Ergernissen in het verkeer, wat is jouw laatste?

Discussie in 'De lounge' gestart door Logan, 5 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koon

Koon Niet meer actief

Oude mensen die gelijk in paniek raken als je te dichtbij komt met uitparkeren terwijl je ze prima gezien hebt en dus op tijd zal remmen. Of die zo bang staan te kijken als ergens inparkeert. Echt zo irritant die zenuwenlijers.

Voetgangers die denken gewoon de straat op een willekeurige plek over te mogen steken en dan helemaal schuin gaan oversteken.
    Gebeurt bij ons bij de supermarkt heel vaak. Ze hebben gewoon géén voorrang. En dan zo'n arrogant hoofd erbij trekken. Echt de neiging gas te geven dan.

2. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Fietsers die met een noodgang over de stoep rijden en kwaad worden als ik met de kinderwagen niet aan de kant ga. Eh, ik ga echt niet de weg opspringen of andermans voortuin induiken. Leipo's:x

3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Het is bedoelt voor de extra ruimte voor in/uit laden van bijv de kinderwagen/ kind enzo :) als we de auto hier bij de appie op een krappe plek hebben staan en aan beide kanten staan auto's op de lijn dan moeten we soms eerst de auto uit parkeren om kind enzo in te kunnen laden. Erg onhandig 😅 daar zijn die paar familieplekken voor bedoeld. De deur moet best ver open om een kind erin en eruit te kunnen halen. Dus die ruimte is ook echt nodig. Ik heb genoeg aan een paar cm dus we gaan er zonder kind nooit staan :)

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Nu ook nog? Kan ik me niet voorstellen :D

5. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Jij met je audi op je familie plek... Tssss 😅

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou dat laatste hadden wij dus vanochtend.
    Wij hadden een kinderfeestje, en blijkbaar was er ook 1 of andere vuilniswagen tocht voor gehandicapten. Eerst een half uur vast gestaan.
    Vervolgens staat er een auto midden op de weg stil, en lopen er overal mensen op de weg. Gewoon midden op de weg.
    Ja weet je, dan rij ik om die auto heen (stapvoets) omdat ik gewoon door wil rijden.
    Gaat er een idioot op mijn raam bonzen.
    Oei dat word ik pislink. Raampje naar beneden, blijf van mijn auto af.
    Begint er een begeleider hysterisch te gillen dat 'er allemaal gehandicapten lopen' . Dat zag ik, daarom ga ik er ook voorzichtig stapvoets langs maar ik ga niet een half uur op mensen wachten die overal en nergens lopen.
    Er is een stoep, een zebrapad; hou je daar aan.
    Word ik ook nog eens aangehouden door de politie! Wat ik daar deed? Nou rijden, zoals hoort op een AUTOWEG.
    Oh ja, was zijn antwoord. Rij maar door.
    Pfffft toedels.
    Hou je aan de regels, net als ieder ander. Of je nu begeleider, gehandicapt of de koning bent je gaat niet midden op de weg lopen omdat je niet op de stoep wil lopen.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Met stip op nummer 1: de trutjes

Rijden standaard 100 waar je 120 mag...trekken op bij een stoplicht zo langzaam dat mijn zoon op zn loopfiets sneller is...
    Omdat het zuiniger is en beter voor het milieu...boehoehoe ga dan fietsen...dat is helemaal zuinig en goed voor het milieu.

8. tuc

tuc Niet meer actief

ja dat lijkt mij toch logisch dat je daar niet mag staan omdat je geen kinderen hebt?? Overigens vind ik dat een moeder of vader daar ook niet mag staan als die zonder kinderen is en jij daar bv wel mag staan als je met neefjes/nichtjes op stap bent.
    Het is op de meeste parkeerplaatsen onmogelijk om je kindje in de autostoel te krijgen omdat je deur maar een paar cm open kan. Daar zijn die plekken dus voor.

9. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Het gaat er vooral om dat je je kinderen gemakkelijk in en uit de auto kunt halen/zetten. Vooral iemand met maxi cosi waarbij je de ruimte goed kunt gebruiken. Ik vind het dan ook rete irritant dat deze plekken bezet zijn met auto zonder kinderen. Zodat ik met mijn twee kindjes in een krappe plek moet gaan staan, terwijl ik de kinderen er amper uit krijg. Of nog erger, ze er niet meer in krijg...

10. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Het zak wel veranderd zijn in de 12 jaar dat ik mijn rijbewijs heb :p
    Volgens mij mocht ik het niet eens van mijn rijinstructeur.

Sorry hoor maar dit zijn niet voor niets familieparkeer plaatsen, op de borden staat ook duidelijk een gezin afgebeeld, of zet jij je auto ook een infalideparkeerplaats omdat deze grote zijn?

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik sta nooit op die gezinsparkeerplaatsen.ik vind dat echt iets voor moeders die een maxi cosi in de auto moeten duwen. Dan heb je wel plaats nodig.
    Zodra een kind in een gewone kinderstoel kan vind ik dat je ook op een normale parkeerplek kan staan.

