Ergernissen tijdens de zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chai, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    Ik word echt niet goed van dat gemauw over mn buik, echt wat moet ik met die opmerkinge, daar kan ik echt niks mee!
    Ik ben zwanger van de 2de en ben pas 3 kilo aangekomen, en tochh moet ik continu horen hoe groot mn buik is pffff

nou: dan zal hij wel groot worden, jaaa heb ik daar invloed op?!!?!?!? MIjn eerste was maar 6 pond en dr zaten 18 kilo aan, boeiend!!!!!!!!

2. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ohh dat heb ik ook gehad bij de prenatal haha , ik vond het ook heel vreemd waarom ze dat vroeg, ik zei ehm nee voormezelf :( was een beetje verbaasd is voor de baby natuurlijk haha

3. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ik kan me echt irriteren aan mijn locatiehoofd.. Mijn collega, maatje 34/36 is zwanger van een 2ling en ik 42/44 van 1 kindje.
    Gaat ze continue onze zwangerschappen en buiken met elkaar vergelijken.. Dit is toch niet te vergelijken???
    Ook belt ze me nu wekelijks en vraagt dan of mn kind al 'gezakt' is, of ik al lek? en of ik het al zat ben....
    Nou nee, geniet pas na de 20weken echo dus vind het allemaal al snel gaan!
    En sowieso laat me gewoon lekker met rust, daar is verlof toch voor?!

Ook al die goed bedoelde berichtjes of ik alles nog wel aan kan, nog wel auto kan rijden, etc..
    Ja mensen ik wordt dikker en ben zo traag als een slak maar verder gaat het prima!!!

Heerlijk zo even ;)

4. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Owja en voor geboortekaartjes bestelden wij een kaartje voor jongen en voor meisje.
    Vraagt die man; weet je nog niet wat het wordt?
    Dus ik kijk naar mn buik; Nee het zit er nog steeds in dus kan het niet zien...
    Pff

5. Appelstroop

Appelstroop Niet meer actief

* je gaat dit keer toch gewoon lekker thuis bevallen? vroeger beviel iedereen thuis...
    - nou nee bij de eerste was het medisch en tja dat gevroeger grrr!

* als dit kindje weer een jongen wordt, ga je dan net zo lang door voor een meisje? (familie van mijn man bestaat uit veel mannen)
    - ja dag.... ben allang blij als het gezond is!

als er op een feestje hapjes op tafel staan met filé american, zalm en andere dingen wat wij niet mogen.

* vroeger mochten wij gewoon alles eten hoor.
    - tja, vroeger was volgens de oude generatie alles beter, nou de statistieken geven wel anders aan.

* doe je nog aan fietsen? (bij mijn vorige deed ik dat nog 3 dagen voordat jesse geboren werd)
    - ja hallo, ik ben zwanger hoor en geen debiel!

en zo kan ik wel even doorgaan, maar het is voornamelijk de ''oude generatie" die zoveel opmerkingen geven.
    maar ja nu ik in verwachting ben van een 2e heb ik een hélé gladde rug gekregen en trek het mij niet zoveel meer aan als bij mijn eerste

6. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    - waar ik het meest gek van werd waren de laatste 2 weken. er was iemand die vroeg elke dag en meld de kleine zich al of nog rustig.
    de rest van de familie belde om de dag om te vragen hoe het er voor stond.

het ergste was nog liam is 1,5 week te laat geboren en die 1,5 week belde ze allemaal elke dag. pffffffffffffffffffffff heb op een gegeven moment mijn tel uitgedaan en toen kreeg ik allemaal berichtjes in de mail en hyves ben je al bezig je tel staat uit.

toen heb ik mijn tel aangezet en iedereen een sms gestuurd.
    NEE ben nog niet bezig en als het zover is horen jullie het wel en nu stoppen met bellen. ik wordt er gek van. daarna was het rustig.

- of als ik weer eens een bui had dan was het gelijk de hormonen zeker weer. hahaha

- of ik reed bijvoorbeeld tot aan de bevalling nog gewoon op de scooter en dan was het gelijk kan dat wel in jou toestand.
    uh ja mankeert mij verder niks

verder kan ik me op moment even niet herinneren maar zal vast meer voorgevallen zijn

7. Mandybaby

Mandybaby Lid

2 dec 2010
    75
    0
    0
    familie van mijn vriend (wij krijgen een meisje) bij elk roze dingetje dat we krijgen of kopen of 'ze' of 'haar' zeggen als we het over de baby hebben: 'het kan een jongetje zijn nog hoor!!'.

Jaaaaa hoor, op 3 echo's een meisje, wat denk je zelf?

8. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

- ik erger me tijdens mijn zwangerschap veel erger dan normaal gesproken:)
    bijvoorbeeld aan die kattenverjagers in tuinen die zo hard piepen, vreselijk, kan me er dan heel erg druk om maken. Normaal ook wel maar tijdens het zwanger zijn veel meer.
    - verder eigenlijk nergens aan.

9. Rowenavb

Rowenavb Actief lid

21 mei 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    De verloskundige :x

Ze vraagt bijna nooit hoe het met me gaat maar zeikt alleen maar over m'n gewicht!
    Gister ook weer, had de 20 weken echo gehad (en ze zei van tevoren al van omdat je zo zwaar heb je kans op een groot kind en veel vruchtwater dus ze vinden vast wel iets:S, ja hoor tuurlijk bij de 1e ben ik ingeleid vanwege een klein kind en te weinig vruchtwater)

Had de uitslag dus mee en alles was perfect.

Ze zei er niks over dat alles goed was, alleen maar:

Als je nog een paar kilo aankomt dan willen we je niet meer hebben hoor want dan ben je echt veels te vet :$ Dan sturen we je door naar de gyn!

NOU DOE MAAR VUIL ROTWIJF!
    Kom d'r elke keer bijna jankend weg omdat ze zo over mn gewicht zeiken,alsof ik het zelf leuk vind...:( en durf gewoon niets te zeggen

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Zo'n vlos heb ik ook gehad de eerst helft van mijn vorige zwangerschap. Heb toen een andere gezocht die niet zeurt over mijn gewicht.
    Al mijn uitslagen zijn altijd perfect, dus er is ook niets te zeuren :)

11. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

- wat is je buik groot is het geen tweeling
    - je gaat het straks zwaar krijgen hoor met 2 kleintjes
    -alweer zwanger en de wereld is al overbevolkt (zegt man z'n opa die er zelf 4 had)
    - als het een meisje is ben je gelijk klaar (heb zon zin om te zeggen dat ik wel 5 kinderen wil alleen maar om dat gezicht te zien)
    - je gaat wel bv geven hè want kv is heel slecht voor je kind
    - net 5 dagen na de bevalling komt man z'n oma ze zegt geen hoi t eerste wat ze zei zo wat ben je dik krijg je er nog 1
    - l. gaat wel jaloers worden hoor als de baby er is (diegene is vast helderziend ofzo)
    - jammer dat het nu een meisje word jongens zijn veel leuker

afijn t gaat bij mij t ene oor in en t andere weer uit ik denk maar zo sommige mensen zijn een beetje dom ;)

12. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik kan ook wel even mee doen!
    Ik heb last van hyperemesis gravidarum en daar al twee keer voor opgenomen geweest. Nu krijg ik dus al heel lang de opmerking:
    - Misselijkheid en overgeven horen erbij. Niet als je 20x per dag overgeeft en geen druppel water binnenhoudt. Uiteindelijk uitgedroogd opgenomen... Volgens mij hoort dit er echt niet bij.

Door de HG ben ik door de arbo-arts tot de bevalling afgekeurd.
    - Mijn oom zegt notabene in het ziekenhuis dat ik maar snel weer moet gaan werken omdat ze me anders ontslaan (toelichting: heb een vast contract en een baas die heeeel erg begripvol is, hem maakt het echt niet uit wanneer ik weer kom werken). Daarnaast kreeg ik de opmerking van hem dat ik erg veel ziek was, vorig jaar twee een dag thuis geweest met een buikgriep. Vind ik niet veel! Dit jaar heb ik door mijn zwangerschap meer pech.

- De opmerking over kleertjes en maat 50 heb ik ook 1000x langs horen komen. Daarnaast ben ik niet van de Zeeman en Wibra kleertjes (voor de mensen die dat wel willen kopen, moet ieder zelf weten, ik hou er niet van). Mijn schoonmoeder zei zelfs dat de broer van vriendlief een dikke kop had (letterlijk gezegd) en dat ik moest kijken dat de rompers een groot gat hebben zodat het hoofd erdoor kan.

- Ik moet niet teveel geld aan kleding uit geven. Ik vind het belangrijk dat mijn zoon/dochter er leuk bij loopt. Dat ik wel bij de H&M koop en niet bij bovenstaande goedkope winkels lijken mensen niet te willen begrijpen. Please....

- De kinderwagen kon ik inderdaad ook kopen als ik bevallen ben. Eigenlijk alle spullen. Mijn opa en oma hadden nog geen bedje toen mijn tante geboren werd. Ik wil graag de touwtjes in handen hebben en rust hierin. Dus daarom zijn we nu met de kamer bezig en worden vandaag de meubels gehaald.

