Het ligt ook erg aan het management en vaak ook bij bepaalde ketens, zo tref ik bij het Kruidvat ongeacht het filiaal bijna altijd chagerijnige en meestal ook niet al te slimme dames aan, bij de Etos is het stukken beter, bij Leen Bakker zijn ze vaak rondom onbeschoft en kom je hier bij de Kwantum, dan zeggen ze je allemaal vrolijk gedag, ze zijn bezig i.p.v. achter de meubels met hun collega's te staan ouwehoeren en ik moet zeggen dat ze bij Steps opvallend vaak vriendelijk personeel hebben. Oh, en H&M spant volgens mij de kroon als het gaat om chagerijnige, onbeschofte tieners die staan te zuchten en te steunen en duidelijk liever wat anders zouden doen dan werken. Valt gewoon op als je daar eens een aardig persoon achter de kassa treft.
Ik sta zelf achter de kassa en ben altijd vrolijk tegen mij klanten en ik irriteer me juist aan de klanten die zo chagrijnige binnen komen en niets zeggen..vaak zeg ik dan heel vrolijk, hier mag gelachen worden hoor en vaak lukt het de klanten dan wel om vrolijk te doen en zoniet doe ik expres juist nog vriendelijker en stel veel vragen...of van ik hou niet van chagrijnige klanten aan mij kassa kan het misschien iets vrolijker?
Inderdaad, toen ik als tiener in een winkel werkte, moest ik ook gewoon terug tellen, ik ben geen rekenwonder, maar juist door terug te tellen, maak je het jezelf en de klant makkelijker. Maar nu kijken ze alleen op hun schermpje en kwakken dat bedrag terug in je hand.
Ik was laatst bij volgens mij de bentex (weet het niet meer zeker) en vroeg naar stretch spijkerbroeken. De verkoper keek me aan alsof hij het in keulen hoorde donderen. Hij wist niet wat stretch was????????????? Jemig ga dan niet in een winkel werken als je niet weet wat je verkoopt.
Ja, ik heb ooit eens in een kledingwinkel gewerkt en toen ik dus voor het eerst kassa ging draaien werd mij ook verteld dat ik moet terug tellen, en het zweet brak me uit want ik ben absoluut geen rekenwonder, maar het was zo makkelijk!!! Ik maakte het daarvoor in mijn hoofd veel moeilijker dan het dus was hihi.
ik heb een hekel aan die sjaggie lui achter de kassa ik zeg er ook gewoon wat van.. dat het allemaal wel wat vriendelijker mag. bij de Aldi hier is het het ergst ze zeggen niets.. kauwen hard door op kauwgom ondertussen doorkletsend met cassiere aan die ene andere open kassa. Dan stapelen ze de boodschappen hoog op want zij gaan sneller dan jij kan inladen, en Aldi heeft alleen die 40 cm2 voor de boodschappen om op te liggen.. daarna smijten ze de zooi zo in je kar. Ben al keer zo pissig geworden omdat breekbare dingetjes gewoon zo onder de flessen kwamen dat ik ze de kar heb laten houden en ben vertrokken
Ik heb met mijn zusje ook heeel wat werk verricht buiten het werk om, puur om haar te leren terug tellen, zodra er iemand 10 cent bij wou geven klapte ze dus ook dicht...dat is ook haar struikelblok, dislectie en rekenen is ook drama, mensen begrepen haar in begin ook niet dat vind ik dan wel weer jammer. maar met de juiste begeleiding is dat makkelijk te doen, daarom snap ik soms ook niet waarom er mensen zijn die dat nog niet kunnen na een aantal maanden kassawerk (uitzonderingen daar). En idd jo79 het ligt er ook aan wat voor winkel als het is en dan met name de etos, echt altijd super vriendelijk en het tegenovergestelde van trekpleister! Maargoed het zijn niet cassiere's maar wat denk je van klanten...pff breek me de bek niet open zeg
ik was laatst bij de gamma en moest verhuisdozen hebben, stuk of 12... ik had mijn dochtertje bij me in de buggy, 30+ weken zwanger (overduidelijk te zien) en geen 50 cent voor een karretje.. dus ik ga naar de service balie en vraag of iemand mij kon helpen om de dozen naar de auto te dragen.... wat heel normaal is volgens mij.. krijg ik als antwoord.. dat het een doe het zelf zaak is en dat ze mij hier niet mee kunnen helpen ! (doe het zelf zaak is volgens mij dat je er producten kunt kopen zodat je zelf dingen kunt maken.. niet dat de klanten niet geholpen worden.. ) nou toen ben ik zonder wat te zeggen weggelopen en naar de praxis ertegenover gegaan, daar werdt ik wel gewoon geholpen !!
