Gewoon even nieuwsgierig, wie heeft er hier een EHBO diploma? Heb je bewust gekozen om je diploma te halen? Heb je de kennis al actief moeten inzetten/gebruiken? En help jij nu ook sneller met ongelukken van onbekenden op straat? En daarmee bedoel ik niet het plakken van een pleister, maar meer de 'moeilijke' hulp. Ik zelf heb geen diploma, maar zit er wel over na te denken. Altijd handig om wat meer kennis en vaardigheden op dit gebied te hebben, zeker met kleine kinderen in de buurt.
Ik heb hem gehaald toen ik studeerde. Later ben ik actief geweest als vrijwilliger bij evenementen. Op school (ik ben juf) maar ook daarbuiten wel regelmatig nodig gehad voor ernstigere dingen. Ik ben blij dat ik het heb. Omdat ik merk dat je dan rustiger blijft, omdat je in je hoofd een plannetje hebt.
Ik heb hem gehaald toen ik studeerde. Later ben ik actief geweest als vrijwilliger bij evenementen. Op school (ik ben juf) maar ook daarbuiten wel regelmatig nodig gehad voor ernstigere dingen. Ik ben blij dat ik het heb. Omdat ik merk dat je dan rustiger blijft, omdat je in je hoofd een plannetje hebt. En omdat ik zowel bij de lotussen als 'in het echt' al het nodige heb gezien, schrik ik niet meer zo snel. Althans... de schrik komt achteraf. Maar op dat moment kan ik heel rustig en doelgericht reageren, ook als ik me van binnen niet rustig voel. Juist die houding is voor slachtoffers en omstanders heel .
Ik heb een paar terug kinder EHBO gehaald. Verder zelf ingelezen hoe je volwassenen moet reanimeren want dat is net even anders. Nog nooit hoeven gebruiken en het lijkt me ook doodeng, maar ik ben blij dat ik iets kan doen mocht het nodig zijn.
Ik heb tijdens de zwangerschap van m'n eerste een kinder EHBO cursus gedaan. Inmiddels doe ik elk jaar een ehbo cursus. Vind het belangrijk dat ik adequaat kan reageren mocht er nood zijn. Ik heb ooit een kindje in de speeltuin 'gered' dat stikte in een zuurtje. En een keer eerste hulp verleend aan iemand die onwel werd in de metro.