Ergernissen tijdens de zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chai, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Ha Giraf,

Bij mij zitten alleen goede bekenden aan mijn buik en die mogen het ook. de meesten vragen het ook. Alleen bij mijn sma word ik er kriegel van... Niet eerlijk, ik weet het, maar het gaat gepaard met gekir, grr... :) Ik hou dan zelf mijn handen op mijn buik, dan is de drempel een stuk hoger ook nog haar 2 handen erbij te plaatsen. :p

naar vreemden heb ik kennelijk een nogal afstandelijke uitstraling, ik word vooral bekeken, ze durven niet dichtbij te komen :D

Die dame in de lift, dat slaat echt alles... ;)

2. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Ik heb net een hele reactie bij Giraf geplaatst, maar eigenlijk was ie meer bedoeld voor Maedra... het is nog vroeg... :)

3. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Haha, geeft niet Marlous. ;) Bedankt voor jullie reacties allemaal!

4. wrsh

wrsh Lid

10 mrt 2011
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    hmm nog zoiets... mijn (schoon)ouders en wij (man en ik) hadden afgesproken dat we onze zwangerschap met 12 weken bekend zouden maken. Ik was op dat moment 8 weken zwanger, de dag daarop weten al de collega's van me schoonmoeder. De week erop weet zo'n oud vrouwtje waar mijn SM helpt in het huishouden en ik krijg meteen het advies zodra de baby 1 kik geeft het meteen in te bakeren. Ik heb het krantenartikel gelezen en direct in de prullenbak gedaan. zegt me SM dat is toch hartstikke onbeschoft, ik antwoordde: het is ook onbeschoft om met andermans opvoeding te bemoeien...

5. Lori

Lori Bekend lid

1 dec 2010
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar! Ook bij ons had schoonmama het al tegen een aantal vrienden en familie verteld voordat we 12 weken waren. Terwijl we dit toch heel duidelijk hadden aangegeven dat zelf te willen doen tegen die tijd. Ik denk er nu dus wel twee keer over na voor ik haar weer iets in vertrouwen vertel.

6. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    haha, hier ook!! Nee, we vertellen het echt aan niemand! maar ik moest je wel feliciteren van die en die... :(

7. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Je zou ze toch wat... :x

Ik ben eind april uitgerekend en zowel in mijn familie als die van mijn vriend zijn er dan al veel mensen jarig. En wat krijg je dan te horen? "Oh, niet op de 26e bevallen, hoor, want dan ben ik al jarig!" en: "Als je de 25e bevalt, vraag je dan wel eerst even toestemming?" en: "Doe maar de 29e, dan is er niemand jarig hier."

Pardon?! Wat moet ik doen dan, benen bij elkaar houden tot de 29e en dan gewoon heel hard persen tot het kind er vanzelf uit komt? :x

8. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Oh en over dat aan je buik zitten: hier krijgt iedereen die eraan zit een niet heel vriendelijke blik toegeworpen en dan ga ik zelf ook even in de buik porren van diegene. Mijn moeder weet dat ik het niet fijn vindt dat ze eraan zit, dus die doet dat ook niet. Laatst zei ik tegen haar: de baby is nu flink aan het trappelen, wil je het een keertje voelen? Legt ze haar handen erop en na twee seconden haalt ze ze weer weg: zo zit ik niet lekker, laat maar.

Hmm... dacht ik even aardig te zijn.

9. Esthertie

Esthertie Niet meer actief

Ik wordt een beetje gek van vrienden, bekenden die zeggen wat ik juist wel/niet moet en mag eten. Wat wel goed is voor de baby en wat niet. Van suiker krijg je een druk kind en je moet alles eten nu anders lust de baby straks niets. Dat bepaal ik allemaal zelf wel!!
    Vriendlief heeft er ook een handje van. Hij noemt me ook steeds bolle of dikkie dik (wel liefkozend bedoeld)

10. Patrieske

Patrieske Bekend lid

9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland

Jaaaa dat bolle of bollie vind ik zo respectloos ook al is het goed bedoelt. Mijn vader zei dat vaak bah, totdat ik naar zijn buik keek en zei wanneer ga jij bevallen dan? Toen was het over.

