Met trein naar Antwerpen

Discussie in 'De lounge' gestart door Suzzert, 25 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Vroegah viel je in Rotterdam gewoon in de intercity en viel je er weer uit in Antwerpen. Tegenwoordig is het geloof ik nog steeds een zooitje op die lijn. Dus wie kan mij helpen? Ik word niet veel wijzer van 9292 of de ns site.

Ik moet vrijdag naar Antwerpen. Moet ik dan overstappen op Rosedaal? Of gaat er wel een trein rechtsstreeks vanaf Rotterdam? Geen Thalys overigens daar betaal je het dubbele voor.

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik ben altijd met rechtstreekse trein gegaan vanauit Rotterdam, is al wel edn paar jaar geleden dus weet niet hoe het nu is.

3. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.193
    173
    63
    NULL
    NULL
    Ja hoor, er gaat gewoon een rechtstreekse trein. Ik stap zelf in Dordrecht op, maar die trein komt vanuit Rotterdam. Ben in december voor het laatst geweest, maar lijkt me dat die intercity gewoon nog rijdt hoor.

4. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Volgens mij moet je vanaf Rotterdam overstappen in Roosendaal en dan de intercity naar Antwerpen nemen. Maar je moet er wel een speciaal kaartje voor hebben aangezien je de grens over gaat, dacht ik.

Nou ben ik ook niet echt een wonder met de trein, want hier hebben we er geen (Zeeuws-Vlaanderen :')) Ik hoop dat er hier iemand is die het wel zeker weet.

Edit: ok, er is blijkbaar wel een rechtstreekse ;) Aan mij heb je niets :p

5. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Je kunt ook de Thalys nemen. Moet je wel van te voren boeken :)

6. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Oh, ik zie net dat je niet met de Thalys wil. .. negeer mijn vorige post :p

7. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.193
    173
    63
    NULL
    NULL
    Nu begon ik aan mezelf te twijfelen haha, heb het dus maar even opgezocht voor de zekerheid. Er gaat gewoon een rechtstreekse trein van Rotterdam naar Antwerpen, echter niet altijd haha. Ze bestaan dus wel, maar vaker is er een overstap nodig in Roosendaal. Gewoon om het lekker even ingewikkeld te maken ;):p

@TS: Als je een vertrektijd (of aankomsttijd) voor me hebt kan ik wel even voor je kijken wat handig is.

8. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Nadat de Fyraverbinding gefaald had, was de oorspronkelijke treinverbinding weer terug in gang gezet. Het is geen zooitje meer, je kan nog steeds vanaf R'dam naar A'pen, alleen gaat die nu 1x per 2 uur, in plaats van 1x per uur.

9. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Wat fijn dat die gewoon gaat! Dat scheelt overstappen :D ik moet er om zeven uur in Antwerpen zijn. Dus als je wilt kijken Salsera! :D

10. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.193
    173
    63
    NULL
    NULL
    #10 Salsera, 25 jun 2014
    Laatst bewerkt: 25 jun 2014
    7 uur 's ochtends of 7 uur 's avonds?

Edit: Om 7 uur 's ochtends kan ik geen trein vinden :)

Rond 7 uur 's avonds is er weinig qua opties, zie hieronder:

17:08 vertrek van Rotterdam Centraal (spoor 4) , 18:24 aankomst op Antwerpen Centraal (geen overstap nodig)

17:41 vertrek van Rotterdam Centraal (spoor 6), overstap op Roosendaal (18:19 aankomst op spoor 4a, overstap vertrek om 18:24 op spoor 1b), 19:11 aankomst op Antwerpen Centraal

Bij de eerste optie reis je met NS Internationaal, bij de tweede ook tot Roosendaal en dan stap je over op een stoptrein.

Er gaan gewoon niet zoveel treinen richting Antwerpen, dus ik hoop dat je hiermee geholpen bent. Succes ermee :)

Deel Deze Pagina