Hier kan het pesoneel vaak zelf niks aan doen. Voor een paar jaar terug werkte ik zelf ook in winkel waar ik absoluut niet werdt ingewerkt of iets over de producten werdt ingelicht. Dan kun je als personeel maar al te graag advies willen geven maar dat gaat dan wel een beetje moeilijk als je niks uitgelgd wordt. Ik vondt het personlijk heel vervelend want elke keer als ik netjes zij "dat durf ik u niet te zeggen ik vraag het eventjes" dan kreeg ik 9 van de 10 keer achter mijn rug zo'n rot opmerking "je werkt hier toch dan hoor je dat toch te weten"
Hoewel ik me niet vaak erger heb ik wel 2 keer iets mee gemaakt wat ik ook niet vondt kunnen. aldi: daar was ik een keer en had 1 brie bij me. eenmaal bij de kassa zegt die vrouw heel chagarijnig of ik de volgende keer een karretje wou pakken. snap als wat meerdere spullen hebt dat ze dit dan vraagt maar 1 artikel is wel vreemd. heb toen gezegd de volgende keer kom ik niet meer. karwei: wij hadden allerlei verf produckten en 3 grote potten latex verf (ong. 90 euro alleen de potten) mijn man vraagt 3x aan die jongen of hij die potten al had gescand. Maar hij reageerde niet. toen hij het bedrag zij merkte ik al aan de prijs dat hij ze dus niet aangeslagen had. toen had ik wel zoiets van nu heb je dikke pech en zeg ik niks meer.
Ik had het laatst juist bij de etos. Wilde wat vragen over vitamines, ivm zwangerschap. Er stonden wel een aantal klanten in de rij, maar omdat er 2 kassa's open waren en geen mensen meer in de winkeldacht ik nou ja,het is een snelle vraag. Loopt die knuppel weg, maar ja, ik had de rest van mijn boodschappen nog in mijn hand, mijn portomonnee enz. Staat ie bij het rek en zegt ie: ja loop dan ff mee zeg. Dus ik al: PARDON? sarcastisch: het spijt me dat ik niet zo snel ben als jij hoor. Na zijn zeer korte uitleg wilde ik nog wat weten, smijt ie alles terug zegt ie: ja als je het toch al weet dan hoef ik je niet te helpen. AHUM. Dus mijn spullen gepakt, in de andere rij gaan staan, en als ik wegloop zegt ie: nou tot ziens he. Toen zei ik dus wel heel hard: NOU DAT DACHT IK DUS NIET. Pff vermoeiend hoor. Mijn man zei toevallig dat hij bij de ah altijd in de langere rij gaat staan omdat het meisje bij de korte meestal of de slome met kauwgom is, of de chaggo die verwacht dat je het bedrag wel kan lezen.... Als ik dat had gedaan toen ik bij de blokker werkte was ik echt zooo ontslagen! Snap het niet. Alleen de mensen die binnen stapten, riepen van JOEHOE en dan verwachten dat ik als een hondje hun spulletjes zoek, die negeerde ik eventjes.
agnes ja gek he, hadden dat laatst ook 2 pakken ice tea en een zak hondenvoer, konden het makkelijk houden MET ZN 2TJES!.... of we de volgende keer wel een karretje wouden gebruiken...?????? waarom vroeg ik, ja dat gaat sneller...sneller voor wie dacht ik! hebben maar niks gezegd verder maar vind het wel vaag.
Ja kan me er aan ergeren MAAR ik ken ook de andere kant dat ik Hoi/ Hallo zei tegen klanten en ik die blik kreeg en soms geen goede dag terug. Pfffff
Haha, ja naar is dat he, onvriendelijk personeel. Meestal kom ik dan ook nooit meer terug in zo'n winkel. Maar andersom kan ook: ik was zo'n vrolijke/vriendelijke cassiere maar kreeg ook best veel chagerijnige klanten aan de kassa die mijn glimlach dan niet erg konden waarderen
Yep, bijna elke keer als ik hier naar de supermarkt ga! Het zijn stuk voor stuk een stel chagerijnen, waar soms nog niet eens een hallo of een fijne dag vanaf kan. Vooral bij C1000 hier is het erg. 1x moesten mijn vriend en ik ons echt in houden, ging dan niet om cassieres, maar om 2 vulploegmedewerkers. Ze zaten te klagen over een klant dat die een klacht had en ze waren niet bepaald vriendelijk. Mijn vriend heeft 7 jaar in een supermarkt gewerkt, oa. als leidinggevende van een vulploeg en die had echt moeite om niks te zeggen. Ze zochten ook iemand om die jongeren daar te sturen, nou dat is wel nodig ook! Bij ons bij de Etos zijn ze juist super vriendelijk! De oudere man die er werkt legt altijd alles geduldig uit als je vragen hebt en hij maakt altijd een praatje met onze zoon
Ik erger me aan als ze onderling over klanten,collega`s zijn het kletsen terwijl ik het dan kan horen,of je kind willen corrigeren terwijl die helemaal niks doet ,ik trek me mond dan wel open hoor als het over mijn kind gaat.