Ik heb zin om ff de knuppel in het hoenderhok te gooien Degene die zich ergeren aan geen gordel bij de politie zullen zich ook wel kapot ergeren aan brandweerlieden die snel in de auto springen om naar de kazerne te gaan. En die houden zich ook niet precies aan alle regels dan, en een gordel is wel het laatste waar ze aan denken op zo'n moment. Barst maar los......
Ik ben blij dat er politie is en dat er nog agenten zijn die zich zo willen inzetten voor onze veiligheid terwijl ze zoveel zeik over zich heen krijgen. Mijn man zit bij de politie. Hij zit op de motor en komt vaak al eerste te plaatse bij meldigen. Je wilt niet weten hoeveel reanimaties hij al gedaan heeft. Ook bij baby´s! Dan zijn de burgers ineens heel dankbaar, terwijl dezelfde agent de dag daarvoor nog zo´n lul was omdat hij een bon schreef voor de kinderen los op de achterbank... Even over de gordel. Agenten hebben ten alle tijde en vrijstelling voor het dragen van de gordel. Zij moeten snel kunnen handelen bij eventuele achtervolgingen. Ik zie het zo, een agent waagt dus zijn leven om snel hulp te kunnen bieden.
Ik erger me niet aan de politie, ik vind het wel fijn dat ze er zijn wanneer ik ze nodig heb. Je concludeert dat ze geen gordel droegen uit laksheid, maar je weet er het fijne niet van. Misschien hadden ze er een reden voor, moesten ze kort daarna ineens uit de auto springen ofzo. groetjes
Een leraar moet zich niet aanstellen als een groep pubers zich achterin de klas besluiten af te trekken? Huh. Moet de politie dan soms ook op komen dagen?
@ onskleintje en zwitzal, helemaal mee een.s Volgens mij kom je alleen nooit uit deze discussie. Ik heb al tig keer gezegd dat er voorbeelden zijn waarom een agent zonder gordel mag rijden zonder dat wij als burgervolk direct kunnen zíen waarom dat is, maar het wil er niet in. Als je dan blijkbaar een enorme asociale macho bent omdat je geen gordel draagt of omdat je een bekeuring geeft in de ogen van dit soort mensen, tja so be it. Ik denk dat ik me er drukker om maak dat deze mensen zo kortzichtig lijken te zijn dan dat die agenten er zelf last van hebben. Die zijn gelukkig getraind en hard genoeg om met dit soort dommigheid en onwetendheid om te gaan. Ik ben blij dat deze mensen dit werk willen doen, zou het never nooit kunnen. Direct ingrijpen bij een ongeval, de weg afzetten terwijl je als eerste ter plaatse bent en niemand dus nog van verre kan zien dat er iets is gebeurd? Ga er maar eens staan. Iemand aanhouden waarvan je niet zeker weet of hij vuurwapengevaarlijk is of drugs heeft gebruikt? Ga en maar eens rustig mee om. Nee ik heb er respect voor, vind het echt stompzinnig dat mensen zich zo ergeren aan dingen waarvan ze niet eens af weten wat de achtergrond ervan is. Maar volgens mij is deze discussie eindeloos.
@ pienie zinloos inderdaad8)..........wat zal je een relaxed leven lijden als je je nergens aan irriteerd!!!!!!!!!!!!
jaja zat me vandaag weer eens te ergeren aan de politie pff... hebben ze niks beters te doen ofzo... vanmorgen aangehouden en een boete gekregen omdat mijn lamp ermee gekapt was pff... voor ik ging fietsen deed hij t nog daarna was hij ermee gekapt... en nu 35 euro boete slaat echt nergens op maar jha niks meer aan te doen...
vind ik niet... de hele weg deed hij t... en op t moment dat me lamp kapot gaat word ik aangehouden... dan vind ik t niet kunnen...
Heel vervelend voor jou dat het de waarheid is maar ik denk dat heel veel mensen het zeggen. Maar op dat moment doet hij het niet dus dan krijg je een boete. Niet meer dan normaal hier was het vanmorgen heel erg mistig vervelend als je dan iemand over het hoofd ziet die geen licht heeft.
tja kan gebeuren ze houden je heus niet express op dat moment aan. Is misschien in jouw ogen oneerlijk, maar op dat moment fietste jij zonder licht.
