Ik heb er helemaal geen moeite mee als iemand van de familie Louiza wil vastpakken of een flesje geeft, behalve dan mijn schoonmoeder. Ik erger me dood aan haar gedrag. En het is indd zo, hoe vaker ze aandringt om Louiza te zien, hoe minder vaak ik bij haar langsga. Als we haar dan eens een bezoekje brengen, dan zijn we nog niet binnen of ze heeft Louiza al vast en maakt haar helemaal gek met haar gekke bekken! Aarghh wat een irritant mens! Verder kan ik me doodergeren aan onbekenden die me aanspreken over Louiza en die haar handje vastpakken of over haar wang wrijven, dan word ik pisnijdig! Ik ben dan altijd geneigd haar eens terug thuis onmiddellijk in bad te steken.
Maar dát vind ik van iedereen vreselijk! Gatver! Doen wij zelf ook niet zomaar, zal altijd eerst mijn handen wassen. Net als nu Nova last heeft wil ik ook af en toe kijken, maar ze laat het niet altijd toe. Nou ja, dan niet, dan kijken we morgen weer. Anna, toch fijn dat je schoonmoeder íets heeft gezegd, zeker gezien het feit dat het niet zo'n prater is. Nu zien of ze het in de praktijk brengt.
over dat logeren.. ze vragen al vanaf dag 1 ook wanneer ze nou onderhand eens een keer komt! jajajaja dat is hier dus ook!zooo irritant en als ween uurtje langs gaan en ze huilt dan zeggen ze wel 100 keer leg ze anders even boven in haar bedje!( haa bedje ) ze hebben namelijk een hele kamer gemaakt voor het geval dat ze komt slapen.. hahah kunnen ze nog lang wachten.. oh maar goed dat niemand dit leest hahah
Tja, voorlopig blijft Senna ook mooi bij mamma slapen. Mamma kan het nog niet aan hoor, zonder meisje gaan slapen.
Hallo, Duuhhh mensen, je laat je pasgeboren lieve babytje toch zomaar niet ergens anders slapen. Deden zij dat ook toen zij nog kleine kindjes hadden? Sommige dingen zijn ZO logisch. Gelukkig heb ik een schat van een schoonmoeder, en dat besef ik meer en meer terwijl ik dit topic volg.
Ik snap niet waar sommigen van jullie zich zo druk om maken hoor....In bepaalde dingen kan ik me wel vinden maar ik denk dat je ook voorop moet kunnen stellen dat de opa's en oma's (en andere naasten) vooral SUPER trots zijn en dan bijv heel graag achter de kinderwagen willen lopen. Degene die dat schreef was teleurgesteld dat haar moeder t ongevraagd deed...misschien was jouw moeder juist teleurgesteld dat je het haar niet voorstelde..Ze woont tenslotte 4 uur van je vandaan zoals je zegt en ziet haar kleinkind dus niet dagelijks/wekelijks. Ik ben juist zelf SUPER trots als andere mensen met mijn dochter omkeutelen en haar oppakken en willen knuffelen e.d (al vanaf dag 1). Ze geniet er zelf ook van en is totaaaal niet eenkennig. Ze heeft lol met iedereen! Logeren doet ze elke woensdag bij mijn ouders omdat mijn moeder donderdags oppast. Ideaal! En mijn moeder geniet er enorm van! Dit geldt niet voor alle reacties hier (voor ik een stortvloed over me heen krijg) maar wel voor een aantal reacties! En ik snap ook absoluut wel dat als je je schoonmoeder echt niet ligt je t NOG minder kan hebben als die zoiets wel doet natuurlijk....
Nou hier sluit ik me helemaal bij aan, trouwens het lijkt me ook niet echt goed voor je kind als JIJZELF zo claimend bent! Ik snap dat je je kindje het liefst de hele dag bij je wilt houden maar je moet ook leren om af en toe je kleintje los te laten....
Zo zie je maar weer dat iedereen anders is. Helemaal top als je zo makkelijk je kind uit handen kan geven en nog beter als zij er goed op reageert. Hier reageert mijn kind er dus niet zo goed op en ja, ik heb er zelf enorm veel moeite mee. Dat zit in me en ik zal er vast nog veel meer moeite mee gaan krijgen, maar zoals gezegd: aard van het beestje. Ik liep zelfs al te huilen toen mijn hond voor de eerste keer naar het pension ging. Die was toen ook erg aan het janken en het is bij die ene keer pension gebleven. Ik heb toen snel een andere uitlaatoplossing bedacht. Sommigen zullen dat sullig vinden, prima.... zolang iets voor mij goed voelt, ga ik ervoor en anders niet! Ieder zijn ding.
