Ergernis op vakantiebestemming

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Angel1980, 24 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Hahahaha :p ik denk dat ik wel even genezen ben. Volgend jaar is ons meisje nog maar een maand of 8, dus lijkt vakantie me niks.

Italie staat sowieso op mn lijstje. Griekenland is ons favoriete land.
    Menorca en mallorca ook en ook tenerife.
    Maar ik denk dat het nog wel een jaar of 4/5 duurt voor ik het lef heb om met mn kinderen te gaan vliegen :p

Ik laat t weten ooit haha

Hopsatee vindt dit leuk.
  2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.142
    113
    Nou met mijn haar is het onmogelijk om dan mijn haar te wassen. Alleen shampoo uit mijn dikke haar spoelen kost al 5 minuten en dan moet (ja moet) de cremezpoeling nog. Lijkt me vreselijk. Is toch geen vakantie meer..

Youtan vindt dit leuk.
  3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ja, want ik lig daar in principe gewoon met mijn gezin, ik heb er echt geen problemen mee als iemand even fijn zijn handoekje even over de mijne legt of even gebruikt maakt van de ligstoel maar je smijt mijn spullen niet aan de kant ! En wanneer iemand dit zou doen mag het daar best even liggen geen enkel probleem
    Mee maar als iemand om 12.000 al komt en pas om 16.00 uur weer gaat zou ik daar niet vrolijk van worden. Ik heb bewust de helft aan bedjes en doen met 1 bedje al met personen.ze hoeven echt niet ala minute op te staan maar ik verwacht dat men na een aantal minuten tot een kwartiertje toch zelf zou zeggen nou bedankt he ! Tot de volgende keer !

Maar zoals ik al zei zeg ik het alleen tegen mensen van wie ik weet die gewoon even ene uurtje willen liggen, en dat zou dan ook gewoon in goed overleg gaan. Er zitten ook best Hollanders tussen waar gewoon mee te praten valt ;)

Zara75 vindt dit leuk.
  4. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

De laatse camping die wij hebben bezocht on Frankrijk, moest je elke 10/15 seconde een drukknop indrukken voor je water :rolleyes: Je kon dus nooit even ontspannen douchen, het was altijd 'wachten' totdat je de knop weer moest indrukken.

5. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Zou je ook gewoon een mobile home op een campingpark overwegen? Ik heb nl. echt compleet andere ervaringen wat betreft de Fransen dan die jij (en de CP recensies) omschrijven. Als je bijvoorbeeld Les Alicourts neemt: ontzettend vriendelijk personeel, spreken grotendeels Engels. Heel leuk ook voor kleine kinderen. Superschoon en onderhouden, goede faciliteiten.
    En zo ken ik er nog wel meer.

Hopsatee vindt dit leuk.
  6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik vind het best maf dat je je dan die stoel(en) toe eigend. Persoonlijk vind ik dat heel egoistisch en niet echt heel sociaal.
    Kijk als je die stoel nou gekocht hebt, dan is hij van jou. Maar dat doen we vaak niet in een zwembad.

En dr is wel een verschil in smijten en even ernaast leggen.

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Zolang ik een wc en douche in het huisje heb en een normaal bed vind ik t goed haha. Met mn ouders geloof ik vroeger ook in een dergelijk park geweest.

Wie weet wat we over een paar jaar doen, ik ben eerst even genezen :p

Whysteria vindt dit leuk.
  8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.142
    113
    Dus als jij in de ochtend komt zijn de stoelen automatisch hele dag van jou? Gelukkig dat je nog zo sociaal dat ze er even gebruik van mogen maken....

9. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Ik lig echt niet de hele dag in het water hoor, Dus als ik daar de hele dag op een lig bedje wil liggen zonder ook maar 1 moment op te staan is dat toch aan mij ? !

Dan ga je toch ook niet naar iemand toe ja meneer of mevrouw u ligt al 4,5 uur te zonnen sta jij maar eens even op nu is het onze beurt !

jt82 en Zara75 vinden dit leuk.
  10. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    #90 Hippo89, 26 aug 2018
    Laatst bewerkt: 26 aug 2018

Dus wanneer een meneer en mevrouw met pensioen zijn in een all in hotel in Spanje of Turkije en ze liggen al 4,5 uur te genieten van de zon ga je ook naar meneer of mevrouw heen om te vragen of ze op willen staan want het is aso en egoïstisch dat ze blijven liggen ?

Wij zijn overigens nog nooit tegen gekomen dat we bedjes kunnen huren, ook nooit nodig gehad maar dat zal mijn egoïstische zelf zijn dat we altijd bedjes gehad hebben en nooit nodig hebben geacht naar een camping te gaan waar we ze kunnen huren. Mocht het een standaard iets worden op elke camping zouden wij ze zeker huren of kopen.

11. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Maargoed ik heb er geen problemen mee als egoïst bestempeld te worden, als mama van 4 kinderen heb ik namelijk geleerd dat ik voldoende in het teken van een ander sta en dat ik best zo nu en dan egoïstisch mag zijn, en als dat 1 keer per jaar op vakantie is dat ik de hele dag stoelen bezet houd waar we nog gebruik van maken ook en niet reserveren dan ben ik lekker 1 keer per jaar aso en egoïstisch.

jt82 en Zara75 vinden dit leuk.
  12. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Ik snap dit even niet hoor... Als zij daar met haar gezin de hele dag bij het zwembad ligt/zwemt dan mag zij toch gewoon de hele dag gebruik maken van die stoeltjes??? Wij liggen op vakantie ook wel eens hele dagen op een ligbedje aan het zwembad, daar is het toch vakantie voor. En dus vind ik het juist sociaal van haar dat als ze een uurtje gaat zwemmen dat ze aangeeft aan andere dat die dan best even gebruik mogen maken van hun ligbedden, dat kan toch gewoon in goed overleg.
    Kijk het bezet houden van ligbedden met een handdoekje terwijl je er de hele dag niet bent heb ik ook een hekel aan, maar een ligbed de hele dag gebruiken op vakantie vind ik niet raar hoor. Ik heb tenminste nog nooit van een tijdslimiet voor het gebruik van ligbedjes gehoord :rolleyes:

jt82, Zara75 en Hippo89 vinden dit leuk.
  13. Angel1980

Volgens mij gaat het er vooral om dat mensen bedjes reserveren en dan vervolgens het zwembad verlaten om te gaan lunchen, winkelen e.d. Zwemmen in het zwembad is wat anders. Maar nu heb ik bijvoorbeeld meegemaakt dat mensen (niet gelogen) minstens 4 uur lang bedjes hebben gereserveerd bij het zwembad, om vervolgens de hele bij het strand rond te hangen :rolleyes:.

14. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Ja daar ging het oorspronkelijk ook om, maar nu gaat het schijnbaar over mij dat als ik een uurtje zwemmen ben met de kinderen ik het niet erg vind dat mensen even op her bedje gaan liggen maar ik wel verwacht dat het “van mij” blijft en ik verwacht weer plaats te mogen nemen. Dus schijnbaar is het ook aso en egoïstisch als je er de hele dag gebruik van maakt, behalve als je betaald natuurlijk.

Angel1980 vindt dit leuk.
  15. Angel1980

Oh, oke.. dan sluit ik me aan bij jouw mening. Zolang je bij het zwembad bent vind ik dat je 'recht' hebt op een bedje, ook als je in het water ligt. Daar is het immers een zwembad voor. Maar ga je weg, dan behoor je ook jouw spullen mee te nemen. En reserveren vóór het ontbijt is ook not done..

Jo79 en Hippo89 vinden dit leuk.
  16. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Ben ik het helemaal mee eens !

Angel1980 vindt dit leuk.
  17. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik heb een 3 jaar geleden in een hotel gezeten in Mallorca waar de regel was dat alle handdoeken die voor 10 uur bij het zwembad lagen maar duidelijk geen gasten, door het hotel personeel werden weggehaald. Ik verzeker je hilarische taferelen!:roflmao:

De regel stond ook in ieder mogelijke taal door het hele hotel aan de informatiewanden geplakt en nog vonden mensen het nodig om iedere ochtend het oud-hollands spelletje "handdoekje leggen" te spelen, met alle gevolgen van dien! Was een top hotel

fl01 en Angel1980 vinden dit leuk.
  18. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Nee want dan gebruik je ze letterlijk. Maar als jij alleen zo'n stoel claimt, puur om de heb en zodat jij de hele tijd een stoel tot je beschikking hebt wanneer je er even op wilt zitten, vind ik echt gek.

Want daardoor, zijn dus alle stoelen "bezet", terwijl ze dat eigenlijk helemaal niet zijn.

19. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Bij de Bonte Wever in Assen is dat ook zo irritant. Dat mensen een zitje bezet houden in het horecagedeelte. En dat als je even wilt gaan eten je niet kunt zitten.

Van mij mogen de medewerkers elk half uur de handdoeken verwijderen en op een bult gooien.

20. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Mijn grote ergernis op vakantie zijn van die typetjes die 's ochtends heel vroeg als een kudde gekken op de ligbedjes afrent om hun handoekje erop te leggen, zodat ze 4 uur later lekker met hun kont op de ligbedjes kunnen liggen nadat ze ontbeten hebben.

Ik vind de filmpjes op internet trouwens helemaal geweldig om te bekijken als ze met zijn alle gaan rennen! alsof er sale is bij de Bijenkorf.:roflmao:

fl01, Hopsatee en Angel1980 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina