Gewoon even nieuwsgierig, wie heeft er hier een EHBO diploma? Heb je bewust gekozen om je diploma te halen? Heb je de kennis al actief moeten inzetten/gebruiken? En help jij nu ook sneller met ongelukken van onbekenden op straat? En daarmee bedoel ik niet het plakken van een pleister, maar meer de 'moeilijke' hulp. Ik zelf heb geen diploma, maar zit er wel over na te denken. Altijd handig om wat meer kennis en vaardigheden op dit gebied te hebben, zeker met kleine kinderen in de buurt.
Ik heb hem gehaald toen ik studeerde. Later ben ik actief geweest als vrijwilliger bij evenementen. Op school (ik ben juf) maar ook daarbuiten wel regelmatig nodig gehad voor ernstigere dingen. Ik ben blij dat ik het heb. Omdat ik merk dat je dan rustiger blijft, omdat je in je hoofd een plannetje hebt.
Ik heb hem gehaald toen ik studeerde. Later ben ik actief geweest als vrijwilliger bij evenementen. Op school (ik ben juf) maar ook daarbuiten wel regelmatig nodig gehad voor ernstigere dingen. Ik ben blij dat ik het heb. Omdat ik merk dat je dan rustiger blijft, omdat je in je hoofd een plannetje hebt. En omdat ik zowel bij de lotussen als 'in het echt' al het nodige heb gezien, schrik ik niet meer zo snel. Althans... de schrik komt achteraf. Maar op dat moment kan ik heel rustig en doelgericht reageren, ook als ik me van binnen niet rustig voel. Juist die houding is voor slachtoffers en omstanders heel .
Ik heb een paar terug kinder EHBO gehaald. Verder zelf ingelezen hoe je volwassenen moet reanimeren want dat is net even anders. Nog nooit hoeven gebruiken en het lijkt me ook doodeng, maar ik ben blij dat ik iets kan doen mocht het nodig zijn.
Ik heb tijdens de zwangerschap van m'n eerste een kinder EHBO cursus gedaan. Inmiddels doe ik elk jaar een ehbo cursus. Vind het belangrijk dat ik adequaat kan reageren mocht er nood zijn. Ik heb ooit een kindje in de speeltuin 'gered' dat stikte in een zuurtje. En een keer eerste hulp verleend aan iemand die onwel werd in de metro.
Ik heb BHV kind en volwassenen. Op het werk vele malen de Heimlich methode moeten doen en zo op straat help ik altijd mensen die in nood zijn. Behalve als er al een hele parade om heen staan. Tijdje terug lag een vrouw met een hele flinke hoofdwond midden op de rotonde. Een auto had haar aangereden. De drie mensen die erom heen stonden hadden haar aangereden dus waren ook in shock. Ze wouden haar op de straat laten liggen en wachten op ambulance. Auto's gingen er zo naast af 1e regel...denk altijd aan je eigen veiligheid. Dus hup die vrouw op de stoep en hoofd wond goed bedekt. O de halve seconde vroeg ze waar ze was en wat er was gebeurd. Vond het heel aangrijpend. Zeker omdat ik niet weet hoe het nu met haar is. Ook eens een man geholpen die met zijn scootmobiel in de berm was gevallen. Zijn vrouw was erbij. Dus ik vragen of hij pijn had enz. Zei die dat zn rechterkant verlamd was. Dus ik vraag of die daarmee bekend was. Zegt die vrouw op een super onvriendelijke manier. Ja waarom denk je dat die in de scootmobiel zit. Nou pfff dan moet ik me toch inhouden hoor.
Niet gedaan, maar zit er wel aan te denken om te doen en dan vnl voor kinderen Dit nadat een paar weken geleden Mn middelste haast stikte in een appel... zn hoofd kreeg een vreemde kleur en het kwijl liep langs zn kin... had bijna 112 gebeld... gelukkig op tijd eruit! Maar wil dus wel een cursus gaan doen!
Ik heb mijn kinder EHBO vijf jaar geleden gehaald, maar ik zou het nu echt moeten herhalen. Veel ben ik alweer vergeten. Ik denk zelf dat het halen van je EHBO vooral zinvol is als je het regelmatig herhaald. Alleen maar toegepast bij kleine ongelukjes. Het is prettig als je weet wat je moet doen. Ik vind het wel een aanrader!
Ja, ik heb EHBO en ook reanimatie voor zowel kinderen als volwassenen gehad (en nu uiteraard ook reanimatie van een pasgeboren baby). We hebben een keer een vrouw gereanimeerd toen we op vakantie waren. Heftig, maar wel prettig om iets te kunnen doen.