Ja maar het is natuurlijk ook niet bij ieder kindje hetzelfde. Wij hebben gewoon een gemakkelijk kind ze slaapt gewoon door, als ik zou merken dat zij er veel moeite mee zou hebben zou ik het ook niet meer leuk vinden. Inderdaad je moet gewoon doen waar jij je het fijnst bij voelt doe ik ook. Is hetzelfde met de bv iedereen heeft er een andere mening over, opm de 2 à 3 uur voeden of op vraag... ik doe gewoon wat ik wil, je weet toch zelf het beste wat goed is voor je kindje
ik was diegene waarvan de moeder me zomaar wegduwde van de kinderwagen. Nou, sorry hoor maar ze kan toch gewoon vragen of zeggen dat ze er achter wil lopen. En als ze me wegdduwt en ik zeg dat ik het liever heb dat ze het vraagt maar ze weigerd dat gewoon te doen. Sorry hoor vind ik niet kunnen. maar goed, ik ken mijn moeder. Ik ben vroeger door haar mishandelt en verwaarloost en ze drinkt nog steeds waardoor haar verstand hard achteruit holt.. Dus denk dat ik daardoor minder van haar kan hebben. Nu speelt ze de ideale oma. Maar alles moet gaan zoals ZIJ dat wilt, zo niet dan ben je niks meer in haar ogen. Dus ik denk dat ik bewust/onbewust mijn kind voor haar bescherm. Zelfs als dat zoiets onschuldigs is als achter een kinderwagen lopen.
Nee idd ik viel je ook absoluut niet aan. En wat jij beschrijft is wel weer een heel extreem geval natuurlijk! Mishandeling en verwaarlozing, ja dan zal er bij ELKE moeder een alarmbelletje gaan rinkelen als de desbetreffende persoon ook maar in de buurt komt. Maar goed....ik denk ook dat het voor een groot deel geldt dat je van degene van wie je t minst kan hebben daar niet snel je kind aan toevertrouwd...is niks mis mee! Maar wat IK bedoelde is als er een gewone goede verstandshouding is tussen jou als mama en je ouders/naasten/vrienden/etc dat ik t dan gewoon veelal overdreven vind hoe er gereageerd wordt.
Zo zie je maar er steekt meestal altijd een heel verhaal achter.. het is ook moeilijk om te weten wat bij iedereen de situatie is, nu lees je jouw`n n verhaal natuurlijk heel anders maar ik vondt het eerder ook al niet normaal hoor!
Hoi Mamzie, Ook al heb ik niet zo'n verleden als jij dat hebt, ik zou het erg ongepast vinden als iemand zomaar achter de kinderwagen gaat lopen. Ik vind dat je dat niet kan doen, hooguit als de mamma aangeeft dat het oke is het aan iemand vraagt.
Ja, dan zou ik het nog raar vinden als ze aan mij vraagt te stoppen om vervolgens snel achter de kinderwagen te gaan lopen. Ik vind echt dat dat op een normale manier gevraagd kan worden aan de moeder, is dat vreemd? Ik zou het nooit in mijn hoofd halen om bij een vriendin ofzo plots achter de kinderwagen te gaan lopen. Tenzij ze het mij vraagt, dan wel natuurlijk. Als ik bij mijn schoonouders ben (en die heb ik al 7 jaar) dan vraag ik nog steeds of het oke is dat ik wat te drinken pak. Ook al zeggen ze al 6 jaar en 10 maanden lang dat ik dat niet meer hoef te vragen, ik doe het toch.
dit zou zo mijn verhaal kunnen zijn, ook dat met die schoonzus. Ook zo hier. Nu nog effe afwachten of ze eenkennig wordt, ik hoop het gewoon.
Haha, dat heb ik dan weer niet echt. Ik vind het heerlijk dat ze graag bij mama en papa is, maar ik ben ook heel blij dat ze geen keel opzet als ze bij de gastouder is. Ik weet niet hoe ik dan naar mijn werk zou vertrekken. Misschien kunnen onze kindjes selectief éénkennig worden !? Bijvoorbeeld bij jullie schoonmoeders, schoonzussen en in mijn geval andere personen?