Och moet je naar die Amerikaanse bevallingen kijken! Dan hebben ze 3 cm ontsluiting en liggen ze te gillen om een ruggeprik... verschrikkelijk
haha, tja, daar kunnen ze echt niks zonder verdoving! hebben jullie ook dat je zowaar mee gaat puffen met zo'n programma?
oohh...ik ken die zussen, die van mij kwam met een tent aan die ik wel mocht lenen, want zij was 30 kilo aangekomen, en zal ik dat ook wel vast doen.. en volgens haar kon ik die leuke zomerjurkjes wel vergeten! nou is het niet mijn schuld dat zij eerder geboren is als ik en al het gewicht heeft genomen! en nou was ze hier weer gisteren en altijd iets gemeens zeggen. nou je moet wel meer aankomen hoor, anders redden je botten het niet, terwijl ik van de dokter juist goed op gewicht zit. of een vriendin die zei dat ik vast een keizersnee krijg omdat ze het gewoon niet voor zich kan zien dat ik gewoon ga bevallen. waar hebben die mensen het over!! het ergste is nog mijn schoonmoeder, is een spaanse vrouw van 65.. bedoelt het allemaal goed, maar als buitenlandse kan ik echt niets goed doen! zou eerst bij haar in de stad bevallen, maar blijf lekker hier, me moeder komt, en me zus bel ik pas als ik ben bevallen!
Ik haat dat soort opmerkingen. Dat ik zwanger van de 1ste was heb ik denk ik 1,5 maand niet met mijn zus gesproken want we hadden ze uitgenodigd om uit eten met ons te gaan naar de Japanner(tepanyaki ofzo) ik was toen jarig. Zaten we aan het toetje wat denk je wat ze zei???? Ik zou dat maar laten staan want je begint aardig uit te dijen en straks krijg je zo'n amerikaanse dikke peuter bij de bevalling en dan wordt ie er zo uitgeperst; haar wangen opblazen en ging ze met 2 handen langs haar wangen om ze helemaal plat te drukken naar voren toe, naar haar mond. Nou ik was zo boos en vroeg of ze dat kindje er even buiten kon laten. En dat ze niet eens normaal iets kon zeggen. Ik was toen notabene 7 maanden zwanger dus ja over dik gesproken! Toen ben ik gewoon het restaurant uit gelopen en heb niks meer van me laten horen was zo van streek. Na 1,5 mnd kwam ze jankend aan de deur dat ze graag een lieve tante wou zijn en dat ze zo niet verder kon!
Ik lees hier wel afgunst, waarschijnlijk omdat ze 30 kilo aangekomen is en jij niet zo veel? Ik ben van mezelf vrij mager en nooit veel aangekomen tijdens zwangerschappen, maar je gewicht heeft dus echt niks met je bevalling te maken hoor! Ik had 3 hele normale bevallingen. Ik denk dat sommige mensen het niet kunnen hebben dat iemand niet dik wordt tijdens de zwangerschap en dan zulke onzin uit gaan kramen. Oh ja en je botten worden juist zwaarder belast als je dikker bent hoor en juist niet als je wat lichter bent!! Beetje jammer, niks van aantrekken!
Hahahah ... Nou ik kan helemaal niet zeggen dat ik pijn heb gehad... en ben natuurlijk bevallen.. Fijn om een zus te hebben die je een beetje steunt hoor... Ik had gezegd.. we spreken hierover nog wel een keer na de bevalling..!!!
oh wat kunnen sommige mensen onzin uitkramen zeg!! en inderdaad ook een goeie, waarom zouden vrouwen bewust kiezen voor meerdere kinderen als een bevalling niet te overleven was. ik heb ook als ik terug denk aan al die opmerkingen (soms zelfs van mensen die geen eens kids hebben gehad) wou dat ik dit of dat had gezegd, nu sta ik door alle omstandigheden helemaal op scherp, sorry maar bepaalde verkeerde opmerkingen en ik vuur ze nu direct af zo zat ben ik van al die 'goedbedoelde' adviesen! go girls!
Ik heb geen idee. Soms denk ik ook wel van wel. Vroeger dat ik vrijgezel was en veel ellende had met een ex van vroeger was ze echt leuk en gezellig en hadden we nooit woorden. Nu is het vaste prik dat we ongeveer 3x per jaar een grote ruzie hebben en elkaar minstens per keer dan minimaal 1 maand niet te spreken. Ik word er zo moe van. Zij had het vroeger voor elkaar met gezin en qua vrienden ook. tegenwoordig zien ze geen hond meer(echt letterlijk en figuurlijk) want ze hebben geen vrienden en doen ook niks meer. Ze heeft NOOIT een gesprek met haar man en iedereen hangt daar in huis maar wat rond. Het spannendste wat zij tegenwoordig mee kan maken is dat er een vogel op haar auto gepoept heeft. Ik kan haast geen gesprek met haar meer hebben. Het is leuk samen omdat haar dochter leuk met de mijne speelt en omdat ze soms nog wel eens gezellig kan doen zonder dat het over kinderen van de buren gaat ofzo. Daarintegen heb ik een kerel uit duizenden, ook mijn maatje. Hij kletst altijd zo gezellig mee met mijn vriendinnen en zij kan ook uren met hem praten. Ze ziet ook wel dat we het heel erg goed hebben. We leven echt gezellig ook. En zijn gelukkig, eten samen aan tafel(zij nooit) gaan heel vaak samen op stap(zij nooit) en soms voel ik me ook best wel ongemakkelijk als we wat nieuws kopen bijvoorbeeld. Helemaal omdat zij het dan ook meteen gaan kopen omdat ze dat inene dan ook wouden ofzo. Terwijl ze het niet breed hebben. Soms zeg ik dat soort dingen bewust niet tegen ze omdat ik niet wil dat ze het daaraan gaan uitgeven. Zij vergelijkt hun inkomen met dat van ons en daar zit wel een verschil tussen. Ik vind het niet nodig om onderlinge strijd te hebben. Maar wat er allemaal achter schuilt ik heb geen idee. Ik kan haar ook niet vragen of ze jaloers is, zal ze nooit toegeven.
