Wat moet ik nou doen..

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Rundeeprunwild, 11 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Ik ben nu 30+3 weken zwanger en ik werk als productiemedewerkster in een visverwerkingsbedrijf.. Dat is dus van 6 uur 's ochtends tot half 3 's middags grotendeels op 1 plekje staand werk doen.. Wel regelmatig pauzes van een kwartier hoor!;)
    Op zich kan ik het werk nog wel doen maar na het werk ben ik zo een wrak.. Ben helemaal kapot daarna, af en toe zelfs te moe om auto te rijden:(
    Ik kom ook niet aan mijn beweging want daar heb ik gewoon de energie niet meer voor. Heb het gevoel of ik werk, eet, slaap en de rest dat ik wakker ben ben ik niet helemaal wakker.. ofzoiets haha.

Nu doen ze op mijn werk helemaal niet moeilijk en die zeggen ook; als je het niet meer trekt moet je gewoon de ziektewet ingaan hoor!
    Maar hun hebben me juist aangenomen toen k zwanger was dus k wil eigenlijk door blijven werken om mezelf niet te laten kennen..

Kortom.. Zal ik lekker de ziektewet ingaan en verder gaan genieten van mijn zwangerschap en af en toe een stukje kunnen wandelen en leuke dingen doen? Of zal k mezelf niet laten kennen en gewoon stug door blijven werken...

2. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Is een compromis bespreekbaar?
    Ik zou dan voorstellen om parttime in de ziektewet te gaan.

3. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik ben toentertijd voor een paar uur de ziektewet ingegaan. Ik werkte 36 uur in 4 dagen en ben toen 28 uur in 4 dagen gaan werken. Dat was voor mij beter behapbaar. Misschien kun jij 1 dag per week minder werken zodat je kunt uitrusten en je wat meer tijd voor jezelf hebt?

Als je (gedeeltelijk of helemaal) de zw in gaat, ben je wel verplicht bij 34 wk met verlof te gaan, je hebt dan niet meer de keuze om tot 36 wk door te werken. Dat is wel belangrijk om te weten.

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    ik vind het al heel schappelijk van je baas dat ze zeggen dat je lekker de ziektewet in moet gaan. Dat maakt niet iedereen hier mee.

Als je er nog niet aan toe bent, kun je misschien halve dagen gaan werken? Bespreek het met je leidinggevende. Jullie komen er vast wel uit!

5. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Jaa ze zijn op het bedrijf zowieso heel schappelijk.. ze hebben me tenslotte aangenomen voor een half jaar terwijl ze wisten dat k zwanger was.. ze hebben me dus uit de brand geholpen.

Vorige week heb ik maandag dinsdag en woensdag gewerkt en heb ik me donderdag en vrijdag ziekgemeld.. ik kon gewoon niet meer..

Nu ist zondag en voel ik me nog steeds een wrak terwijl ik constant lig en zit te rusten. Tis best zwaar werk wat ik doe en ze ontlasten me echt wel daar maar denk zelf niet dat ik 3 dagen werken nog volhou..

En ja dat ik dan 6 weken van tevoren mijn verlof in ga daar was ik van op de hoogte. Maargoed na mijn verlof heb ik zowieso geen werk meer dus dan kan het best zijn dat ik nog een tijdje daarna vrij heb..

Thnx voor de reacties allemaal..

6. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Als het niet meer gaat, dan gaat het niet meer. Rustig aan doen meid! Als dat betekend niet meer werken, dan is dat helaas zo. Je lijf en kindje gaan nu voor.

Deel Deze Pagina