Dat ik net zoooooo'n vreselijke zin in pannenkoeken had!! En er 4 heb opgegeten omdat ik niet kon stoppen! En er nu hartstikke misselijk van ben! Hahahahaha
whahahahaha herkenbaar ik heb net een frietje naar binnen gepropt en zit me nu ook te bedenken dat ik dit beter niet had kunnen doen...nog ff en het wordt frietje herkauwen
Ik had teveel ergenissen om op te noemen, maar hier toch een paar. Het irritantste vond ik wel dat iedereen aan je buik wil zitten, zelfs vreemden. Inderdaad al die goedbedoelde adviezen van mensen die zelf geen kinderen hebben. Ook vond ik het irritant dat iedereen vond dat je 24/7 moest stralen van geluk, als je even niet enthousiast was dan zou je meteen een depressie hebben ofzo. Er waren ook mensen die continue de naam gingen raden, heel vervelend, ik had het geslacht al verteld, is niet gauw genoeg. Ook bemoeit iederen zich met wat je eet. Alsof ik zelf niet weet wat gezond is. Hoewel er ook mensen zijn die dingen niet eten juist onzin vonden "" ik rookte vroeger ook, dronk wijn en at biefstuk". So what, ikke niet! En zo kan ik nog heel lang doorgaan. Maar dan lijkt het net alsof m''n zwangerschap niet leuk was, terwijl ik het juist heerlijk vond om zwanger te zijn, wat mij betreft komt nummer 2 ook snel.
Dat ik nu in de laatste week zit en echt een beetje wacht op de baby... dat opeens iedereen gaat zeggen... geniet er nog maar even van........:x Genieten??? Ik slaap al een paar weken niet meer vanwege de pijn in mijn ribben, heb veel last van maagzuur, beeb daalt niet goed in en zit veel te hoog, waardoor ik ook niet echt meer van huis kan omdat ik meteen moet gaan liggen bij evt breken van de vliezen, en ik wil gewoon mijn kindje zien!!! Dus genieten??? Denk dat ik pas weer geniet als ik mijn baby vast mag houden, hahaha!
Nou inderdaad, ik ben minder ver als jij, maar de opmerking geniet nog maar even schiet echt niet op. Ik snap de opmerking wel hoor, daar niet van, het is toch straks voorbij de zwangerschap. Maar sommige onder ons hebben geen roze kleurige op wolken zwevende zevende hemel zwangerschap gehad. Zoals ik. En ik ben er klaar mee, laat hem maar komen, dan gaan we genieten. Slapen doe ik toch al niet meer de laatste weken, dus een schreeuwertje die ons wakker houd mag er best bij
Ik lees veel mee op het Viva forum en ik moest ineens weer aan dit topic denken toen ik deze las: Zwanger, en geen natuurtalent., pagina 1 - Kinderen - Viva.nl Om sommige reacties heb ik bijna in m'n broek gepiest van het lachen
ahaa! hier is dit topic, ik zocht hem al. heb me nameiljk dood geirriteerd gisteravond. ik ben strondverkouden....neus dicht en benauwd hoesten, zoutoplossing hielp niet....kortom drama voor mij dus. heb ik een lieve man naast mij in bed liggen: sorry schat dit mag je neit gebruiken , dat niet en dat ook niet......tja dat helpt bij mij altijd wel goed ik kwaad natuurlijk.....heb liever dat die wat nuttigs zegt dan verteld wat ik allang weet en waar ik niks aan heb... heb trouwens vandaag druppels gevonden die ik WEL mag gebruiken....
