Erger me dood aan mijn zus!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Rabia, 2 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Grrr, gisteren weer mijn zus gezien en die kan zo dom lullen soms! Terwijl we het ook heel erg leuk hebben, ze is echt ook heel gezellig en grappig en aardig. Alleen de laatste tijd zo negatief, alles heeft volgens haar een negatieve kant.
    Wat zegt ze?? Nou gisteren dus : en zie je al op tegen de bevalling?
    Dus ik zei nee, het moet er later toch gewoon uit en ik zie het wel.
    Ze ze: ja de eerste had je mazzel een keizersnede maar hou er rekening mee dat het nu misschien natuurlijk gaat en geloof me dat is erg.
    Dus ik zei dat ik dat heus wel wist maar dat iedereen het kan dus ik zal wel moeten.
    Zei ze ja, wacht tot je die eerste wee voelt dan ga je schreeuwen: SNIJ HET ERUIT SNIJ HET ERUIT!

En een wee is zo erg , je weet niet wat je zal voelen. En als je er 1 gevoeld hebt dan zul je zeggen O, jezus wat is dit, ik wil dood.

Nou en ik negeerde haar gewoon en zei : Ja zal wel erg pijn doen maar als jij het aankan en je bent zo mager en klaagt snel dan kan ik het ook heus wel aan! Niemand is eraan dood gegaan.

1 ding weet ik zeker , haar hoef ik echt niet erbij tijdens de bevalling. De eerste keer wou ik dat ook niet en ze bleef maar smeken gelukkig werd het een keizersnede en mocht ze er geeneens bij zijn.
    Wat een opbeurende zus heb ik soms zeg! Op dit soort momenten denk ik dat ze niet spoort!

2. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    :) Nee spoort idd niet! Maar goed gewoon niet naar luisteren, probeer het maar over een ander onderwerp te hebben. Ik heb 2 puur natuur bevallingen gehad en heb echt niet liggen gillen hoor! Had eigenlijk niet écht pijn, maar ja had dan ook erg makkelijke bevallingen. Voor hetzelfde geld dat jij het ook makkelijk hebt, kun je haar straks zeggen "goh het viel reuze mee!" ;)

Ik heb ook zo'n zus hoor. Ik had een erg zware zwangerschap veel misselijkheid de hele 9 mnd lang en lage bloeddruk, en bij de eerste ook nog bekkeninstabieliteit. Toen zei ze eens tegen me "jeetje jij kan niet eens zwanger zijn hoe wil jij nu een bevalling gaan doen, dat kan jij volgens mij helemaal niet!" Lekker ook om te horen zeker als je je K voelt. Maar zulke zussen zijn er nu eenmaal op de wereld en zien doe ik haar nu nauwelijks meer, is lekker rustig.

3. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Ja echt, alleen al om haar hoop ik op een natuurlijke bevalling om te kunnen zeggen: kijk eens ik heb het overleefd! En ik heb het op eigen kracht gedaan!

4. Chrisje

Chrisje Fanatiek lid

23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Nou je zus kan lekker overdrijven. Natuurlijk doet bevallen pijn, maar kijk hoeveel mensen er op de wereld rondlopen, die zijn ook allemaal geboren dus zo'n afschuwelijke hel zal het nou ook weer niet zijn.
    Hou die maar ver bij je uit de buurt als je aan het bevallen bent.

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Als bevallen zo'n hel zou zijn waren we allemaal enig kind denk ik ;)

6. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    hahaha, ja indd ze overdrijft wel een beetje ;)
    bij iedereen is het anders, ik kon tot aan 9 cm nog grapjes maken en lachen, heb niet 1 keer gegilt of gezegt dat het pijn deed (zat gewoon lekker een filmpje te kijken met zakje chips erbij)

bij de persweeen deed het bij mij pas pijn. Heb uiteraard ook gezegt hoef noooooit weer, maar 1 dag later had ik alweer zoiets, wat je er voor terug krijgt is het dubbel en dwars waard. En misschien doet het op het moment wel even veel pijn maar je bent het echt zo vergeten.
    Niets om tegen op te zien hoor!!!!