Hoi Rabia ! Ik kan me voorstellen dat het heel vervelend is om zo'n zus te hebben en mijn geduld zou ook echt opraken. Ik heb altijd zoiets van: zwanger zijn kost al genoed energie, dus ik ga de energie die ik heb niet "verspillen" aan mensen die dat niet waard zijn. Zo'n instelling helpt en neemt druk weg. Mijn zusje is gelukkig niet zo. Ze is heel betrokken en enthousiast. Ze heeft zelfs een cadeaumand gemaakt waar we iedere week iets leuks uit kunnen halen vanaf 20 weken ! Zaterdag mogen we het 8e cadeautje alweer uitpakken ! Leuk is dat ! Mijn schoonzussen vind ik erg vervelend. Niet op de manier van jouw zus, maar juist bijna het tegenovergestelde. Ze zijn totaal niet geinteresseerd in hetgene dat op het moment voor hun broertje zo belangrijk is. Vreselijk vind ik dat ! Ik stuur steeds een mail aan iedereen om ze op de hoogte te houden van de ontwikkelingen, maar zij sturen nooit iets terug. Mijn man's oudste zus had twee weken geleden de mail nieteens gelezen ! Gaat ze mijn schoonmoeder gek maken over het feit dat wij naar de VK zouden zijn geweest of voor een pretecho terwijl dat pas volgende week is ! Mijn schoonmoeder is snel ongerust en heeft dus flink in de zenuwen gezeten omdat wij niets lieten horen. Om niet goed van te worden dus. Diezelfde zus had commentaar gekregen van mijn schoonmoeder omdat ze zo afstandig was t.o.v. onze zwangerschap. Had ze twee slabbertjes gekocht, heel lief ... maar hoe je die dan krijgt ! Mijn schoonbroer gaf het mij met de woorden: "Hier, heb je ook iets". Het liefst had ik het tegen zijn hoofd aan gegooid maar ik heb mijn fatsoen maar gehouden ! Kwamen we ze een dag later tegen bij Intratuin en hij zag ons, schopt hij met zijn voet zo hoog, dat hij rakelings langs mijn buik ging. Ik schrok me dood ! Een man die bij hem was gaf al commentaar. Mijn man kon geen woord meer uitbrengen van de schrik. Soms vraag je je af wat een mens kan bezighouden ... toch ? En moeten we dan ook nog een van deze zussen of hun mannenn vragen om peettante of peetoom te worden ... ik vind het zo moeilijk, als ze nu al geen interesse hebben, hoe moet dat dan ? Vreselijk ! Nou, zo zie je maar weer ... het leven van een zwangere gaat niet altijd over rozen ! Groetjes, Nikki F
Nou kennelijk is de famillie van jouw man ook een gezellig zooitje,Nikki. En die schhonbroer van je die spoort helemaaaaal niet! Wat bezielt hem zeg! Sommige mensen sporen niet helemaal hoor. Mijn zus vraagt echt NOOOIT hoe ik me voel of hoe het gaat. Dus daar hebben we het gewoon niet over. Mijn zwangerschap interesseert haar niet ofzo. Ja of ze doet het bewust omdat zij al jaren last heeft van een kwaal en ik onderhand na al die jaren wel weet hoe het zit met haar ziekte en haar er ook niet meer naar vraag omdat we anders alleen maar praten over die kwaal. Ik doe alsof ze dus niet ziek is. Ik heb drie jaar lang dag in dag uit niks anders mogen horen en nu vraag ik geeneens hoe het gaat; het gaat toch slecht. Standaard is dat zo. Maar als de bevalling bijna nadert dan weet ik al hoe het gaat, dan is ze steeds vaker bij ons want zo een kleintje vind ze wel erg leuk. Dan gaat ze de baby van 1 dag of 2 dagen oud zoenen met glitter lippgloss op! Ze weigert om haar mond af te vegen en als je daar wat van zegt kan je doodgaan wat je wil maar ze doet het toch. En mijn zwager dan, die zak hooi. Mijn dochter was net 3 dagen oud lag bij me nadat ze 2 dagen in de couveusse had gelegen komt ie aan met griep en mijn zus wist het! Ach zegt ze, dat gaat niet zo snel hoor. We kregen hem met geen mogelijkheid weg. Een echte hechte band heb ik allang niet meer met mijn zus...........
Hoi Rabia, Ja, ze leer je ze inderdaad kennen. Mijn schoonzussen willen beiden geen kinderen en dan uiten ze zich blijkbaar het liefste zo. Niet leuk in ieder geval, maar we hebben niet zo veel contact dus ik kan er niet zo mee zitten. Ik kan me voorstellen dat je geen hechte band hebt met je zus, zou ik ook geen behoefte meer aan hebben ... Groetjes, Nikki F
Hai Rabia, Ik kan niet zeggen hoe een bevalling voelt... omdat ik dat nog niet heb meegemaakt. Ik vind wel dat je zus overdrijft...(ik heb twee keer een bevalling meegemaakt). Maar gelukkig zie je zelf in dat je zus niet spoort! hahahaha Laat je niet gek maken, en geniet ervan. Liefs Najet