Ik heb deze nog niet voorbij zien komen: Als ik met een groepje vrouwen/meiden staat te praten en er wordt me gevraagd "Ga je thuis bevallen of in het ziekenhuis?" en ik zeg dat ik heel graag thuis wil bevallen, krijg ik echt elke keer weer die blikken van "zou je dat nou wel doen..." en maar vragen: Ben je niet bang dat er iets misgaat? In het ziekenhuis ben je zeker veilig hoor! Waarschijnlijk moet je uiteindelijk toch naar het ziekenhuis hoor, dan kun je maar beter meteen gaan. Nou de babysterfte ligt heel hoog in Nl, dat moet toch wel aan de thuisbevallingen liggen. Of mijn moeder, die alles maar dan ook ALLES in twijfel trekt: Wij gaan ook de Tsjechische nationaliteit aan vragen voor ons kindje, want mijn vriend is Tjechisch: "Is dat nou wel nodig? Waarom dan? En wat kost dat? En zijn er geen nadelen aan? Nou ik weet niet hoor. Het kind groeit toch gewoon op in Nederland.." Mijn vader en moeder zijn uitelkaar (zij is er 5 jr geleden vandoor gegaan met een ander) en mijn vader gaat 1 dag in de week oppassen en vindt dat suuuper gaaf. "Zou je dat wel doen? Hij is niet helemaal stabiel hoor. Hoe weet je nou dat je hem kan vertrouwen? En wat nou als het mis gaat? Hij vergeet haar vast te verschonen of eten te geven!" Ik vertelde haar over zelfhypnose / meditatie en mijn wens om liefst zonder pijnbestrijding en zonder angst voor de bevalling te bevallen: "Nou een bevalling gaat echt niet over rozen hoor. Het doet echt heel veel pijn dus je moet het vooral niet onderschatten, het is echt niet iets om naar uit te kijken." Thanks mam. Mooie manier om mij telkens weer van mijn roze wolk te sleuren. Ze heeft het zelf niet door, en ik laat me er zeker niet van weerhouden toch gewoon van alles te blijven genieten en in mezelf en mijn vriend en mijn vader te blijven geloven!
Oja en deze van mijn "baas" (promotor): (Omdat ik een PHD doe kan ik evt ook veel thuis werken. Er is geen sprake van vervanging omdat het mijn project is, en dat straks helemaal stilligt) "Dus je gaat straks 4 weken voor de datum met verlof he... Enne, ga je dan helemaal NIKS doen? Ik zou het niet kunnen hoor... NIKS doen... " ik: "Ik weet het nog niet, ligt eraan hoe ik me voel, ik zal nog heel erg groeien in de komende 5 weken voor ik wegga dus wie weet wat ik nog kan tegen die tijd." "Ja want er is nog best veel te doen he... Vind je het niet een beetje zonde als je project straks stil staat terwijl je eigenlijk nog wel wat wilt doen?" ik: "Ja, dat zou zonde zijn... Laten we dus maar even afwachten wat ik tegen die tijd nog kan doen. " "Margreet heeft ook nog tot een week voor de datum doorgewerkt..." ik: "Ja ik hoorde het, fijn dat ze zolang nog mobiel was he?" Ik kan me er niet heel erg aan ergeren, ik vond het wel grappig hoe hij subtiel probeert aan te geven dat hij graag wil dat ik doorwerk, en mij probeert te laten zeggen dat ik "eigenlijk nog wel wat wil doen" terwijl ik heel goed weet dat ik in mijn recht sta als ik 4 weken vantevoren met verlof wil, dus ik maak me geen zorgen. Maar ik ben een vrolijke zwangere hoor, dus misschien denkt hij dat ik dat doorwerken makkelijk aankan. Of kent hij mij beter dan ik denk en weet hij dat als puntje bij paaltje komt en ik me goed voel, ik toch nog wel door blijf werken..
Deze opmerking zeggen mensen nu al tegen mij en ik ben niet eens zwanger. We zijn wel bezig voor een kindje. Ik schiet echt werkelijk uit mijn slof als mensen zoiets zeggen. Ik zeg dan altijd, zo gauw er een kleintje komt en is gebeuren laat ik hem eerst even snuffelen zodat hij het kindje herkent. Krijg ik meteen verwijten over wat voor een slechte moeder ik wel niet ga zijn.
