging :|

En laatst had ik wel iets bij een online winkel. Ik wilde iets bestellen en kreeg toevallig een mail met korting alleen waren ze de code vergeten erin te zetten dus ik mailde terug of ze de code voor me hadden.
    Die kreeg ik na 2 dagen maar het product was 4 euro duurder gemaakt :p heb een mailtje gestuurd of dat wel klopte. :roflmao: (wist allang dat dat klopte want ik volgde dat al een paar weken en wilde het pas bestellen als we verhuisd waren maar hey nu met 20% korting :o:)
    Ik kreeg een mailtje terug dat ik vast verkeerd gekeken had en dat ik vast de verkeerde maat had aangeklikt :o::roflmao:

Had eigenlijk al besloten dat ik niet meer ging bestellen maar kreeg een 2e code met mijn naam voor die 4 euro korting extra :p
    Die kon ik niet inleveren want kon maar 1 code dus had dat weer terug gemaild en kreeg daarop weer een mail met een persoonlijke code voor 30% korting!
    Heb er toen toch 2 besteld bij ze :roflmao:

Vind dat altijd zo flauw om korting te geven maar dan wel je prijs snel omhoog gooien :p maar uiteindelijk dus wel heel netjes opgelost nadat ze doorhadden dat ik het dus wel gemerkt had :roflmao:
    (Al valt dit niet echt onder een klacht maar ach:rolleyes::p)

15. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.664
    113
    Dankjewel lief van je!

Het is ook regelmatig heftig, komt misschien ook omdat het mn pa is en voel hem regelmatig aardig aan, vaak als het niet goed gaat.

Asil vindt dit leuk.
  16. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.664
    113
    Neehoor in eremlA, al weet ik dat dat soort artsen overal zijn. Er zitten gelukkig ook goede tussen en fouten maken is menselijk, maar hoe ermee omgegaan wordt des te belangrijker denk ik.

17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Daarover heb ik het ook een x gedaan, wel ander merk.

En een x over "verbeterde receptuur". Ik was woest, hormonen want zwanger. Door zwangerschap lactose intolerantie dus ik mocht toch al heel veel niet eten. Volgens mij was het over jodenkoeken. Waren eerst melkvrij en toen met melk. Toen heb ik ze laten weten dat er niks verbeterd was en of ze wel wisten hoeveel mensen ze zo benadeelde door melk toe te voegen dus wat nou verbeterd :mad:
    Nooit reactie op gehad:roflmao:

18. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

14 apr 2020
    2.453
    1.830
    113
    Opschrijven? Mocht je niet langskomen? Dit is spelen met de gezondheid!
    Dit is laks gedrag van de VK. Hoe is de klacht opgepakt?

19. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

14 apr 2020
    2.453
    1.830
    113
    #59 Golden1213, 11 aug 2023
    Laatst bewerkt: 11 aug 2023
    Bij mijn jongste dochter heb ik een klacht ingediend over een leraar. Hij had de pik op haar. In de eerste instantie heb ik het zelf proberen op te lossen Hij gaf het toe! Het mag niet merkbaar zijn dat een leerkracht een kind niet mag. Mijn dochter mocht wisselen met een andere klas.
    Echt een vreselijke leraar. Een half jaar later was hij ook overspannen.

In Duitsland heb ik een klacht ingediend over discriminatie. Mijn dochters zijn Nederlands opgevoed. (Maar spreken ook vloeiend Duits)
    In de winkel praat ik Nederlands met hen. Bij de kassa ging de medewerker met een andere caissière in gesprek over mijn kinderen en Nederland. Dat we beter daar kunnen blijven! En dat m'n dochter een lelijk kapsel heeft.
    Helaas ben ik Duits en heb haar gevraagd te stoppen met discriminatie. Het was maar een grapje! Dat was haar antwoord. Na de klacht kreeg ik mijn boodschappen cadeau. (Bon)
    De manager was best aangedaan.

Mijn dochter kon er om lachen, maar het ging niet om het 'grapje ' het ging om de brutale manier. Ze had helemaal niet in de gaten dat ik het allemaal kon horen.

20. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik vond het ook wat overdreven, zeker omdat het goed opgelost was in mijn ogen. Maar hij vond als hij 3k voor een stoel had betaald dat ie het ook wel gewoon moest doen. Zit ook wat in, maar toch, het was opgelost.

Deel Deze Pagina