Zoals velen van jullie vast wel weten zit ik al een tijd thuis in verband met veel spugen. Afgelopen donderdag is het zover gekomen dat ik opgenomen werd in het ziekenhuis. Gelukkig ben ik net ontslagen en weer thuis. Ik had twee dagen niet of nauwelijks gedronken en voelde me behoorlijk rot. De verloskundige had me een aantal weken gezegd dat je je pas zorgen moet maken als je een dag of vier niks hebt gedronken. Mij leek dat nogal veel, maar goed. Aangezien ik me toch behoorlijk rot voelde de huisarts gebeld en alles uitgelegd. Ik mocht meteen langskomen en mijn urine werd getest. Ik bleek mezelf al behoorlijk aan het vergiftigen te zijn en ook mijn bloeddruk was hoog (140/80 terwijl ik de laatste keer 100/65 had). Ik mocht thuis wat spullen pakken en meteen door naar het ziekenhuis. Alles daar uitgelegd en ze waren behoorlijk boos op de verloskundige. Daar zouden ze dan ook nog contract mee opnemen. Ik hoop dat het nu beter gaat met spugen. Ik benn nog wel misselijk en vrees eerlijk gezegd dat ik gewoon weer doorga als hiervoor, maar we zullen zien. Ik ben in ieder geval weer lekker thuis. Verder heb ik ter controle een echo gehad en onze kleine dus weer mogen zien. En....het was al te zien wat het geslacht is. We krijgen een kleine jongen!! Echt super om het nu al te weten!!
Gelukkig gaat het weer goed met je. wat leuk dat je nu trouwens weet dat je een jongetje krijgt. Ik ook! Wat ik me afvroeg: ben je nu niet bang dat het een conflict gaat worden met je Vk? Omdat ze gaan bellen? Ik ben altijd bang dat dat soort dingen uit de hand dreigen te lopen....Maar ja, ik ben soms nou eenmaal een tut.
Jeetje Daph, schrik er even van! Dat is ineens hard gegaan, maar ja met dit weer is dat eigenlijk niet zo verwonderlijk. Heb je nu nieuwe medicatie oid, en hoe voel je je nu?? Hoop echt dat het snel een beetje beter met je gaat en je eindelijk eens mag gaan genieten van je zwangerschap zo is er natuurlijk niet aan (weet ik alles van helaas ) Wel leuk dat je nu weet dat je een jochie gaat krijgen.... toch nog iets leuks meegemaakt Heel veel sterkte meid en doe lekker rustig aan, slaap wanneer je wilt en hou een glas water naast je (ik nam steeds een slok water ook na het spugen was als de dood om uit te drogen) Liefs Ayla!
jeetje zeg ...ik zeg maar altijd volg je instinct ..jij voelt als geen ander hoe je lichaam in elkaar zit ( leipe verloskundige )... ik hoop dat het snel wat beter met je zal gaan ...enne super om nu al te weten dat het een jongen wordt knuf asjuh
zo dat is wel even schrikken zeg, gelukkig ben je weer thuis en ik hoop dat het beter gaat. liefs fredje
Hopelijk voel je je nu wat beter. ik vraag me af heb je nog wel vertouwen in je verloskundige? of ga je toch opzoek naar een andere?
Pfff... dat is even schrikken! Gelukkig ben je weer lekker thuis. k hoop dat het snel beter gaat met je misselijkheid! Enne, gefeliciteerd met je zoontje! Leuk hoor!
@Renate28: Dat zal wel meenvallen. Tenslotte is het iets tussen het ziekenhuis en de VK en niet tussen mij en de VK. @Ayla: Ik slaap ook steeds met water naast me. Alleen mijn maag was steeds zo van slag, dat al die slokjes er na uren nog uit kwamen @Fleur1: Ik ga niet op zoek naar een andere VK. Dan kan ook niet, want in Roosendaal zitten alle VK's in 1 praktijk. Het kan dus best zo zijn dat ik haar niet eens meer krijg tijdens controles en de bevalling. Overigens heeft zij de bevalling van mijn vriendin gedaan en dat is allemaal super gegaan.
Ja ken het Daph, spuug je tegen de avond en krijg je nog je ontbijt te zien, was wel heel vaag af en toe... zo zie je maar hoe traag je spijsvertering gaat als je zwanger bent. Wel steeds slokjes blijven nemen ik weet hoe moeilijk het is maar je moet het volhouden. Het is dat mijn man zo streng tegen me was toen anders had ik vast meerdere keren in het zh gelegen. Steeds vulde hij mn glas weer en hij had gelijk al is het maar een druppel dat je binnen krijgt/houdt, is altijd beter dan niets. Sterkte meid!! Een Vk is ook maar een mens, en fouten zullen er altijd gemaakt worden, ze heeft waarschijnlijk niet stilgestaan bij hoe snel uitdroging gaat met dit weer. En ze zal nu wel geleerd hebben sneller te reageren.. hoop ik
Jeetje! Dat is nogal wat! gelukkig dat je er zelf op tijd bij was en dat alles goed is gekomen. Ik hoop dat dit ook zo blijft voor je.
Ayla: Ik had haar nog gewezen op het feit dat het zo warm was. Het was namelijk vier weken geleden en toen zaten we midden in hittegolf 1. Natuurlijk is het ook maar een mens, maar ja, wat als ik nog twee dagen had gewacht. Ik hoorde de gyn zeggen dat het al best erg met me was zeg maar. Ik vind het dus ook wel fijn dat het tegen haar gezegd wordt, want wie weet denkt ze echt dat het allemaal wel mee valt en weet ze niet beter.
Jeetje en dat terwijl bekend is dat een mens 40 dagen zonder voedsel je kan en maar DRIE DAGEN zonder water. Dus vooral wanneer je zwanger ben heb je al dubbel zob\veel vocht nodig. Jeetje wat een muts zeg. Ik zou echt weigeren om nog bij haar tegaan. Je moet zo een persoon vertrouwen en dat lijkt me nu toch wel geschaad. Telkens als zij iets zegt zou ik het bij mijn huisarts gaan navragen. kan er echt boos om worden. Net of je maar wat zit te verzinnen zo wordt je soms afgescheept. Nou jij in iedere geval succes meid. En leuk zeg een jongen. GEFELICITEERD
Ik heb ook zoveel gespuugd, vanaf week 7 tot week 21, en moest ook bijna opgenomen worden in het ziekenhuis. Mijn gyn heeft me toen aangeraden om veel koolhydraten en suikers te gaan eten. Dat heeft bij mij geholpen en het spugen werd steeds minder. Als ik me misselijk voelde nam ik een paar slokken Reine Claude limonade en dan trok de misselijkheid gelijk weg. En theebiskwietjes, die werkte ook heel goed. Ook een tosti met alleen kaas heb ik veel gegeten, en nog steeds trouwens. Als ik alle spugende zwangeren onder ons nog een tip mag geven, elke keer als je gespuugd heb spoel dan heel goed je mond of liever nog, poets je tanden, want door het vele gespuug heb ik er dus 2 gaatjes aan overgehouden achter m'n voortand!!! Nou meiden, broed-ze allemaal! Groetjes Suus
Zo lekker zeg van de vk, gelukkig ben jezelf slim genoeg om aan de bel te trekken! Wel leuk dat je al weet wat je krijgt. Wij weten het ook sinds vrijdag, we krijgen ook een zoon! Verder lekker rustig aan blijven doen en als het niet gaat gelijk weer aan de bel trekken hoor! Groetjes MB2005.