oh zoveel momentjes, met een stofzuiger waarvan de slang aan beide kant dus los gaat steeds ander half uur bezig met stofzuigen op slakken gang en dan is alles gezogen en dan neem je een broodje hagelslag en ja hoor die valt over je tafel naar de grond en zo weer meer momentjes, heb 2x mee gemaakt dat ik in de winkel bij de kassa met veel boodschappen was en ik was mijn portemonnee vergeten, 2x in 1 week tijd notabene
dat je in de auto stapt en je zonnebril vergeten bent weer naar huis loopt en dat ie gewoon al in je tas zit, dat je elke keer vergeet dat het schuifje op je stofzuigerslang je lange haren ook wel lust, dat je zo'n zin hebt in bepaald eten en je maakt het eindelijk eens klaar het vies tegen valt, je naar de (koel)kast loopt en eenmaal daar niet meer weet wat je pakken zou, dat je naar de aldi gaat en elke keer weer bedenkt wat voor k*twinkel je het vindt...
Speciaal naar de winkel gaan voor luiers, thuis komen met vanalles behalve de luiers! Heb er serieus nog maar 4/5 in huis! Morgen moet ik ze toch echt gaan halen
ik had een leuk houten hartje aan de raam hangen (naast de voordeur) met gevlochten mooie sier touwtjes er aan, ik ging even snel boodschappen halen voordat ik mijn zoon moet halen, en kwam even terug de boodschappen af te leveren en wat blijkt de deur was dicht maar beide draadjes met knopjes zaten in de deur kier, heb moeten wroeten met mijn sleutel om het los te krijgen, gelukkig was mijn dochter bij me en was ik op tijd op school achteraf, maar met die harde wind was het geen pretje stomste is dat toen de deur uit liep, ik nog dacht van, zou het ooit eens mis gaan met die draadjes oh hartje hangt er nog hoor, alleen de draadjes zijn kapot
Heb vorige week serieus 3 keer achter elkaar gehad dat ik voor 1 ding speciaal naar die ene winkel ging. En dat dan net datgene waar ik voor kwam, uitverkocht was. Tegen een paal aanrijden terwijl je heel goed aan het opletten bent, op andere dingen. En stond vanmiddag ook ineens zonder portemonnee in de winkel. Snel naar mn auto gerend want die stond in de parkeergarage. Ben gered door mn boodschappen muntje wat in de auto lag. Want ik moest precies 50 cent betalen. Anders had ik daar vast gestaan met mn auto die ik zonder centjes er niet uit kon krijgen.
Te gehaast naar de deur hollen en misgrijpen op de deurklink.....dus vol met je plaat tegen die deur aan..... Tijdens het föhnen of krullen blijft altijd de kabel gedraaid om de kraan zitten,telkens moet ik hem los rukken....
* Waren we gezellig als gezin aan het winkelen, leek het me een goed idee onze dochter een zakje knijp fruit te geven. Doe dat nooit zoals ik het deed! Dl zat in de buggy, ik dat zakje open gemaakt. Servetjes al in de aanslag, want ja ik had al zo'n vermoeden dat het een kliederboel werd. Maar goed, dl zuigt heel netjes aan het tuutje en mijn man zegt iets tegen me. Ik kijk op en jawel.. In die ene seconde (!) dat ik omhoog keek naar mijn man knijpt mijn dochter in het zakje knijp fruit en flats! Heel dat zakje leeg over d'r jas, broek, schoenen, handen en de buggy. Tot overmaat van ramp slinger ik nog een klets van dat spul over de grond in het winkelcentrum terwijl ik het zakje af wil pakken. Dl wil het zakje niet aan me geven en probeert zich af te zetten tegen mijn benen, waardoor ik naar achter stap. En alsof het niet nog erger kon worden stoot ik tegen een meneer aan die zo hoppa, zijn koffie over een uitgerolde loper van een winkel gooit. Het is werkelijk waar de eerste keer dat ik me zó voor schut heb voelen staan. De meeste van die "dit gelooft toch niemand"-acties heb ik als ik thuis ben. En dan meestal nét als anderen kijken Zo jammer altijd. Daardoor denken veel mensen in mijn directe omgeving dat ik echt een klungel ben terwijl dit best wel meevalt. Ik word alleen snel zenuwachtig (tenminste daar gooi ik het op) als anderen op m'n vingers kijken. Met de kinderen heb ik heel vaak situaties dat ik denk: ja hoor, dit kán gewoon niet. Met dl toen ze een paar weken oud was.. Ik was het luier verschonen nog helemaal niet beu, en vol goede moed ging ik naar haar kamer om een nummertje 2 luier ( ) te verschonen. Tijdens het verschonen waren we naar elkaar aan het lachen, allemaal heel leuk. Toen ik bijna klaar was met poetsen besloot ze dat het niet genoeg was geweest. Zó over het hele aankleedkussen en de commode heen. Ik stond even met m'n bek vol tanden, what just happened? En zij maar lachen.. Ik wist ook echt even niet waar ik moest beginnen. Wat een puinhoop! Maar het ergste was, ik dácht dat ik alles goed opgeruimd had. Tot mijn man een paar uur later naar beneden riep en vroeg waarom het zo naar babypoep stonk in haar kamer. Ik riep nog: die luier heb ik weggegooid hoor! Maar dit bleek niet het probleem.. Blijkbaar waren ook de muur en de vloer niet ongeschonden weggekomen, had ik niet gezien Maar het ergste vond ik toch wel dat de verwarming ook onder zat, en laat die nou net aan staan. Dat verklaarde wel de enorme stank. Eerst ligt dl naar me te lachen terwijl ze zojuist alles ondergepoept heeft en daarna ook nog eens mijn man terwijl hij op de gang toekijkt hoe ik schoonmaak.
Herinner me er zojuist nog wat. Enorm zachtjes doen in huis als je kind slaapt, en tegen mensen om je heen steeds "sstt" zeggen zodat ze niet wakker word. Want je hebt zo'n lichte slaper.. Tot je buren flink gaan verbouwen en je kind er doodleuk doorheen slaapt. En dat een maand of 2 elke dag! Sindsdien kom ik toch een stuk minder geloofwaardig over vrees ik. Op weg naar de supermarkt wilde dl gedragen worden want ze was het lopen beu. Vrolijk pak ik haar op en loop verder. Alles leuk tot ik haar neerzet en naar m'n jas en broek kijk. Heeft ze met haar schoenen tegenaan gezeten. Helaas zaten de zolen helemaal onder een verse lading poep En ik dus ook! Onze katten hebben er een handje van om met hun vieze, modderige poten over mijn pas gedweilde vloer te lopen. En dan zo over de met tapijt beklede trap naar boven om heerlijk op mijn fris gewassen beddengoed te gaan liggen. Ooh wat maakt me dat woest! Met een paar schoenen 4 keer teruggaan naar de winkel omdat de ene schoen maat 39 en de andere maat 40 is. En dan niet bij de tweede keer al denken: goh, misschien even kijken of het nu wel dezelfde zijn. Wc papier kopen omdat het op is, en bij thuiskomst zo nodig naar de wc moeten dat je het wc papier vergeet te pakken. En dat je het vanaf de wc kunt zien liggen in de kinderwagen maar je dochter niet begrijpt wat je bedoelt als je probeert uit te leggen dat ze het wc papier moet geven. Normaal gesproken vind ze het geweldig om allemaal kleine plukjes ervan te maken, maar op dat moment keek ze me aan alsof ze water zag branden..
-Dat dochterlief net moet niezen als de luier af is en haar darmen nog wat vol waren... En dat richting mijn witte muur. Mmm lekker hoor, dunne borstvoedingspoep -Dat je tien keer naar beneden moet schudden met de ketchupfles om er wat uit te krijgen, en dat dus de tiende keer bijna de hele inhoud van de fles er in 1 keer uit komt! -Even de roosvice fles schudden voor gebruik en er achter komen dat de dop niet vast gedraaid is. -Je kinderen, die even hun dag niet hebben, net na een ritueel van 2 uur eindelijk op bed. Zit je eindelijk lekker beneden op de bank met een theetje, begint er weer eentje te huilen. Zucht
Bij drie opeenvolgende pakken sojamelk het lipje eraf trekken ipv eruit. Kun je dus heel fijn met een mesje een gat hakken in dat kleine ronde gaatje.
wcpapier was op, gekocht maar had het nog op de keukenblad liggen, ik moest nodig naar de wc, moest rennen, nou dan weten heel veel hoe laat het is, en toen klaar was, geen wc papier, dochter sliep in box, zoonlief zat in ons slaapkamer op de tablet, ik mijn zoon roepen, (niet te hard want tja dochter die hele dag geen oog dicht had gedaan, sliep nu) zoonlief hoorde niks, (bleek achteraf dat die deur had gedaan omdat ik zijn naam riep ) maar goed op een gegeven moment liep ik zelf maar, en ik moest een lange gang over, naar mijn keuken, langs de voordeur met lange raam er naast waar elk voorbijloper op de gallerij na binnen kan kijken en notabene stond de ramen van de keuken ook open vanwege gordijn, en ja hoor ik moest er door heen. heb een tijdschriftje gebruikt voor achter en voor en liep naar de keuken, hele tijd hopen er komt niemand langs, wat uiteindelijk wel was, want er kwamen er 4 langs in een rij, ik verstopte me onder de raam wand in de keuken, zoon inmiddels in keuken zegt keihard tegen mij (met die open raam dus) mama wat doe je met je blote billen bij de raam een pakje met lipje niet open krijgen (scheurt zelfs) daarna met een mes het voorzichtig open maken en dan opeens je mes door de pak heen steken van boven naar beneden
Mijn moeder haar nieuwe vriend destijds die prikte gaatjes in pakken frisdrank.. Geweldig, ik had haast. Had me al een keer omgekleed omdat de hond met haar vieze zwarte poten tegen mn witte broek opsprong. En ik dacht nog even gauw een slokje.. Kon gelijk weer omkleden..
4.00 snachts, kleine man gevoed maar was niet van plan weer te gaan slapen dus lag te jengelen bij ons in bed. begint de oudste te huilen in zijn bed, ik erheen. mama ik ben bang. Waarvoor dan? Voor enge dieren. Waar zijn die dieren dan? In de dierentuin. Maar die zitten dan toch in hokken? Er zit een enge eend beneden. Uhhhh. Met een tablet. Om een lang verhaal kort te maken. We lagen dus met z'n vieren in ons bed van 1.40 breed. Ik kwam ( heel onpedagogisch) niet meer bij van het lachen (een enge eend met een tablet) zoon 1 lag te huilen, zoon twee lag te jengelen en manlief lag te slapen. Pffff
ver van huis met vrienden op vakantie zijn met zo'n leuke nieuwe optie op auto's dat ze na een paar minuten zelf op slot gaan.. ml laat er zonder erg zijn sleutel in liggen.. oeps op slot! gelukkig had ik de reserve mee.. net 1 cent te weinig op je rekening als je in de winkel gaat pinnen.. lang leve de bankieren app! je kind op de kop geven dat ze weer iets kwijt zijn terwijl je je later bedenkt dat je het zelf hebt weg gegooid.. ruzie maken omdat jij gelijk hebt om je later te bedenken dat je eigenlijk helemaal geen gelijk had..
Je parkeerkaartje uit je handen laten glippen op het moment dat je m net in het apparaat bij de slagboom wilt invoeren. En dat ie dan onder je auto waait en je in een natte parkeergarage, met een rij wachtende auto's achter je, op je buik op de grond moet gaan liggen om met moeite dat kreng onder de auto vandaan te krijgen. Of, simpeler: je kaartje in de betaalautomaat laten zitten en daar pas achter komen bij de slagboom. En dan de rij auto's achter je achteruit moeten dirigeren, zodat je terug kan om je kaartje te gaan zoeken. Parkeerkaartjes are not my friends...
Nog 1: een weiland met koeien in klimmen omdat je moeder per ongeluk de hondenriem er in heeft gegooid (ongelukkig resultaat van een klunzig gegooide bal ). Mams leidt de 3 (van dichtbij grote!) koeien af en je sluipt naar de riem. Op dat moment vindt de hond het lollig even flink tegen de koeien te gaan blaffen, die draaien zich van schrik om, en op het moment dat je oog in oog staat beseffen zowel jij als koe dat zij in feite een jonge stier is. Vervolgens ren je gillend door het weiland, met 3 jonge stieren op de hielen en werp je jezelf met een levensreddende snoekduik over het hek. In de verte hoor je mams gieren van de lach. Alsjeblieftdankjewel.
Leuk topic! Grappige dingen komen er ook voorbij. 1. Een riemlus die nét niet in het laatste lusje van je broek blijft zitten, waardoor je zo'n lang ding hebt uitsteken... altijd last van. 2. Altijd met dat lekkere weer moeten werken en dan ein-de-lijk een dagje vrij hebben; is het k#t weer. 3. Op het werk: sta je heel goed de vloer te vegen tussen de drukte door, valt de veger van de stok af! Moet je helemaal onder de tafel kruipen, dat smerige ding pakken en hem weer vastdraaien... zit hij nét scheef... moet je het weer opnieuw doen! K#t bezem. 4. Werkelijk ALLES kwijt zijn dat je op dat moment nodig hebt. Je OV-kaart, portemonnee, sleutels... en dan de bus missen en te laat komen op werk. 5. Altijd morsen met eten en drinken waardoor jij en/of de hele grond onder ligt. Laatst zo'n geval met vriendlief... had hij héérlijk rivierkreeftjes gebakken! Valt zo de pan van tafel, maakt een paar salto's en valt op de grond... gelukkig lag maar een kwart op de grond en lag de rest nog in de pan. 6. Boodschappen doen en dan hetgeen vergeten waarvoor je naar de winkel bent gegaan. Moet je weer terug. 7. Als je op bezoek bent bij iemand met een glazen deurplaat en heerlijk in de tuin wil gaan zitten, waar al je familie zit... en dan keihard tegen de deurplaat aanlopen. Oops.
O ja, nog een... daar heb ik ook ALTIJD last van! Is het de hele dag lekker weer, zet ik een stap buiten de deur, begint het te regenen.
Boodschappen snelsnel uitpakken en snelsnel de flessen cola uit dat plastic willen halen met een mes. Ik snij in het plastic en in een fles. Cola spoot alle kanten op