Maagklachten, wat er tegen doen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kwekkie4u, 7 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Sindskort heb ik veel last van mijn maag.
    Mijn buik word groter en daardoor lijkt t wel of al mijn eten in mijn maag en keel vast blijft zitten.
    De gyn wil nog geen omeprazol voorschrijven, maar ik vaag me af wat ik er aan kan doen. Want ik lig nu wederom wakker omdat ik t gevoel heb dat mijn eten er uit komt.

Help!

2. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Rennies of een glas melk (als het maagzuur betreft tenminste). Dat helpt bij mij het beste....

3. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kleine beetjes eten en niet eten tijdens het drinken wil nog wel eens helpen.

4. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Nadat ik de hele nacht wakker heb gelegen, heb ik nu inderdaad kleine beetjes gegeten. Het is iets minder, maar ik zal ff kijken of Rennie misschien werkt. (ook voor zwangere vrouwen?)

5. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Vanillevla wil ook nog weleens helpen.

Maar als het echt niet over wil gaan dan helpt bij mij een Maalox het beste.

6. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Rennie mag ook als je zwanger bent.
    Inderdaad niet te veel eten. Niet te vet/gekruid. En ik laat de yoghurt en sinaasappelsap ook staan.

7. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Als je het voelt een paar kleine slokjes water nemen. Dit haalt de branderigheid enigszins weg. Ik heb een hoge maagzweer waardoor ik dit probleem eigenlijk altijd al heb. Je begrijpt dat het nu helemaal feest is :( Maar ik heb het er wel voor over hoor.

8. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Inderdaad wat hierboven al genoemd wordt en voordat je gaat slapen niks meer eten (ik eet eigenlijk niets meer na het avondeten, dan zit er minimaal 3 uur tussen)

Een extra kussen onder je hoofd, of als je een luxe bed hebt, je hoofdeinde een beetje omhoog zetten wil ook wel helpen.

Bij mij is het veel minder als ik op m'n linkerzij lig, dan wanneer ik op m'n rechterzij lig. Linkerzij is later in de zwangerschap sowieso de beste kant om op te liggen, maar omdat m'n bekken na een tijd echt zeer gaat doen, kan ik later in de nacht altijd nog wel op m'n rechterzij draaien, want dan is m'n eten inmiddels wel aardig gezakt.

En Maalox en Rennies en Gaviscon mag je allemaal tijdens de zwangerschap gebruiken. Bij mij helpt Maalox het fijnst, maar dat verschilt per persoon. Beetje uitproberen dus.

Sterkte ermee! Het is heel vervelend!

9. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Ik had om half 6 gegeten en daarna niks meer. En ik lag om 22:00 uur in bed en de hele nacht wakker gelegen.
    Zelfs vanillevla werkte niet. Dit namelijk ook in de nacht gegeten.

Ik ga even kijken of Maalox wt voor mij is.. Nog nooit van gehoord.

10. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Antagel werkt perfect. Kun je bij de apotheek kopen. Is mijn grote vriend!

11. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Ik zweer bij Rennies. Iedere avond 2 voor het slapengaan :)

12. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    ja hier ook weer vorige zwangerschap ook echt heel veel pijn zo erg dat je maag besluit alles wat er in zit uitgooien

heb van de week van de huisartsenpost antagel gekregen en het hielp gelijk wel vies drankje maar het helpt

ook geen frisdrank meer drinken daar kreeg ik ook last van de maag van ookal was het maar een glaasje

beterschap

13. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Oh ja, Antagel was ik nog vergeten! Dat werkte de vorige zwangerschap ook goed! (het smaakt naar geprakte schoolkrijtjes, dat wel, hihi)

14. Minerva

Minerva Niet meer actief

Rennies helpen bij mij het beste :) Kijk uit met verfproducten, zoals pasta's en pannenkoeken. Ook sinaasappelsap had bij mij een horroreffect op mijn maagzuur! Melk schijnt een "blussend" effect te hebben. Dus misschien een Rennie (oid) en een glas melk voor het slapen gaan?

Ohja, en je kussen iets ophogen of op je andere zij gaan liggen kan ook helpen :)

15. Minerva

Minerva Niet meer actief

Euh,... Verfproducten = deegproducten :p

16. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik vond het al zo gek :p Ik zag ineens het huisje van Hans en Grietje voor me :D

17. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Melk verlicht idd even, maar eigenlijk is melk helemaal niet goed. Het maakt juist meer maagzuur aan ;).

Ik heb gaviscon kauw tabletten naast mijn bed liggen. Ik word soms echt wakker van de misselijkheid van het maagzuur (meestal als ik op mijn zij lig). Dan ga ik even zitten zodat het kan zakken en dan neem ik een kauwtablet, en dan is het vaak al over.

Deel Deze Pagina