Dreumes overstrekt bij boosheid

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Roderoosjes, 28 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Onze dochter van 13 maanden is nu op de leeftijd dat ze soms gefrustreerd raakt als iets niet lukt of als iets niet gaat zoals zij wil. Als baby overstrekte ze al behoorlijk, hiervoor zijn we ook bij de osteopaat geweest.

Nu gaat ze dus ook overstrekken als ze boos is. Ze doet het ook heel plotseling en is al een paar keer met haar hoofd op de grond geklapt. Ook met verschonen kan ze overstrekken en draaien waardoor verschonen op de commode soms niet meer verantwoordelijkheid is.

Wij leggen haar nu op de grond en negeren het verder als ze overstrekt. Vasthouden, afleiden enz werkt alleen maar averechts.

Ze heeft wel last van haar oortjes dus misschien speelt dat ook mee. Inmiddels heeft ze buisjes en alweer de 2e kuur antibiotica druppels en orale antibiotica.

Zijn er mama's die dit herkennen En zo ja, hoe gaan jullie er mee om?

2. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.249
    28.273
    113
    Volgens mij is dat wel normaal. Als mijn zoontje boos is dan moet ik hem soms ook opvangen want hij gooit soms zijn hoofd achterover en valt dan op de grond :rolleyes: Ik denk dat dat meer te maken heeft met het niet onder controle kunnen houden van hun emoties. Boos = boooooos :p

Ik zie vaak van te voren wel of hij zich dramatisch gaat gedragen over een situatie dus dan zit ik klaar om hem op de vangen. Daarna zet of leg ik hem neer waar hij zijn theater doet zodat hij zichzelf geen pijn kan doen. Soms dan werkt afleiden, soms beetje praten, soms even knuffelen .. En soms gewoon niets, dan is hij gewoon boos. Dat duurt dan 2 minuten of zo.

3. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Mijn dreumes is momenteel ook een klein driftkikkertje en een ramp met verschonen. Overstrekken, draaien, zichzelf overal uit of tussendoor proberen te wurmen als hij kwaad is en zichzelf ineens naar achter gooien inderdaad. Op deze leeftijd is het heel normaal dat ze geen controle over hun emoties hebben, en als ze boos zijn dat ze dan ook even kortsluiting hebben en niet meer voor rede vatbaar. Ik laat hem gewoon uitrazen op een veilige plek, soms is dat op schoot en soms op de grond. En die schedeltjes kunnen wel wat hebben gelukkig :p

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.003
    113
    Hier staat ze gelukkig te driften van nijd. Bijna te springen zeg maar. Of ze gaat met dingen gooien. Scheelt een boel voor je eigen gemoedsrust vergeleken met degene die zichzelf op de grond gooien maar irritant is t zeker. Zeker als ze nog zo klein zijn dat je ze ook niet duidelijk kan maken dat boos zijn een emotie is, die er soms bij hoort en dat je daar meerdere dingen mee kan doen. Ik trek meestal maar ff iets van een fysieke activiteit uit de kast, dansen, achtervolging, desnoods ff kwartiertje buitenspelen en die frustratie dumpen. Maar goed, wordt wat lastig als je aan t verschonen bent. Hier is t meestal als ze iets niet mag. T woordje nee is garantie voor dramatisch theatrale effecten op t moment. Ook dat is een fase...

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Heel normaal, mijn jongste werd soms echt een plank en donderde zo recht achterover tegen de vloer... heel sneu, maar echt een uiting van énorme emotie. Ze kon bij intens verdriet of juist de slappe lach ook flauw vallen, ook totaal ongevaarlijk. Nu is ze 4 en heeft ze het al heel lang niet meer gehad in die mate.

6. Sylver

Sylver Fanatiek lid

17 sep 2014
    1.861
    1.756
    113
    Ik weet niet beter dan dat dat normaal is, mijn beide kinderen doen/deden dat.

7. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Hier ook een dreumes waarbij de boosheid uit z'n tenen kan komen. Inclusief theatraal overstrekken, op de grond vallen, en om zich heen trappen en slaan.

Ook met verschonen is het een ware koning in proberen te ontsnappen en van de commode af te rollen.

Het is uiting van frustratie en emotie kunnen ze nu nog niet onder controle houden.

Zorg dat hij veilig boos kan zijn. Dus als ik het zie aankomen dan help ik hem naar de grond (al mening tand door de lip gehad, moest het even leren ) en kan hij even schreeuwen en doen wat hij wilt.

8. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Dank jullie wel.
    Ik herkende het ook helemaal niet van mijn oudste dochter. Die heeft dat nooit gedaan.

Ik laat haar ook uitrazen. Vandaag heeft ze er helemaal geen last van gehad.

Deel Deze Pagina