Ergernissen in het verkeer, wat is jouw laatste?

Discussie in 'De lounge' gestart door Logan, 5 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik erger me dood aan mensen die veels te laat richting aangeven bij een rotonde, of nog erger; helemaal niet! Sta je daar alsmaar te wachten terwijl je er makkelijk op had kunnen rijden als die ander op tijd zijn knipper aan had gedaan.

En natuurlijk de klassieker; bumperkleven! Oja en van die ouwe zakken die 60 rijden waar je 80 mag......

2. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Arghhhh, ja dat is echt zo aso!!! Of van die mensen die hun auto scheef parkeren, of 2 plekken gebruiken!

3. Logan

Logan Niet meer actief

Op de meeste rotonde heeft de fietser voorrang toch? :D

4. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    ik heb zo'n hekel aan personen die mij rechts inhalen met 120 op de snelweg.
    en ik vind het altijd vreemd dat ik nooit in de file sta terwijl er wel file gemeld is. wel zie ik altijd veel auto's achter me...

5. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    ...

6. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ja of die irritante bumperklevers voor je! ook zo vervelend.

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

:D:D

8. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    #128 zwangerevrouw, 7 jun 2015
    Laatst bewerkt: 7 jun 2015
    meisjes rond tienerleeftijd die absoluut niet naar rechts kijken en altijd haast hebben. jongens stoppen best wel keurig hier, maar meisjes lijken gevaarlijker te rijden. mijn dochter krijgt later als ze 14 is een extra voorrang/fietsles, als je ze dan confronteert met het feit dat je van rechts komt kijken ze je ook nog stom aan zonder excuses, wakkerrr wordennnn ( Jochem )

9. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Bij ons totaal niet, juist om te voorkomen dat mensen op t laatste moment moeten remme

10. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Lastste was vrijdag, de 70+ers hadden een dagje uit, de tourbus aan het inladen, vonden 2 oudere vrouwen t nodig om gewoon over te steken, ik moest maar remmen ( geen zebrapad) getoeterd, kwaad werden ze, als ze moeilijk ter been waren had ik gestopt geen probleem, maar ze keken zagen me aankomen, en ook nog waaien en wijzen dat ik me maar moest aanpassen.. Grrrrr dat terwijl als ik zo maar over steek ik van de oudere commontaar krijg...

11. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik vind het storend dat mensen denken dat ze op de invalidenparkeerplaats mogen staan omdat ze slechts een snelle boodschap hebben of dat ze wachten op hun passagier die een boodschap doet. Net of je het vak niet blokkeerd als je motor draait.

Ik ben ook al geregeld verrot gescholden omdat ik op een invalide parkeerplaats parkeerde. Die voor mij wildvreemde mensen denken waarschijnlijk te kunnen beoordelen of de kaart terecht is toegekend.

12. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Mijn laatste was gisteren, toen 1 of andere idioot minimaal 80 reed op een weg waar je 50 mag, mij bijna van mijn sokken reed en zo door het rode licht scheurde waardoor de mensen die groen hadden flink in de ankers moesten.. Schrok me dood ;)

13. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    mensen die niet in staat zijn te kijken of er iemand achter je rijd en dan vollop op de rem staan...
    mensen die niet gewoon sociaal richting aan wijzen op een rotonde

ooh en dan nog het ergste als er nog geen 100 meter verder een stoplicht of zebrapad is maar perse willen oversteken terplekke maar ook de voorrang nemen sommige mensen zijn echt levensmoe.

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Van die voetgangers die op het knopje bij het stoplicht drukken om vervolgens door rood te lopen. Zodat ik voor jan l.. voor een rood stoplicht sta...

15. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Momenteel is het te erg 😂 hormonen 😂 maar het grootste ergernis punt is toch wel de mensen die hun kinderen naar school brengen. Kijken nergens naar, knallen de auto recht voor onze uitrit. De enige manier dat je er dan uit kan is je eigen voortuin aan gort rijden. En als je er wat durft van te zeggen:$ 'ja maar ik ben zo weg'. En dan aan willen lopen. Op je pissige reactie dat je zelf weg moet. Wordt dan met veel gezucht en gesteun op gereageerd. Bloeddrukstijgend soms:x

En als je dan ziet hoe ze rijden *schudhoofd* kinderen los op de achterbank, kinderen die met fiets of lopend naar school gaan zowat aanrijden. Een 'hoofdweg' bekant blokkeren. Zodat de schoolbus voor het schoolreisje, vast komt te staan tegen de auto van de buurvrouw. Zucht... hoe vaak ik niet met de hond (kort aangelijnd) de berm ingesprongen ben omdat er weer 1 aan komt gevlogen ;)

16. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Hier is het nog makkelijker. In mijn stad heb je rotondes waar je voorrang moet geven en waar je voorrang krijgt. Vet handig.. :(

Ik streef naar gelijke rotondes. Het liefst overal zodat je niet in elke stad dat moet ontdekken..

17. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Gister weer zo een, we hebben hier een vrij lange weg waar je 60 km/h mag. Rijd er een dame voor ons, 40/45 km/h op die weg. Wil je er vervolgens langs, gaan ze ineens naar links zodat je niet kan inhalen.

18. Islah

Islah Niet meer actief

Auto's die doorrijden terwijl ik met mijn kinderen op het punt sta over te steken bij een zebrapad. Verder niet heel veel ergernissen, maar ik heb geen auto en fiets eigenlijk ook nooit.

19. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Mijn laatste is van vanochtend.

Zo'n busje komt dan aantuffen op een voorrangsweg en dan voel je de bui al hangen.

Dus ik geef dat ding voorrang en jawel, hij rijdt 40 waar je 50 mag (en heel veel mensen 60 rijden).

Daarnaast was het nog een te oud busje ook en het stonk verschrikkelijk.

20. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Paar dingen. Moeders hier voor het schooltje die het recht schijnbaar hebben overal te mogen parkeren. Zelfs een keer iemand die 3(!) auto's blokkeerde. Vuil aangekeken worden door ze, omdat je in je eigen hofje je auto parkeert en dus een plek inneemt. De meeste zijn vriendelijk hoor, maar die paar die dit soort dingen doen, wil ik weleens weten waar zij wonen dat ik eens voor hun oprit kan gaan staan haha! ;) See how you like it! :D
    Dubbel parkeren. Of bovenop je zitten terwijl je probeert je auto te parkeren in een overvolle parkeerplaats. Geduld hebben is moeilijk he...
    Verkeerd aangeven of helemaal niet op een rotonde. Grrr!!! Zijn die lichtjes te duur om te vervangen ofzo?
    Bus niet laten invoegen na een stop (is in NL verboden, tenminste toen ik er nog woonde moest je bussen laten invoegen zodra hun knipperlicht aan ging, maar hier gaan er 4/5 auto's toch nog vlug vlug langs, waardoor de bussen dus bijna altijd te laat zijn).
    Fietsers inhalen in een bocht! 1x bijna op iemand geklapt die dat deed. Kunt die bocht niet doorkijken zeg maar, hebt struiken staan daar. Heb zitten tieren in m'n auto! Wie doet zoiets?! Schrok mezelf kapot.

Deel Deze Pagina