Vandaag bijna een ongeluk gehad door ene met paardenkleppen langs zijn ogen, of haar.
    Ik stak iemand voorbij op de snelweg, reed al langs die auto. Gaat die ineens naar het linkerrijvak zonder te kijken. Waarom? Geen idee, er reed een vrachtwagen 500m voor die auto. Ik zat bijna tegen de middenberm op maar heb gelukkig goede reflexen in het verkeer. Heb toch goed getoeterd en die schrok ook want 1 min later zag ik hem niet meer.
    Door zijn idiote gedrag door gewoon naar links te gaan ging die dus daarna 70 rijden op de snelweg omdat hij schrok en in fout was en dus daardoor nog anderen in gevaar brengen want zo afremmen en dan langzaam rijden op een snelweg is ook gevaarlijk.
    Ik begrijp zulke dingen niet. Je hebt 2 ogen in je kop en 3 spiegels in je auto:(
    Ik weet altijd perfect wat achter me rijd en voor me rijd. Altijd! Om de 5 seconden check ik mijn spiegels.

12. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Dat ben ik niet helemaal met je eens, met 2 of meer kinderen is het geen overbodige luxe

13. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Hoewel ik me ook kan ergeren aan mensen die te zacht rijden, ineens remmen en gevaarlijke situaties creëren etc is mijn grootste irritatie punt wel mensen die slecht parkeren.
    Bij de school van mijn zoon zijn aan twee kanten van de weg parkeer mogelijkheden.
    Er zijn dan altijd ouders die hun auto zo weten te parkeren dat op een stuk waar makkelijk 4 auto's kunnen parkeren er 3 en soms zelfs 2 auto's kunnen staan.
    Ik vind parkeren ook niet altijd makkelijk maar als je uitstapt zie je toch dat je best een stuk vooruit of achteruit kan?
    Zet hem dan even goed en wees niet zo egoïstisch!

14. sydneys

sydneys Niet meer actief

Daar heb je gelijk in. Die ervaring heb ik nog niet :)
    Ik bekijk ook niemand raar als ze daar staan geparkeerd. Als het mag mag het he. Maar ik heb 1 kindje en dan vind ik het onzin om daar te parkeren.

15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.048
    2.186
    113
    Brabant

een gezinsparkeerplaats is niet iets officieels.. maar hey, t lijkg me behooooorlijk duidelijk dat dat voor mensen mèt een gezin (bij zich) is.

zo erger ik me ook groen en geel aan mensen die zonder kaart op de invalide parkeerplaats staan.
    ik zie dat vaak bij de dokterspost. en dan vaak met de bijrijder nog in de auto. alsof het dan wel mag???

anyway.. rotonde's staan bij mij op 1. verkeerd knipperlichtgebruik.

16. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    #96 regenboogworst, 6 jun 2015
    Laatst bewerkt: 6 jun 2015
    mensen die geen richting aangeven.
    mensen die langzaam rijden.
    bumperklevers.
    voetgangers/fietsers die zomaar oversteken ik roep dan altijd levensmoeee
    en wielrenners die denken dat ze altijd en overal maar midden op de weg kunnen fietsen.

17. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Ik werd vandaag bijna van de snelweg gereden door één of andere Volvo die op een vierbaansweg van de meest linkse baan, 3 banen opschoof! Ik zat op de tweede baan van rechts en moest naar links. Het was druk, dus ik reed +/- 110 (waar je 120 mag). Toen ik instuurde, was er ruimte zat op de baan links naast me, maar die grapjurk schoot met minstens 130 vlak voor me langs! Ik schrok me een ongeluk!
    Ik dénk dat ie me niet gezien heeft. Toch knap, ik rijd zelf ook een flinke Volvo. Maar pffff, kan me daar echt aan ergeren, van die bestuurders die 'm er nog ff gauw tussen gooien :/

18. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Op een gehandicapten plek mag je niet staan. Wettelijk.

Een gezins plek wel. En inderdaad als ik moet kiezen tussen een ruime plek of mezelf tussen 2 auto's wringen kies ik voor het eerste :)
    Geen kinderen inderdaad. Soms vinden mensen zonder kinderen het ook prettig om normaal alles en zonder wringen in de auto te krijgen :)

19. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ga lekker met je Audi op een normale plek staan ofzo. Omdat je een grotere auto hebt betekent het niet dat je ook recht hebt op meer ruimte. Stootstrips op je auto zetten of gewoon de deurdeuken accepteren, en niet zo,zeiken. Dan moet je maar een extra rondje rijden of soms 3 stappen verder lopen (ook wat makkelijker zonder maxicosi toch). Echt asociaal en onbegrijpelijk.

20. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    ik had dat 3 dagen geleden toen ik boodschappen ging doen
    kon de deur niet openen om de maxi-cosi te plaatsen omdat er een of andere dombo zijn auto te dicht tegen de mijne had geparkeerd:x

Deel Deze Pagina