Ergernis: De proeverijtjes in de supermarkt!

Discussie in 'De lounge' gestart door Warboel, 9 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Maar omdat er bij jouw 'proeverijtjes' prikkertjes staan. Betekent het toch niet dat dit in iedere supermarkt het geval is? Hier dus in ieder geval niet en NEE ik woon echt niet in een achterstandswijk (zoals iemand anders eerder suggereerde) en het is ook geen B supermarkt. Het is trouwens wel iets wat ik eventueel even kan zeggen, haha. Of het niet slim is om er prikkertjes bij te zetten.

En ja, tijdens mijn laatste inspectie (gisterenavond rond etenstijd) gaan er toch echt HANDEN het schaaltje in.

Netjes is in mijn ogen: één stukje met voorzichtigheid gepakt. Zo leer ik het mijn kinderen ook, net zoals ik het op die manier van mijn moeder heb geleerd.
    Alles wat hier buiten valt vind ik dan ook asociaal en inhalig. Kinderen natuurlijk uitgezonderd en mocht je een keer twee stukjes pakken, of een tweede keer langslopen voor nog een extra blokje. Lekker doen ;). Dat is dan ook weer zo erg nog niet.

2. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Ik snap wel dat er geen prikkers bij staan in sommige winkels, die dingen vind je nl overal in de winkel terug, zelfs als er een vuilnisbak naast de proeverij staat.

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hier staat een karretje met gratis fruit voor de kinderen op de fruitafdeling. Word netjes bijgevuld de hele dag. De jongste weet al precies waar hij een banaan kan pakken :D

4. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ja dat krijg je dan ook weer :p.

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat is hier met de koffie ook, half volle bekertjes ergens in ‘t schap :(

6. Betsy

Betsy Niet meer actief

Wat heb jij toch met die HOOFDLETTERS...

Belle22 en Warboel vinden dit leuk.
  7. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

VERKERING

Belle22, ShampooL, Leeuwtje83 en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Betsy

Betsy Niet meer actief

:roflmao:

LOGISCH NATUURLIJK

9. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    :oops:

10. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Ik moest vandaag gewoon aan dit topic denken toen ik in een winkelcentrum langs de oil & vinegar liep. Normaal was het me nl. nooit opgevallen :roflmao: maar er liepen los van elkaar twee mensen de winkel in om iets van een schaaltje te pakken en daarna liepen ze weer door, zonder ook maar enige belangstelling voor iets anders in die winkel. Ik had ze moeten volgen, ik weet nu bijna zeker dat de volgende halte de proeverij bij de AH was :D

Louise11110, Sado, fafa en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. NavyCrimson91

Ben alleen bang dat het niet zo lang stand houdt, nu het bekend is

12. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Sssst... Jet was sowieso al een mobiele relatie. :$

toch3 vindt dit leuk.
  13. Maiasaurus

Maiasaurus Niet meer actief

Ik moet een beetje lachen om dit topic. Ik ben best netjes met hoe ik het pak maar wel zo'n aso want het is best wel een zoethoudertje voor mijn zoon (Adhd) die zich stierlijk verveelt tijdens het boodschappen doen, zonder dat ik het product wil kopen. We nemen maar 1 stukje.

14. Maiasaurus

Maiasaurus Niet meer actief

PS maar voor ik gratis koffie neem moet ik wel heel wanhopig om vocht verlegen zitten.

Roos123 vindt dit leuk.
  15. fafa

fafa Niet meer actief

Ik moest gisteren ook aan dit topic denken.
    Normaal staan er zelden proefhapjes in onze supermarkt, maar nu toevallig wel.
    Kinderen en ik namen wat, en ze vonden het zo lekker dat ze nog wat wilden.

"Nee, één keer proeven is genoeg, het staat hier niet om jullie honger te stillen... stelletje hapjeshyena's" :roflmao:

fanona, praline, Louise11110 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.292
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Misschien is het al eerder gezegd, of gevraagd:

Staan die hapjes er niet ook om de algehele winkel 'experience' fijner te maken voor allen? Niet alleen voor de verkoop van dat specifieke product.
    De winkel gaat er op vooruit als klanten (ook voor dat hapje) toch nog even snel de winkel ingaan en een impulsaankoopje extra doen. De één koopt die dure kaas door het hapje, de ander luistert naar zijn zeurkind en koopt die ijsjes toch en weer een ander koopt andere lekkere hapjes die er anders niet waren geweest in huis..

Graaiende handen vol met blokjes kaas vind ik inderdaad gênant, maar een moeder die haar (zorgen)kind een extra blokje geeft, zou ik nooit als asociaal betitelen. Eerder als een mooie en sociale oplossing voor allen, want hapjes paraderen voor dat arme ADHD/autistische kind (je mag zien, ruiken, maar niet pakken hoor. Maakt niet uit dat je het niet kunt begrijpen..) vind ik eigenlijk wèl een nare zaak.

Voor de duidelijkheid: hier geen graaier en man en ik genieten met regelmaat van een kaasplankje, maar als ik mijn autistische zoon met verstandelijke handicap en bij stress hevige epileptische aanvallen (en nee, dat zie je niet direct aan zijn uiterlijk als je wil oordelen in de winkel) bij de zeldzame keren dat hij nog meegaat naar AH, blij maak en hij niet driftig wordt bij hapjes zien, maar niet mogen hebben na 1 hap: ja, dan krijgt hij een 2e stukje als er nog genoeg waren. Met trots kan ik dat vertellen zelfs! Liever een secundaire hapjes hyena dan een moeder die om dit soort burgerlijk NL-fatsoen-futiliteiten stress, verdriet, drift en geluidsoverlast in de hand gaat werken voor autistische, verstandelijk gehandicapte zoon en andere aanwezigen in de winkel.

Belle22, famofthree, Nescio en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:

18. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zeg ook niet dat dat bij jou het geval is. Ik kan me gewoon niet indenken dat je op een andere manier een kaasblokje pakt dan tussen duim en wijsvinger. Het is toch ook gewoon onhandig, in een keer zes blokjes willen meegraaien? :D

19. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Denk ook wel dat het om een middenweg gaat. Ooit ook gelezen dat er vroeger in Israël heel wat reinigingswetten waren. Bekend uit de bijbel. Bij de landen eromheen waren die wetten er niet. Daar waren veel meer ziekten en sterfgevallen. Deze dachten toen dat het Israël die ziekten etc om één of ander vaag "bovennatuurlijk" iets daar voor zorgden. Omdat hun het niet zoveel hadden.

20. NavyCrimson91

Ja heb je zeker gelijk in.
    Alleen al het feit dat ongestelde vrouwen onrein waren en zichzelf volledig moesten reinigen wanneer het over was.
    Of dat iedereen die een dood dier of lijk aanraakte, zich grondig moest wassen. Zo belangrijk! Zeker in zulke tijden.

Deel Deze Pagina