Ik krijg ook dat soort opmerkingen en ik heb twee katten. Maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt ze weg te doen. Mijn poezebeestjes zijn net zo goed deel van mijn familie. Dieren zijn echt voorzichter dan de meeste mensen denken hoor. Er moet echt iets heel erg mis zijn met je hond wil die het kindje bijten of anderszins pijn doen. Zo'n dier weet echt wel dat het een soort mensenpuppy betreft en dat ze daar heel zachtjes mee om moeten gaan. Met katten net zo, al zullen die het kindje vaker ontwijken dan opzoeken, als ze het al benaderen zullen ze heel voorzichtig zijn en alleen een beetje snuffelen.
Al die mensen die heel opdringerig via mijn moeder kados willen geven en de baby straks willen zien terwijl ik ze al jaren niet gezien heb... Ik vind dat een beetje vervelend want mijn moeder zit met het gezeik. Ik ben immers een volwassen vrouw en als ze geen contact hebben met mij moeten ze zich niet proberen op te dringen via me moeder, ik vind dat echt raar! En dat allemaal omdat er een kleine op komst is. Ben trouwens wel benieuwd of meer vrouwen dit herkennen?
Bij ons weten de mensen nu sinds een kleine 2 weken dat we zwanger zijn.. ik word nu al helemaal gek van de vraag of ik op een meisje hoop omdat ik al een zoon heb Pffff...
Een vriendin van mij had echt een super erge opmerking tijdens haar zwangerschap. Zij is vrijwilliger in de kerk en had geen vriend. Ze is sexueel misbruikt en werd zwanger, wilde het kindje houden, hele dorp wist dat ze geen vriend had. Toen vroeg de vrouw wat in de bakker werkt; Goh ben jij zwanger? Ben je zeker draagmoeder he?
Niet zozeer ergernis, maar wel wat verbazing Ik ben zwanger van nummer 2 en draag nu meer naar voren dan bij de oudste, dus vind zelf dat ik een leuke buik heb, vrij groot (vindt vriendlief ook) Collega's "zoooo... jij gaat goed hè!!!" Ja lekker buikje geworden hè. Maar hoelang moet je dan nog, als ik dan vervolgens antwoord dat ik nog maar een week of 8 te gaan heb..... "nou dan is het nog niet eens zo'n heeeeel grote buik hoor" cq "oh maar dan is het nog wel een bescheiden buikje hoor" Duhh... wat is het nou???
opmerkingen over het zwanger zijn.. sta ik gisteren aan de bali van de poli plastische chirurgie ivm helmpje van mijn morgen 11 maanden mannetje, met mijn mannetje op de arm.. "en ik zie dat de 2de al op komst is?" ok, ik heb smalle benen en kont maar mijn buik lijkt idd echt zwanger.. nog steeds.. ik kon alleen maar zeggen sstttthhh nog niet te hard roepen hoor, want wie weet gaat het weer mis, heb al meerdere mk's gehad.. ik weet niet waar ik dat vandaan haalde.. maar er stonden me teveel mensen om te zeggen, nee hoor ben gewoon dik.. dat is nml anders mijn reactie... dus over ergernissen tijdens of na de zwangerschap hahaha... succes meiden met bevallen!
hahaa das echt knap dat je dat zo even terug zegt. waar ik me op dit moment aan erger is inderdaad die irritante vraag wat willen jullie nu hebben? en niet iedereen vraagt dat 1 keer , nee ze moeten het wel elke week weer vragen. ik wil gewoon een gezond kindje en een groot gezin waar ik al mijn liefde in kan stoppen.....
Ik verbaas me er over dat er zoveel meiden zijn waarbij vreemden aan hun buik (willen) voelen. Ik heb twee kinderen maar heb het nog nooit meegemaakt dat een vreemde aan mijn buik wilde zitten.