Er zitten goede en slechte tussen (mijn halve familie is agent, dus ben bijna verplicht om dit te zeggen, haha) net als trouwens bij alle beroepen. Laatst trof ik een slecht exemplaar. Ik stond voor het stoplicht voorgesorteerd om linksaf te gaan. Komt er een bmw aangescheurt (hele rij inhalen) en wil voor mijn voorganger kruipen. Echt duwen en pushen (bijna raak) om er tussen te kunnen. Mijn voorganger wil dit absoluut niet en gaat bumper aan bumper staan met zijn voorganger. Stoplicht springt op groen, maar wij halen het niet. Intussen staat de bmw tussen mij en mijn voorganger in (wordt dubbelbaans, anders mocht hij er bij mij ook niet tussen by the way). Opeens zet hij zijn gevarenlichten aan en stapt uit. Ik denk nog o jee, heb ik weer, gaat er weer een ruzie staan maken. Nee dus. De man voor mij trof een agent in burger en mocht mee komen voor een boete!!! Belachelijk toch. Waarom in godsnaam. Die agent veroorzaakte een file op de andere baan voor rechtdoor, omdat hij stil ging staan omdat hij er tussen wilde. Moet er wel bijzeggen dat ik niet gezien heeft of die man zijn middelvinger of zo opgestoken heeft tegen hem, dat kan ook nog. Dan kan ik het me wel voorstellen, maar anders... ronduit belachelijk. Sorry beetje lang verhaal geworden....
en dan nog maar niet te denken aan de geluid overlast die ze maken als de voordeur word dicht geslagen hele buurt weer wakker. lekker voorspelbaar maar kan het niet laten
Hoi, toen ik het onderwerp zag kon ik het toch niet laten even te reageren. Ik werk nauw samen met politie, maar ik ben er zelf geen. Jullie hebben wel gelijk dat er soms echt onaardige, onhandige en misschien zelfs gemene agenten tussen zitten. Maar ik moet even een lans voor ze breken. Veel burgers hebben geen idee hoe het werk van een agent eruit ziet. De agent die zo onredelijk reageert kan best net van een zaak met heftig huiselijk geweld af komen, of van een ongeluk met een kleuter. Dat zie je niet aan hem, maar ik probeer het altijd maar in gedachten te houden als ik een bozige agent tref. Je weet niet hoe zijn dienst er tot dan toe uit zag, en het gebeurt vaker dan je denkt. Bovendien krijgen ze ongelooflijk veel verbaal geweld naar hun hoofd, echt niet normaal. Ik ben een paar diensten meegeweest en schrok echt van wat mensen tegen ze durften te zeggen. Laat staan dat er in sommige delen van Nederland niet teruggeschuwd wordt voor geweld tegen mensen in uniform. Als je je dan ook nog bedenkt dat ze nauwelijks betaald worden voor het gevaar dat ze lopen, de nachtdiensten, de traumatische dingen die ze zien en de behoorlijk brede vaardigheden die ze nodig hebben... ik zou ook chagerijnig zijn als ik zag wat zulk werk me maandelijks oplevert. Ze doen het echt niet voor het geld hoor of dat het ze zo veel respect oplevert! Ik kan eerlijk zeggen dat de meeste mensen bij de politie gaan omdat ze oprecht de samenleving willen verbeteren. Dat neemt natuurlijk niet weg dat ze in de loop van de tijd cynisch en bozig kunnen worden. Maar ik ben toch een beetje op handen van de agenten. Nou, ik hou op met mijn gepreek...ik vind ze over het algemeen wel lief, die agenten. (en ja, ik zie ook heus wel eens agenten die echt verkeerd reageren, die zijn er ook)
Mee eens zilvervosje. @ Nickyz-> ik irriteer me geregeld hoor, maar niet aan een hele beroepsgroep. Ik kan me heus wel vinden in dat sommige mensen zich irriteren aan bepaalde zaken, ik doe me wat dat betreft toch ook niet anders voor dan een ander? Vind het alleen volledig nutteloos om alle agenten maar over 1 kam te scheren. Heb je meteen een irritatie van mij gevonden: ik irriteer me aan kortzichtigheid en mensen die zich uiten over dingen waarin ze zich niet eerst een beetje verdiept hebben!
Oh gut, ik erger me nu al aan peter r. de vries die schijnbaar een agent heeft gevonden die zich niet aan de regels houdt. Bijzonder getalenteerd van hem hoor. Dus nu gaan we in dit topic zeker weer zeiken op alle agenten vanwege deze actie? Begrijp me niet verkeerd, het is heel kwalijk want deze agent blijkbaar heeft gedaan, maar ik had het liever niet op TV gezien omdat dit topic bewijst hoe de gemiddelde burger hiermee om gaat (niet op de juiste manier).