Ik heb geen EHBO maar ben verpleegkundige ( helaas niet actief meer) En heb op mij werk jaren BHV training gehad. En gisteren opeens moeten toepassen. Honderd meter verder werd een brommer geschept door een auto , landde op de motorkap en daarna op de grond. Was met andere man als eerste erbij en m'n eerste reactie was niets verplaatsen! Gelukkig was het slachtoffer stabiel en aanspreekbaar. Been lag in rare positie. Iemand anders heeft 112 gebeld. Hij lag al in de stabiele zijligging en het goede been steeds vastgehouden. Ambulance was erg laat. Met een badlaken en jas warm gehouden. Overgedragen aan de ambulance. Uur later stond het al op Facebook van de plaatselijke pers. Had ook even gereageerd en zo kreeg ik vanmiddag een berichtje van de vader van het slachtoffer dat zijn bovenbeen , scheenbeen en kuitbeen gebroken waren en herstellen wel even gaat duren. Het was fijn om te horen hoe het nu ging. Was een goede test of ik alles nog paraat had! Als je geen BHV training hebt gehad of een medisch beroep waarin je met acute situaties te maken krijgt zou ik zeker een kinder EHBO cursus doen Toen onze jongste een jaar was had ze een muntje in haar mond en maakte erg benauwde geluiden. In een reflex over mijn knie en een flinke klap waardoor het muntje meteen eruit kwam Toen alles achter de rug was schrok ik pas.
Ik heb kinder EHBO en BHV via m'n werk (werk op een KDV) Dus ook iedere keer herhalingen. Gelukkig nog nooit hoeven toepassen, lijkt me vreselijk en doodeng. Maar vindt het wel fijn dat je weet wat je moet doen mocht er iets gebeuren.
Als kind ooit gehaald. Toen nooit verlengd. Voor mn werk toen weer gehaald en met mn studies. Is nog niet zo lang geleden. Vanaf november ga ik kinder ehbo doen. Die ga ik wel herhalen. Dat vind ik zeer belangrijk voor het geval er ooit iets gebeurd. Ik heb nooit mijn "kennis" hoeven gebruiken. Behalve hoe je een specifieke pleiser plakt
Hier mocht je vanaf 11 bij de jeugd ehbo en dat heb ik gedaan. Nu nog steeds bij het rode kruis. Elke 2 weken lesavond en af en toe hulpverlening bij evenementen. Heb ook aed en kinder ehbo.
Ik heb (kinder) EHBO en herhaal dit+ reanimatie elk jaar. Vorig jaar heb ik het toe moeten passen omdat er een fietster bewusteloos in de berm lag. Ook heb ik eens een baby moeten reanimeren die het helaas niet gehaald heeft. Toch was het " fijn" dat ik iets kon doen.
JeugdEHBO gehaald, laten verlopen, dokterassistente geworden, tijdens de opleiding ook EHBO gehaald, ook laten verlopen. Toen militair geworden daar militair EHBO gehaald, ik was geneeskundig, dus was goed bijgeschoold. burger bij defensie geworden, daar BHV opleiding met AED gehaald. Toen gevraagd voor ploegleider te worden, ook gedaan. een jaar geleden Hoof BHV strategisch geworden en brandpreventist. Dit is nu mijn huidige functie, brandpreventie en BHV. Ik heb smaen met 2 collgea's ongeveer 360 BHV-ers onder me.
Ik heb op de basisschool al mijn ehbo gehaald, dit was verplichte stof. Later voor mijn werk ook kinder ehbo gehaald. Ik heb het vaak genoeg moeten toepassen, meest heftige bij vreemde mensen waren toch wel 2 reanimaties. Allerergste wat ik heb moeten doen was de heimlich bij mijn zoontje toepassen wat niet werkte, toen hij zich verslikte in een snoepje. Over dr schoot gooien als een baby werkte alleen als ik hem op zijn rug sloeg, dan kon hij weer even ademhalen. 112 gebeld en uiteindelijk is hij op de kinder ic terecht gekomen... hij is er overigens zonder kleerscheuren vanaf gekomen. Het moeilijkste hieraan was dat ik dondersgoed wist dat het erg fout ging, maar toch rustig moest blijven zodat mijn zoontje niet nog verder on paniek zou raken van mijn reactie waardoor hij nog minder lucht zou hebben. Ben nog steeds verbaasd dat ik zo rustig bleef op dat moment. Ik ben trouwens van mening dat het halen van een ehbo diploma op elke school verplicht zou moeten zijn.
Ja tijdens mijn studie al voor het werk destijds. Ik herhaal elk jaar, is verplicht als go. Kinder en volwassen ehbo.