Tja, ik heb er wisselende ervaringen mee. Een vriendin van mijn werkt bij de politie, dus ik hoor altijd veel verhalen van haar kant. En inderdaad, zij wordt ook vaak tegen gewerkt. Zou sommige dingen ook liever anders aan willen pakken. Ik vind het alleen wel een beroep waarin je toch een voorbeeldfucntie hebt en dat lappen ze toch aardig vaak aan hun laars.
ik heb me ook eens geergert aan de politie.. meestal rijden ze zonder sirene harder dan toegestaan en door t rood...maak ik geregeld mee.. maar ook een x bij mijn nicht op der verjaardag kregen mijn tante en haar vriend ruzie (rede maakt nu niet uit).. alle vrouwen en kinderen (op mijn tante en nicht na) zaten in de tuin en alle mannen waren binnen aan t ruzieen... op een gegeven moment riep die vriend van me tante naar me vader "als je nou je b*k niet houd dan knal ik je kop eraf"... waardoor ze dus de politie hebben gebeld... half uur later liep hij boos naar buiten en gooide de glazentussendeur dicht waardoor t glas eruit viel en was weg... en 3 kwartier later was de politie er pas... daar zat ik me echt kwaad om te maken en dat als klein kind... ik was doodsbang en omdat de politie zo laat was werd ik kwaad.. maar gelukkig is iedereen er heel vanaf gekomen...
Hahaha daar ben ik het mee eens... vaak zijn het van die mannekes die vroeger gepest zijn en nu even hun macht willen showen
Bij ons in een zijstraat (een woonerf) staat een bordje bij de parkeerplaatsen: "Niet achteruit parkeren". En standaard staat daar een politiewagen in zn achteruit geparkeerd. Ook zo raar...
net op de radio; Vrouw overleden die was aangereden door een agent die door rood licht reed zonder sirene en zwaailicht terwijl zij op een zebrapad liep, hoe kan het nu toch dat mensen zich ergeren????????????????? Vrouw overleden na ongeval met motoragent [Blik op Nieuws.nl - Noord Holland]
ik ben al een paar keer bijna aangereden door een politie wagen fietse gewoon op de fietspas toen er ineens een politie wagen zonder sirenes op me af kwam omdat ze de kortste weg wouden nemen stond bij het stoplicht die van mij sprong op groen en wou net gaan fietsen komt er een politie wagen aan die me bijna van de fiets rijd zonder sirene of lichten en stoplicht van hun staat op rood ze hebben liever dat wij gaan verhuizen zodat ze geen ruzie krijgen met 1 familie die de buurt terroriseerd ze kwamen maar liefst een uur te laat nadat er 2 keer is gebeld dat er een ruzie was en dat het echt mis ging en die jongen is overleden met loeiende sirenes langs ons huis rijden om eten te gaan halen bij de chinees en vervolgens met loeiende sirenes zo snel mogelelijk weer bij het bureau te zijn hier zuigt de politie:x
Weet je, ik geloof (bijna) alle verhalen die hier staan van politieagenten die fouten maken op gebied van voorbeeldfunctie. Maar weet je, ik begrijp inmiddels ook beter dat er best een reden kan zijn waarom het voor agenten anders ligt dan voor burgers. Ik heb me laten vertellen dat het niet meer dan eens is gebeurd dat agenten door mensen achterin de auto zijn belaagd door de gordel hard aan te snoeren. Dan snap ik dus dat je wegrijdt met een arrestant achterin zónder gordel om. Om diezelfde reden dragen ze geen gewone stropdas maar zo'n klipgeval. Soms moeten ze ook snel uit kunnen stappen om in te grijpen. Dan is een gordel ook niet praktisch. Verder vind ik het echt een beetje een slechte houding als je je 'ergert' aan de politie. Ik wil mn kids wel bijbrengen respect te hebben voor de mensen die dit werk doen. Dingen kunnen je opvallen of verbazen maar als je je loopt te irriteren aan die mensen dan breng je dat ook over op je kids. Die staan dan over 15 jaar respectloos tegen agenten te doen en iedereen zich afvragen waarom de maatschappij zo verloedert en waarom de politie zn werk niet naar behoren kan uitvoeren. Ja die mensen zullen ook heus wel fouten maken, maar ik begrijp heel goed dat het júist in uniform heel moeilijk is om nooit een misstap te maken. Laten we wel wezen, op hen wordt ook wel 6x zoveel gelet als een willekeurige andere burgerauto die voorbij komt rijden. Tis zo makkelijk te wijzen naar mensen in uniform en erover te zeiken, maar kijk eerst even lekker naar jezelf. Zodra jij een heilige bent mag je het ook van anderen verwachten, óók van mensen in functie.
Tuurlijk zijn agenten ook maar mensen, en maken ze soms fouten. Het gaat er alleen om dat ze soms met twee maten meten. Hoeveel moeite is het om een gordel om te doen? Je hebt als agent nu eenmaal een voorbeeldfunctie. Het feit dat je agent bent, is voor mij geen reden om automatisch torenhoog respect te tonen. Respect is iets wat je verdient vind ik, en niet iets wat zich afmeet aan een uniform of embleempje.
dames kijk zo even naar hart van nederland!!!!!! of kijk even terug op internet!!!!!!!!!!!!!!!!!zal een linkje plaatsen als het op internet is. hier een linkje van nu.nl Vrouw overleden door aanrijding motoragent | nu.nl/algemeen | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl