Ergernissen in het verkeer, wat is jouw laatste?

Discussie in 'De lounge' gestart door Logan, 5 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Logan

Logan Niet meer actief

Ik kan me altijd zo kwaad maken om asociale rijders. Wat was jouw laatste ergernis? Fiets, auto, lopend maakt niet uit.

Goed, ik kom net van de supermarkt en rij bij ons de straat in. In onze straat staan altijd auto's geparkeerd langs de weg. Ditmaal aan de kant van de andere auto. Hij kwam van rechts de straat in maar had de bocht al gemaakt, dus ik hoefde hem geen voorrang of wat te geven en het obstakel (de geparkeerde auto) staat aan zijn kant. Wil hij niet aan de kant... Dikke vent met veel te kleine zonnebril en een vieze grijns. Wat zegt hij? 'Ik kom van rechts hoor, u moet naar achter'. Ik ben maar gewoon doorgereden en heb hem de waarheid verteld. Hij bleef beweren dat hij van rechts kwam. Ja en? Die bocht heb je allang gemaakt, sukkel. :x bah, van die mensen die altijd maar denken dat ze voorrang hebben.

2. Talvi

Talvi Niet meer actief

Hier geven ze nooit richting aan.. En dan worden ze kwaad op mij als ik oversteek en ze mij bijna aanrijden 😐 Ja hallo kloot jij geeft geen richting aan!! 😠😠 Echt ergernis nummer 1! Ik heb echt vaak de neiging gehad om die autodeur open te trekken mjah voordat ik bij de auto ben zijn ze al 10 km verder 😂

3. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Errug irritant ja. Volgens mij is t virus ofzo. Deze week ook al een 2 fietsers en 2 autos die zelf vinden dat ze voorrang hebben terwijl ik op een voorrangsweg zit.allemaal nipt geen aanrijdingen zeg! Schooljeugd die zonder Te kijken oversteken...kun he not net optijd remmen..ben zo bang voor de dag dat ik er 1 onder mijn auto heb!

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Van de week een motorrijder die zijn voorrecht om tussen de file door te mogen (als dit mogelijk is) misbruikte door al 200 meter achter mij met groot licht te seinen en te toeteren dat mensen aan de kant moesten.
    Nu rijd ik zelf motor en weet dus hoe het hoort.
    Je mag, als het kan, met tien kilometer per uur verschil tov de file tussen een file door idd. Dit is geen recht, maar een voorrecht. Maw dit wordt gedoogd. Door het gedrag van zo'n motorrijder krijgen andere motorrijders een slechte naam.
    Kan ik me aan ergeren.

5. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.127
    1.827
    113
    Ergenis nummer 1 zombies.
    telefoon belangrijker dan wat om je heen gebeurt.
    vaak kinderen die oortjes in hebbben en die dood gaan als ze niet kijken op de tel.
    ouders met kind achter op die ook de tel heel belangrijk vinden.
    of ouders die vast gegrooid zijn aaan dat dingen en de kinderen meters voor op lopen en gewoon oversteken zonder eerst even te kijken wa t dat word ze niet geleerd want tja ouder (s) kijken niet meer naar het kind.

hoevaak wij hier niet een aanrijding hebbben bijna op de rotonde is gewoon een gevaarlijk pu t

6. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Ik erger me in het verkeer aan bijna alles. Wij rijden groot transport en eer dat de weg over is staat het stoplicht alweer op rood. Voetgangers fietsers en automobilisten snappen niet dat wij niet snel kunnen draaien of van de plek komen en worden dan altijd kwaad omdat hun licht op groen staat. Aan de ene kant heel logisch, aan de andere kant levensgevaarlijk. Wij staan niet zomaar stil helaas.

7. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Bijna elke dag wel grote ergernis, en ook vandaag weer: mensen die denken dat ze niet links en rechts hoeven te kijken als ze een fietspad oversteken. En dus ineens het fietspad opstappen terwijl ik daar net fiets, en ik dus vol in de remmen kan of vreemde uitwijkmanoevres kan gaan maken om te zorgen dat ik die mensen niet van hun sokken rijd.

En als ik pech heb gaan ze ook nog eens op mij staan mopperen. Ja zeg, jij keek niet waar je liep. Ik mag hier gewoon fietsen...

8. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Teveel links rijden op de snelweg. Als er in de verte een vrachtwagen op de rechterbaan rijdt, gaat iedereen op twee kilometer afstand alvast een baan opzij. Of nog erger, van die irritante mannen die menen dat de rechterbaan niet voor hun is. Gevolg, ik kan òf rechts inhalen, òf erachter gaan hangen en net zo langzaam rijden als de vrachtwagen zelf.

9. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik kan er hier maar niet aan wennen dat er meerdere stoplichten tegelijk op groen gaan. Dus die bij het zebrapad en die van een van de autobanen. Het zebrapad heeft voorrang, maar ik krijg nog steeds de schrik van m'n leven als er een auto de hoek omdraait en een halve centimeter voor het zebrapad stil blijft staan. :) Van de schrik word ik dan altijd heel chagrijnig, al laat ik het niet merken hoor, want die mensen kunnen er ook niks aan doen. :)

10. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Oelewappers die zonder blikken of blozen de weg oversteken op de fiets, danwel lopend of in zo'n scootmobiel. Vooral toeristen hebben suïcidale neigingen. Ik schrik mij iedere keer te pletter en word dan boos.

11. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Van die kansloze die nog even snel voor de vrachtwagen willen waardoor de vrachtwagen moet afremmen.

12. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wij wonen net naast een school. Ik erger me mateloos aan ouders die hun kind zogenaamd veilig op school willen hebben, en daarvoor dan gehaast op het trottoir voor mijn huis rijden omdat ze niet kunnen voorbijsteken. Ondertussen kom ik wel rustig met mijn peuter het huis uit, om dan bijna van mijn sokken gereden te worden door die 'verantwoordelijke' ouders.

13. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Mensen die blijkbaar niet weten hoe richtingaanwijzers werken...brrrr, zo irritant!!
    En ouders die hun kinderen op een drukke straat laten spelen en zijn zelf nergens te bekennen! Woensdag nog reden wij max.20km op een weg waar je 30 mag, rechts en links geparkeerde auto's en daarachter gewoon stoep. Komt een jongetje van een jaar of 6 de weg opgerend om over te steken met een bal. Manlief kei hard op de remmen getrapt, gelukkig het jochie niet geraakt maar hij was uit schrik gevallen en knietje bezeerd. Zijn uitgestapt, waren nog onstanders die gezien hadden wat er gebeurd is maar geen ouders. Na een tijdje heeft uiteindelijk iemand die blijkbaar zijn familie kent de opa opgebeld en na 10 minuten was die er. Echt, snap niet dat ouders hun kind gewoon zomaar de straat op sturen, vooral een kleuter en zich niet afvragen waar hij hele dag mee bezig is. Gelukkig had mijn man snel gereageerd, er zijn vaak ook jonge gasten die over diezelfde straat rijden alsof het een racebaan is.

14. kaatjuh81

kaatjuh81 Actief lid

20 apr 2015
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mensen die de invoegstrook niet gebruiken. En met 80 meteen invoegen. Mega gevaarlijk voor verkeer op de rijbaan. En mega irritant voor mensen die wel snelheid willen maken voor ze invoegen

15. stevie84

stevie84 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.565
    0
    0
    Wielrenners die denken dat de weg van hun alleen is.

Mijn laatste ergernis was ik zelf schuld, niet parkeren bord over het hoofd gezien waardoor ik een dikke prent van 90€ had.... ik vond het nog wel zo lekker rustig daar om te parkeren haha

16. Frutsel04

Frutsel04 Actief lid

14 apr 2014
    220
    58
    28
    Op dit moment mensen die lopen te pushen op de N207. Daar zijn op één stuk al heel lang werkzaamheden, per kant maar één baan beschikbaar en je mag er maar 50. Staat heel vaak aangegeven.

Nu rijd ik daar altijd 60 (vind zelf 50 ook wel erg langzaam), en dan nog gaan mensen lopen pushen achter me dat ik harder moet. Echt bumperkleven enzo.
    Ik rijd al eigenlijk te hard, grrrr. Alsof zij mn boete gaan betalen als ik die zou krijgen....

17. KleineFee

KleineFee Bekend lid

22 feb 2015
    820
    307
    63
    Mijn ergernis van de dag is mensen die midden op de weg (niet op de snelweg natuurlijk) stil gaan staan om even een praatje te maken met iemand die op de fiets langskomt. Ga dan lekker met je auto langs de kant staan ipv de hele weg te blokkeren. En als ik dan toeter krijg ik een boze blik en praat meneer gewoon verder. Bij fietsers trouwens net zo irritant om midden op het fietspad te stoppen om een praatje te maken, loop dan even naar de zijkant zodat je niemand tot last bent.

18. dotje1986

dotje1986 Fanatiek lid

25 apr 2007
    1.759
    194
    63
    Dit. Gisteren bijna een oude man aangereden, omdat hij ineens overstak terwijl ik op een voorrangsweg reed. Schrok me kapot en mijn jongste dochter ook. En dan ook gewoon doorfietsen zonder omkijken.

19. MMW

MMW Fanatiek lid

29 dec 2013
    1.236
    447
    83
    Oeh, ik erger me ook aan heel veel dingen in het verkeer :) Mijn top drie van de afgelopen dagen:

1. Bumperkleven op de snelweg terwijl ik al 130 rijd
    2. Op de stoep parkeren, omdat er in de straat geen vrije parkeerplekken meer zijn en men te lui is om een stukje te lopen.
    3. Stationair draaiende motor. Vooral bedrijfsbusjes hebben hier een handje van. Die gaan dan rustig in iemands straat parkeren en vervolgens routes uitstippelen/baas bellen/email checken :( terwijl ze fijn de motor laten draaien...

20. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Op de linkerbaan 130 rijden en een auto besluit naar links te gaan en 80 te gaan rijden :O heel irritant.
    En heb een gruwelijke hekel aan mensen die niet handsfree bellen, appen etc. Echt ik kan er met mn pet niet bij. Daar is gewoon geen excuus voor! :x

Deel Deze Pagina