Mensen die gewoon doorrijden ook al hebben ze een obstakel aan hun kant van de weg, (auto, vrachtwagen, grote container bak) Mensen die niet in de berm willen met hun auto, of een smal boeren 60-km weggetje. Vooral mensen in grote dikke dure auto's. Rijd dan ergens ander langs als je de berm niet in wilt. Blijf dan ook midden op de weg rijden, gaan ze van zelf een keer aan de kant, en boos dat ze dan zijn. 1x gehad, ging meneer in zijn pak niet aan de kant, bleef ik mooi staan. Reed die achteruit bij een boer het erf. Want oo jee als zijn auto de berm in moest
Oh dat was vanavond nog. We reden op het industrieterrein en het busje voor ons ging opzij, wij dachten dat 'ie gewoon even langs de kant van de weg ging staan (gaf geen richting aan maar goed) maar hij gooide opeens zijn busje overdwars voor ons; wilde dus keren. Scheelde niet zoveel of we waren erop geknald..
Geen voorrang krijgen als je van rechts komt. Zelfs meegemaakt dat ik toeterde omdat ik mij kapot schrok omdat ik geen voorrang kreeg en vervolgens die kerel mij ging treiteren door bij elk stoplicht tergend langzaam op te trekken. Hoe sneu kun je zijn. Omgekeerde wereld.
Allss is wel zo'n beetje genoemd denk ik. Maar wat ik ook echt zwaar itritant vind is als je 's avonds laat of 's morgens vroeg (dus uitgestorven) een kruispunt nadert. Er is geen enkele auto in de buurt. Je komt dichterbij en hoppa; oranje en rood. Helemaal afremmen. Terugschakelen naar zijn 1. Stil staan. En daar sta je dan. Compleet alleen. Stil voor het stoplicht.
Auto's, bussen en vrachtwagens die denken dat een zebrapad gewoon straatversiering is. En dat je daar voor de leuk een half uur staat te wachten. Auto's die denken dat ze een truck zijn en dus 2 / 3 parkeerplaatsen nodig hebben.
Zoveel. Vandaag een auto die links naast een vrachtwagen gaat staan bij t verkeerslicht. Bij het optrekken nog trager dan die vrachtwagen. Ga dan ****** rechts staan man als je zo freaking traaaag bent.
Mijn laatste ergernis was door een automobilist die onwijs traag optrok. Dude, serieus, moet ik je aanduwen? AARRGGHH!!!! Ik ben overigens altijd heel irritant tijdens het rijden want ik lever op iedereen commentaar. Het is gewoon haast therapie. Alle opgekropte woede die ik heb en niet mag uiten, uit ik op zulke momenten. TREK NOU OP JOH, WAAROM REM JE NOU ? WAAR WAS DAT GOED VOOR? GRRRR!
Dat mensen gewoon NIET opletten. vandaag op de fiets bijna 2 maal een botsing. Eerste was een fietser die in een bocht waar je dus niks van de andere kant ziet inhaalt, en ja daar fietste ik, uitwijken kon niet , goddank schoot hij net langs me heen , voelde de wind Terugweg een vrouw op een scooter, die haalde andere fietsers in keek totaal niet , ik zat dus in de berm hels ben ik dan. Met me dikke toeter kan ik amper een kant op. Dus let gewoon op, niet zoveel gevraagd
Mensen die de verkeersregels niet kennen of zich er niet aan houden. Vanmiddag nog, gaat er ineens een auto stil staan om een ander voor te laten terwijl die auto helemaal geen voorrang heeft. Op een 50 km weg. Sodemieter op!
