Dag meiden, Sinds ik zwanger heb ik af en toe last van rugpijn maar het is nu meer een spier in mijn bil die ontzettend pijn doet. Dagelijks heb ik er last van en met tillen word het erger. Net lag ik even op de grond te telefoneren en ik wilde opzij gaan en opstaan maar opzij gaan lukte niet! Pijn schoot door me bil! Andere kant op gaan staan, lukte wel maar met veel pijn. Het vervelende gevoel blijft, wat zou het zijn?
Hoi Ummi, Ik heb precies dezelfde klachten, ik ben naar de fysiotherapeut gegaan en die zei dat mijn bekken scheef staan. Ze heeft het 2 weken geleden 'rechtgezet' en ik moet nu elke week terugkomen. Voor mijn gevoel helpt de fysiotherapie helemaal niet, ik heb me nu dus aangemeld bij een manueel therapeut. Zij bekijken je van top tot teen en kunnen iets meer dan een fysio. Misschien is dit ook jouw probleem, en anders zou ik even contact opnemen met de verloskundige. Toen ik voor het eerst bij de verloskundige kwam was ik al bij de fysio. Ze gaf aan dat dat helemaal goed was en ze raadde aan om het vooral door te zetten. Groetjes!
Okee bedankt ik heb maandag een afspraak staan en dan zal ik het doorgeven. Nou hopen dat de pijn snel ons lichaam verlaat! Ik laat het nog weten hier wat ze hebben gezegd. xxx
HEEEEE heb ik ook rechts dan... en ik maar denken dat ik maar rare dingetjes heb... oh oke... nou ben wel een beetje een rugpatient enzo dus wie weet... ik ga er maar vanuit dat als het kind geboren is (ben nu 17 weken dus moet nog tijdje wachten) het dan vanzelf wel weer over gaat
Dat kan het ook zijn ja. Ik heb het ook enkele keren. In mijn rug links had ik een zenuw wat afgekneld was en daardoor kan die pijn doortrekken naar je bil en eventueel bovenbeen en dat is ook vaak aan 1 kant. Je kunt deze optie ook misschien openhouden en voorleggen aan je verloskundige en kijken wat die zeggen. Groetjes
Ik heb er ook last van, vooral na lang staan! De bekkentherapeut heeft niets bijzonders kunnen vinden! Het verweekt namelijk allemaal daaronder dus dat kan ook de pijn veroorzaken. Staan en zitten voldoende afwisselen en op tijd rust nemen heeft bij mijn klachten heel erg geholpen. Als ik een drukke dag gehad heb en moe ben dan heb ik er weer last van!
Ik heb dit ook gehad, zo rond de 14 weken geloof ik. Vooral als ik op de bank had gezeten en dan op wilde staan. Een week of 2 last van gehad, en zo ineens was het over en ook geen last meer van gehad.
Ummi92 klinkt als Ischias, ga op twee benen staan als je bijvoorbeeld telefoneert en blijf een beetje wiebelen, dus niet de boel vastzetten. Of al je gewicht naar een been verplaatsen. Als je op de bank zit stop een kussen in je onderrug zodat je niet onderuit zakt. Als je loopt neem normale stappen, dus ga geen kleine stapjes nemen. Als het echt ischias is zal je wel wat oefeningetjes mee krijgen om de boel los te houden. Ik zelf heb altijd spit en ischias tegelijkertijd, en dat is niet leuk als je zwanger bent aangezien je dan geen pijnstillingkan nemen, ik neem in elk geval geen pijnstilling.