Ergernis Post NL!!

Discussion in 'De lounge' started by Zomerbries, May 13, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

Feb 22, 2007
    9,268
    1
    36
    Ga er maar aan staan is die 41€ alleen incasso kosten of ook de rekening van 21€??? Incasso bureau's maken zich overal makkelijk vanaf, maar 20€ euro voor een stuk papier, envelop, en postzegel plus iets wat inkt konden ze om mij op hun buik schrijven..

Jij kan de trekkende partij wel een uitdraai laten maken voor bewijs van het versturen van en 2 herinneringen en de finale aanmaning. Dit kan je proberen te verhalen op POST NL maar dan moeten hun wel zwart op wit hebben dat het ook daadwerkelijk verzonden is incl datums. Want drie brieven die niet aankomen is wel erg zorgwekkend.

2. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Hetzelfde met onze trouwuitnodigingen. Scheve gezichten, zowel van hun kant als de onze. Want zij dachten niet uitgenodigd te zijn terwijl we wel hun adres hadden gevraagd en wij vonden ze maar een stel horken dat ze niet even af hadden kunnen bellen ondanks het verzoek op de kaart. Kwam er achter toen we al een aantal maanden getrouwd waren en iemand meldde dat hij een uitnodiging had ontvangen! :x

Tot zover het huren van de zaal voor een x aantal personen en hapjes & drankjes waar wel voor betaald moest worden. Uiteindelijk bood de eigenaar zelf een korting aan, maar echt: Ik was woedend.

En hetzelfde lees ik nu dus van geboortekaarten en rouwkaarten e.d.
    Je kunt het moeilijk zelf rond gaan brengen in heel Nederland toch?

Ik krijg iedere keer dezelfde lullige reactie van dit pokkenbedrijf. Een kennis van ons is de as van haar vader kwijt geraakt door PostNL (stuurde ze op om in een sieraad te laten verwerken. Ok, ik zou het niet doen maar dan nog!), hadden ze ook al weinig over te zeggen.

3. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

Feb 22, 2007
    9,268
    1
    36
    Rouwkaarten die niet aankomen???
    Ik heb zelf bij POST NL gewerkt, en als er een rouwbrief die onbestelbaar was terug kwam moesten wij hem persoonlijk brengen, en ik werkte op een hele andere afdeling als de bezorging (ik deed afhaal bij bedrijven en brievenbussen legen).

Bovendien geld voor rouwbrieven een andere bezorgservice als voor 'gewone' post, deze moet je persoonlijk afgeven bij het postkantoor in de speciale grote envelop wat de begravenisondernemer moet vermelden overigens... Deze mag je nooit in de brievenbus gooien dit staat er op de meeste ook vermeld..

Desondanks kan er natuurlijk ook qua rouwpost het een ander fout gaan maar ik vind het van de zotte omdat het gewoon allemaal voorkomen kan worden...

Dit is wel een reden waarom ik me niet meer 100% inzette voor het bedrijf, met ontslag als vervolg waar ik erg blij om was..

4. evi83

evi83 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    2,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ehm... mensen die niet op tijd laten weten of ze wel of niet komen, bel je toch gewoon persoonlijk even na?

5. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

Sep 20, 2008
    3,539
    0
    36
    reageer even snel

@Mama Mars, de 40 euro is puur incassokosten, de 21 euro had ik inmiddels al betaald aan pwn.

@Minerva, ik ben me ervan bewust dat ik het had moeten controleren, dat weet ik, maar normaal gesproken worden alle rekeningen netjes afgeschreven, en deze even niet.
    Als ik een herinnering zou hebben ontvangen had ik sneller in kunnen grijpen.

6. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

Feb 22, 2007
    9,268
    1
    36
    Als je die betaald heb voor je de brief van het incasso bureau heb. Heeft het elkaar gekruist en daar kan jij niks aan doen... Brengen ze helemaal geen rekening van pwn in kaart en enkel een brief met incasso kosten??? Nou ja dan nog, ik zou persoonlijk geen 40 eurie betalen voor een stuk papier ze mogen maar (ik geloof) 2% van het bedrag rekenen...

7. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

Sep 13, 2011
    2,088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Hier ook al een paar keer geen post of veel te laat post gekregen! Ik heb al een aantal geboortekaartjes niet gekregen, mijn kaarten terug komen ook niet aan, al een aantal keren belangrijke post gemist of veel te laat gekregen... Als klap op de vuurpijl al drie keer een pakketje niet geleverd geweest terwijl er wel geleverd bijstaat!

Man en ik hebben beiden al een aantal keren een klacht ingediend en dan krijg je een brief/mail/belletje dat ze er extra op zullen letten of in het systeem zullen zetten dat er aan onze post extra aandacht gegeven moet worden, maar het lijkt alleen maar erger te worden!

En dan gaan we op maandag straks helemaal niets meer krijgen want het kost teveel! Misschien eerst eens de stomme mensen ontslaan die de post kwijtmaken ofzo? Bleh, kan er al boos om worden, maar als je dan leest van een incasso ivm kwijtmaken van een herrinnering!

8. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

Sep 13, 2011
    2,088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Hier inderdaad ook een aantal rouwkaarten bij mijn dochter terug gekregen omdat ze onbestelbaar waren, helemaal volgekalkt met tekst end doorgekraste dingen enzo...

9. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

Feb 22, 2007
    9,268
    1
    36
    Mensonterend :x ... Ze mogen niet krassen ze hebben stickers waar je postcode en huisnummer op moet zetten en onbestelbaar aankruizen..

Kan me hier zo kwaad om maken, hoe erg kan mensen hebben het nog niet zwaar genoeg :( ..

10. TempusFugit

Nee, er stond op de kaart dat ze het moesten laten weten als ze niet kwamen, wij gingen er dus vanuit dat ze zouden komen als ze niets lieten weten.

11. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

Sep 13, 2011
    2,088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Ja, dat dacht ik dus ook, maar het was echt met rode pen gedaan, voelde me weer even een schoolkind! Stond nog net geen cijfer bij!

12. TempusFugit

Wow MamaTal, dat kunnen ze echt niet maken :eek: Lijkt me echt erg om zo je kaartjes terug te krijgen wat toch al zo'n emotionele lading heeft.

13. Marcy26

Marcy26 Bekend lid

Nov 1, 2010
    594
    58
    28
    Bij ons zijn de bestelde geboortekaartjes gewoon kwijt geraakt in het sorteercentrum. Gelukkig was de drukker erg meelevend en zijn de kaarten met spoed herdrukt en bezorgd zonder bijkomende kosten.

14. tresje

tresje Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    2,414
    0
    36
    ik heb t eens met een rekening gehad van henm .
    die had ik dus niet gekregen. was vlak voor mijn vakantie, dus ik dacht, ze zullen misschien wat later zijn in deze drukke vakantieperiode, misschien wat minder medewerkers.
    vervolgens kom ik thuis na 2 weken vakantie, ligt er een aanmaning op de deurmat! moest ik een hoop bijbetalen, en als ik dat niet voor een bepaalde datum deed, moest ik nog meer betalen. ik was al te laat dus! nog gebeld met H&M maar die dachten dat ik smoesjes aan t verzinnen was om eronder uit te komen! heb dus mooi alles moeten betalen grrr!!

15. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    1,785
    0
    0
    purmerend
    Hier ook continu dat soort dingen. Vooral met rekeningen van de zorgverzekeraar. Gelukkig horen zij regelmatig dat rekeningen niet aankomen en heb ik dus al 2 keer de herinneringkosten niet hoeven te betalen maar dat kan natuurlijk niet zo blijven door gaan.
    Ook vaak pakketjes die niet aankomen of maar in de tuin of papierbak worden gelegd. Ik word doodziek van de serivice van post nl. En helaas krijg je alleen een excuusbrief van post nl als je er iets mee doet...

16. Desert

Desert Fanatiek lid

Jul 18, 2008
    3,216
    0
    0
    Even ter info:

Je hebt bij Postnl piek en dal dagen.
    Piekdagen zijn dins-, donder- en zaterdag. Daldagen woens- en vrijdag.

De bedrijven hebben met Postnl afgesproken, dat post zoals de tv gidsen, rekeningen enz enz voor een goedkoper tarief verzonden kan worden. Dus op de drie piekdagen, hier zal je dan meer post krijgen.
    Op dal dagen, word post bezorgd waar ze geen afspraken mee hebben, word 24uurs post genoemd. Hier valt onder, rouwkaarten, geboortekaarten, trombosebriefjes en andere rekeningen.

Dus het heeft niks met bezuinigen van postnl te maken dat er op deze dagen minder post bezorgd word, maar met het bedrijf die de post verstuurd. Dus niet alles ligt aan PostNl :)
    Ik werk er...met veel plezier!

17. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Dan nog blijft het een fout van PostNL dat de helft niet geleverd word :)

18. Desert

Desert Fanatiek lid

Jul 18, 2008
    3,216
    0
    0
    Daar heb ik t niet over, er hadden twee mensen geschreven dat ze op woensdag zo weinig post kregen en dat legde ik even uit.

19. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

Sep 20, 2008
    3,539
    0
    36
    Bedankt voor je uitleg.

Eigenlijk vind ik het niet gepast om over iets te klagen als incassokosten, als ik het topic van kleine Vienna weer heb gelezen.
    Vind het echt zo ontzettend erg en ga dan relativeren.
    Voel me nu zo'n muts, waar ik me dan druk over maak..:(

20. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

Feb 12, 2007
    2,777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Hier ook altijd problemen, of het nu een verjaardagskaart is die we versturen en vervolgens te horen krijgen dat ie nooit is aangekomen en dan 3 weken later komt die kaart opeens binnen.....vraag me toch af waar ie dan geweest is al die tijd.

Of pakketjes die in de bus uit de verpakking gehaald zijn want het paste er niet in.

pakketjes die bezorgd dienen te worden en vervolgens bij de buren afgeleverd worden en bij ons niets in de bus gooien......na 5 dagen komen de buren eindelijk met het pakje aanzetten waarom wij het niet kwamen ophalen!! intussen was ik met het bedrijf die het pakje verstuurd had al aan een oplossing te denken (vergoeding).

Dan weer brieven die gedateerd zijn op de 10 en de 21 bij ons binnen komen met de melding dat de betaling op de 22ste ontvangen moet zijn.

Geboortekaartje dat door 2en was met een excuus brief erbij zat vast in de machine!!.

klachten altijd ingediend en dan krijg je een telefoontje dat ze er wat aan gaan doen en dat het zo vervelend voor ons is blablabla, ze gaan het uitzoeken blablabla mag niet meer gebeuren blablabla.

Share This Page