Auto's die in groepjes om een obstakel rijden zodat jij, degene met voorrang moet stoppen. Dan rijden ze bv met 5 auto's achter elkaar. De voorste kan er nog omheen voor ik er ben, de 2e nog net als ie gas geeft, maar 3 4 en 5 gaan ook gewoon want ja we zijn nou eenmaal van die gezellige kuddedieren. Ik rijd dus gewoon door, ik stop pas als we beide klem staan. Ga je maar achteruit pannenkoek! :x Oh en die toeristen die geen navigatie willen gebruiken en dus stapvoets over de drukke 50 km weg rijden, zodat geen enkel zijstraatje of wegbordje gemist wordt. Rij je daar constant in een file met een trage Duitser voorop. Lame! Te langzaam rijden. Ook mega irritant. Onnodig links rijden, werkelijk als je niet wilt inhalen/op tempo optrekken wat doe je dan links! Wielrenners en skeeleraars. Dat zijn zeker allemaal narcisten! Ik rijd er regelmatig achter en kan ze gewoon niet kan passeren. Lekker op het midden van de weg rijden in je krappe shlong broekje, en ook niet even aan de kant gaan als er iemand langs wil. Ik denk dan altijd aan Gandalf "You shall not paaaassss" Lekker sociaal! Ja het verkeer, ik erger me soms rot
Hier voornamelijk bumperklevers wat irritatie veroorzaakt. En ja, dan rij ik ook eens flink door. Snap dat gewoon niet.
En over toeristen gesproken op de N59 waar je 80 mag dan 50 gaan rijden. En het stuk waar je 100 mag.. Rijden ze natuurlijk net 70! En uh ja. Dan ga ik wel seinen! (Je kan en mag er nl niet langs) Want met zo tempo, gaan mensen inhalen met alle gevolgen van dien! En uiteraard zit dan ook nog een bumperklever achter mij.
Mensen die 50 60 70 rijden waar je 80 mag laatst 2 duitsers waarvan de vrouw achter het stuur zat. Ze had kennelijk net haar rijbewijs of niet, wie weet, waardoor ze tot 3x toe niet kon optrekken bij een groen stoplicht. Was t eindelijk gelukt schokt die hele auto de hele weg dat ik achter ze aan rij, 4 meter verder voor mijn veiligheid Fietsers en voetgangers die voorrang hebben, je stopt netjes en dan zeggen ze ga maar voor, wil je optrekken en dan pakken ze weer hun voorrang. Weet wat je wil!
Menswn die niet weten hoe je een (dubbele) rontonde moet nemen waardoor ze de indruk wekken een andere richting op te gaan Mensen die niet door hebben dat er een knopje in de auto zit die andere mensen duidelijk maakt welke kant je op gaat
Ik erger me de laatste tijd overal aan en heb echt "roadrage" als ik uit de auto kom. Maar hier een paar dingen waar ik me zonder hormonen ook aan erger: Bij ons in het dorp steekt elke voetganger de weg over zonder te kijken of er auto's of fietsers rijden. Er wordt bij mij meer gebumperkleefd als ik in een hele kleine auto rij, dan proberen ze je echt van de weg af te drukken. Terwijl ik in grotere auto's net zo hard rij maar dan blijkbaar meer aanzien heb? (toyota aygo vs grote Volvo bv). Mensen die in de parkeergarage van het ziekenhuis zo dicht langs je autodeur parkeren dat je letterlijk je auto niet meer in komt. Normaal kan ik wel klimmen vanaf passagierskant maar met die buik gaat t niet.
Oh mijn haren gaan al recht overeind staan als ik aan het verkeer denk. Ik zit dan ook vaak te schelden, mopperen en te schreeuwen in de auto. Eigenlijk zou je het eens op moeten nemen hahaha. Maarja, meest voorkomende irritatiepuntjes: -Langzaam rijden -Geen voorrang verlenen (ik douw net zo lang door tot diegene wel doorheeft dat ie fout zit) -Pakketbezorgers die denken dat ze met hun knipperlichten (pleur-maar-neer-lichten) hun busje gewoon overal neer kunnen zetten, ookal blokkeren ze een hele straat, en dan ook nog even bij de hele straat aanbellen in de hoop dat iemand het pakje in ontvangst wil nemen. -Bumperkleven -En tot slot, mensen die gewoon het verkeersinzicht van een pannenkoek hebben
Mijn laatste irritaties waren: - 60 gaan rijden op een weg waar je 80 mag. En geen gelegenheid hebben om in te halen. - Mensen die rechts een weggetje in willen slaan, en eerst hard afremmen en daarna pas richting aangeven Ik heb altijd geleerd: eerst richting aangeven en daarna pas afremmen. Zo irritant...
Waar ik mij aan irriteer is te langzaam rijden en ouderen die je voorrang geven terwijl jij je kind probeert uit te leggen dat hij moet wachten omdat de auto's voorrang hebben. Ik snap dat ze het doen omdat ze vriendelijk willen zijn maar het is niet handig voor de kinderen