- De buikbanden die ik draag, worden maar idioot gevonden! Ik vind het mooi om mijn buik te laten zien. Mijn vriend en ik zijn supertrots dat we een kindje krijgen!

- Dat ik op hyves etc zet dat ik zwanger ben word door de oudere generatie ook als taboe gezien. Wederom vorige punt. Onze zwangerschap is geen geheim, we zijn er supertrots op!

Zo kan ik geloof ik nog even doorgaan maar dit zijn de belangrijkste

13. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Ik zou zeggen Jahoor dan ga ik door, ook al heb ik er straks 12, ik wil een meisje! :D

Echt? :$ Wat onbeschoft!!!! Zij wil jou niet meer? Alsof jij haar nog wil!

Sommige uitspraken verbazen me echt, mensen lijken inderdaad te denken dat zwangere vrouwen debiel zijn of dat ze doodgaan als ze iets doen.

14. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Al van het begin van mijn zwangerschap heb ik last van hevige vermoeidheid.
    Iedereen riep maar ohhh over 3 maandjes is het ergste voorbij dan kun je weer overal tegen aan.
    Nou niet dus nu 26 weken en nog steeds doodop.

15. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Onvoorstelbaar wat sommige mensen zeggen!

Krijg ook veel opmerkingen over "voor twee eten", of er toch geen twee mensjes in m'n buik zitten enz. Maak me daar niet zo druk om, mensen zijn niet wijzer :D

Maar waar ik me het meest aan geërgerd heb tot nu toe was mijn schoonmoeder afgelopen weekend. Ze weet dat ik nogal stress-gevoelig ben, dat stress slecht is voor me en dan nóg begint ze over datgene wat mij de grootste stress bezorgd: mijn schoonzus. (er is een heleboel voorgevallen met als resultaat dat ik heb besloten voor eens en altijd met haar te breken)
    Hoe durft ze daarover te beginnen?! En dan ook nog haar kant kiezen, terwijl ze het fijne er niet eens van weet!! Echt, ik voelde m'n hartslag niet alleen, ik zag m'n borstkas en buik gewoon heen en weer gaan! Heel eng.

16. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Tja, al die mensen die precies weten hoe jij je voelt en hoe je je straks gaat voelen... Allemaal helderziend denk ik ;)
    Sterkte met je vermoeidheid!

17. angel229

angel229 Niet meer actief

Bij mij werd gezegd: hoe moet dat als je straks zwanger bent van nummer twee... Ik ben nog lang niet zwanger van nummer twee en er ook totaal niet mee bezig. Ik weet uberhaupt niet of ik nog wel een tweede wil. Vind 1 gezond kind al een geschenk!

18. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    ja volgens mij heb je gelijk ;):D
    thanx.

19. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    -Mensen die bijna iedere week vragen, hoelang je nog moet...

-Buik aaierij door mensen die ik niet eens ken:$

-Mijn eigen benen niet meer fatsoenlijk kan scheren:)

-Door de hurken, en dan proberen op te staan....Wil niet echt:)

-Mensen die zich nu al met de opvoeding bemoeien..grrrr

-En jaja een s.Moeder die iedere dag belt, hoe het gaat...pfff Erg lief hoor daar niet van, maar ow je word er zo moe van.

-Niet teveel kleertjes kopen hoor!!!! je krijgt zoveel ( hallo mogen wij ook wat leuks kopen)

-Vermoeidheid

-Iedereen die vraagt heb je al aambeien:$of striemen:$ Komt vast nog wel!!! Oke en bedankt he!

-Echo's ( 3/4d ) De grootste onzin volgens de wat oudere generatie, hadden ze vroeger ook niet....Alleen maar geldverknoeiing...Nou srry maar wij vinden het schitterend, een hele happening.En mooi voor later.

-En het ergste, is dat ik alle zware klusjes voor manlief moet bewaren, hij vind het niet erg....maar vind het zo vervelend, als hij van 06.00-18.00 uur aan het werk is geweest, en weer thuis komt, en dan nog eens zware klusjes voor mij moet doen.

Zet de klaagmodus nu maar weer uit:) Kan nog wel even doorgaan....

20. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Nog een ergernis, weliswaar geen opmerking van iemand maar toch een ergernis.
    Ik heb twee weken geleden de familie verteld dat ik zwanger ben, schoonzus K. vind het helemaal geweldig en ook mijn oudste broer, echter mijn andere broer..........die heeft helemaal niks laten horen, had mijn schoonzus C. aan de foon en zij feliciteerde me wel maar van broer helemaal niks....is het soms een schande dat ik zwanger ben???
    Hij hoeft natuurlijk geen gat in de lucht te springen maar hij mag toch verdorie blij zijn met de nieuwe aanwinst??
    Of stel ik me nu aan :(

Deel Deze Pagina