7. Niet meer actief

Lekker laten praten ;) Geheel pijnloos is het nou ook weer niet..maar het verschilt toch per vrouw..
    Moet je kijken hoeveel vrouwen je al voor zijn gegaan..nou dan kan jij het ook zeker..niet naar luisteren hoor..

Wel jammer dat ze af en toe zo doet..

8. Nadje

Nadje Actief lid

7 okt 2005
    335
    0
    0
    Het verschilt inderdaad enorm, de een voelt niks en de ander vindt het vreselijk, ligt er ook aan hoe hoog je eigen pijngrens ligt.
    Het is maar even en zodra je baby geboren is ben je het alweer vergeten hoor!

Mij vragen ze ook steeds, goh dat jij nog thuis durft te bevallen op jouw leeftijd, terwijl dat echt geen verschil maakt! Dan zeg ik altijd standaard, er zijn in het buitenland vrouwen die in hun uppie aan een rand van het rijstveld bevallen, kind op hun rug binden en verder werken, dus doe niet zo hysterisch zeg! Meestal zijn ze dan wel stil :)

9. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Lekker is dat ja al die bangmakerij :(
    Zij heeft haar bevalling misschien zo ervaren maar dan hoef jij het lang niet zo erg te ervaren!!!
    Pijn zal het doen ja maar je krijgt er een geweldig kind voor terug!!!
    Dat het zeer doet is logisch maar ze overdrijft wel met snij het eruit snij het eruit en de eerste wee is al vreselijk enz....
    Gewoon je eigen gedachtens vasthouden meid!!!
    Dat is belangrijker dan je wat aan trekken van dat bangmakerij!!

10. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Fijn zulke mensen, daar heb je niks aan.
    Mijn oma van 83 zei vorige week tegen me,
    meid maak je er niet te druk om, het is de moeite niet waard.
    Ik denk dat je hier meer aan hebt.
    Als het begint hou ik mezelf voor dat het nog steeds zeerder kan gaan doen,
    kan het altijd meevallen, gewoon positief beekijken en goed ontspannen.

11. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Ik vind ook dat ze slap kletst en snap niet waarom ze zo doet, maar het blijft me dan dwars zitten en ergeren.
    Zo reageerde ze ook vaak bij mijn eerste zwangerschap en toen heb ik er een keer wat van gezegd. Nou beledigd dat ze was, had haar denk drie weken toen niet gesproken. Toen dacht ik zak er maar in.
    Dat ik haar toen weer sprak vroeg ik waarom ze zo stom praatte omdat ze wist dat ik nog moest bevallen en of ze me soms wou bang maken.
    Maar ja ze zei : ik wil je alleen laten weten dat het heel erg zal zijn dan valt het wel mee.

Laat mij dat zelf bepalen!

Maar zo reageert ze bij veel zaken, mijn dochter gaat 1 dag in de week naar de creche, zeikt ze altijd hoe slecht ze wel niet behandeld worden op een creche en dat het zielig is.

Zeg ik dat ik lekker heb gekookt en mijn man het heerlijk vond en dat ze het recept moet proberen, zegt ze: ja tuurlijk wil hij je niet kwetsen door te zeggen dat het vies is.

Zeg ik dat we zes weken met vakantie gaan, zeurt ze dat ik het toch niet uithou en dat we gek zijn omdat het hier ook lekker is.

Ze weet dat we een 2de krijgen en vanaf het begin zegt ze al:nou ik wens jullie succes. 1 kind is al moeilijk dus je zal het zwaar hebben meid. Wacht maar tot je 2 krijsende kinderen om je heen hebt. Vergeet dat dagje winkelen dan maar! Dan kom je ook niet meer aan je make-up toe...

12. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Wat een raar mens zeg!! Zou jaloezie misschien een rol spelen?
    Trek je niks van haar aan, geniet van je zwangerschap. :D

13. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik denk dat ze heel erg jaloers is op jou en je gezinnetje als ik het zo lees.
    Probeer je er maar niet teveel van aan te trekken hoe moeilijk dat ook is.
    Succes.

14. Nadje

Nadje Actief lid

7 okt 2005
    335
    0
    0
    Klinkt inderdaad als jaloezie!
    En niet meer aan make-up toekomen? Ik heb er 3 (bijna 4) en gebruik nog iedere dag make-up en ga regelmatig shoppen, wat een onzin zeg!

15. sim

sim Niet meer actief

ik zou gewoon lekker er tegen aan kijken zoals je deed voor je zus begon te praten. ik heb geen makkelijke bevalling gehad (42 uur ik begon vrijdag avond en mijn dochter is geboren om 13.54 zondag middag, en ik was direct alles vergeten toen ze er was. tuurlijk zul je de weeen voelen maar er is een soort oerkracht die zorgt echt wel dat het dragelijk is en bovendien ik zie er juist tegen op dat het misschien een keizersnee word, en dat heb jij al gedaan! ook al duurde mijn bevalling zo lang ik beval nog liever dan dat ik naar de tandarts ga, daar zie ik veel meer tegen op ;)

16. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik ga nog steeds liever bevallen dan naar de tandarts!
    Dan krijg je tenminste wat moois ervoor (ja ok n heel gebit is ook mooi maar je snapt hem wel ;) )
    Echt hoor. Die pijn enzo bij n bevalling die ben je zo weer vergeten. Daar zorgt je lichaam wel voor.
    En ik heb zelf 2 bevallingen gehad en n heel stel op tv gezien (Was vroeger helemaal weg van "de bevalling" op tv. En als ik dr een panisch heb horen schreeuwen is t veel.
    Laat die zus maar kletsen, die is idd gewoon jaloers.
    Jij gaat nu even nog lekker zwangeren en daarna n goede bevalling tegemoet met aan t eind n wolk van n baby.
    Zij lekker niet :p

17. cass001

cass001 Actief lid

15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Bevalling is zo verschillend, de 1 zegt ik doe het zo weer ..de ander moet er 2 keer over na denken. We hopen allemaal op zo voorspoedig en snel mogelijk zonder te veel pijn. Gelukkig weten we niet hoe/wat het zal verlopen.

Mij proberen ze ook bang te maken, maar is de eerste en dan doen de verhalen je nog weinig. Je voelt niet wat ze dan bedoelen.

Ik laat het maar op mij afkomen

gr. cassandra

18. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

13 feb 2006
    512
    0
    0
    Ik geloof dat ik zo langzamerhand zou terugvallen op: zeg als je niks positiefs te melden hebt, hou dan asjeblieft je mond. Want hier wordt ik nogal gestoord van.

Tsjonge jonge zeg, daar krijg je toch een punt hoofd van.

19. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    :) Dat zeg ik ook altijd!

20. sim

sim Niet meer actief

grappig dat iedereen zo denkt over de tandarts haha, was al een beetje bang dat het aan mijn tandarts lag :D
    maar het is gewoon zo dat bij sommigen de pijngrens een stipje is en bij anderen struikel je er zowat over, vertrouw gewoon op je lichaam en op je oerkracht, ik dacht altijd er zijn voor ons zelfs de holbewoonsters, zoveel vrouwen geweest die het hebben gedaan, je instinct volgen en het komt allemaal goed. het is een beetje te vergelijken met ongipijn (wel iets meer natuurlijk) maar ik heb bijv dat ik dat onderin de rug voel en in de bovenbenen, dus had ik mijn weeen ook onder in de rug en in de bovenbenen. en persen is (=mijn ervaring) een verademing want dan mag je meewerken heerlijk gewoon. en van die programma's moet je je ook niets aantrekken, daar zijn soms ook hele theatrale types :(

Deel Deze Pagina