11. wrsh

wrsh Lid

10 mrt 2011
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    ok zo met het geslacht, iedereen die weet dat ik zwanger ben wilt weten wat het wordt. En als ik het aan me schoonouders vertel (als iets onderling) komt iedereen het te weten. Daarom is het een bewuste keuze van me man om het geslacht niet te weten..

12. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

jaa hier krijg ik ook al op de meeste onverwachtse momenten advies over wat ik wel niet moet eten....achja!

en me schoonzus is eind aug uitgerekend, ik half/eind sep.haar eerste reactie was niet gefeliciteerd! maar: ja dat is niet zo handig he! beetje slecht timing( terwijl ik eerst zwanger was ,maar een miskraam tussendoor heb gehad) bleh! vond het zo'n rotopmerking dat ik het echt niet meer leuk vind om samen zwanger te zijn. kan verder wel goed met haar overweg, maar dit schoot mij in het verkeerde keelgat!

en jahoor! het ongewenst/gevraagd aanraken van mijn buik is weer begonnen hoor! toch vreeemd hoe makkelijk mensen dat doen....

13. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

mijn ergenis die ik heb is dat 1 van me schoonzusje steeds zegt dat ik zwanger ben van mijn eerste kindje. Maar ik ben zwanger van ons eerste kindje. Ik heb hier toch echt mijn partner voor nodig gehad. En elke keer vergeet ze mijn partner, joehoe hallooooooooo hij word ook vader...

14. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Ja inderdaad! Of juist het omgekeerde: "oooh, ben je in juli uitgerekend? Dan wordt ie vast op mijn verjaardag geboren!" (schoonpa/ma) Ja hoor, vast. Gelukkig heeft julie maar 31 dagen ;) En al dreigen er weeen te komen, ik hou mijn benen bij elkaar zodat beeb toch op andere dag komt :p

15. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Hihi, geinig. Ik heb juist een soort van de omgekeerde ergernis. Mensen die zeggen dat "jullie zwanger zijn". Nou, we verwachten samen een kindje, maar ik ben toch echt degene die zwanger is. Ik zag mijn partner tenminste niet kotsen en hij heeft ook geen last van aambeien en kan zijn veters nog prima strikken zonder dat buik in de weg zit :D.

16. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Mag een ergernis net na de zwangerschap trouwens ook? Ik las hier over vrouwen die hun zwangerschap met die van jou vergelijken. Kan irritant zijn ja, maar waar ik me echt wezenloos aan geergerd hebt tijdens de kraamtijd: vrouwen die bij mij hun bevallingsverhaal kwamen doen :$. Zooooo irritant: zat helemaal vol van mijn eigen bevalling en kind en heb serieus bezoek gehad dat daar helemaal niet naar gevraagd heeft maar vooral over de eigen bevalling (ook nog van 20 jaar geleden!!!) heeft zitten reutelen. Vreselijk stom mens! Ze kwam overigens echt ook 1 week na de bevalling. Dan vraag je toch hoe die gegaan is en hoe je je voelt? Maar niks hoor: madam kwam over d'r eigen hechtingen vertellen...

17. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Jaaaaaa!!! Daar kan ik ook niet tegen!!!

WIJ krijgen een kindje, maar de laatste keer dat ik checkte, was IK toch echt degene die zwanger is ;)

18. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Precies, IK moet hem eerst krijgen, voor WIJ hem hebben haha!

19. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    aargh! hier ook zoiets!:x nee we vertellen het echt nog niet hoor! week later had man zn broer aan de lijn...gefeliciteerd he!:x Kon mn schoonma wel villen toen! En het stomste is nog, alles wat wij tegen hun zeggen komt wel bij mn zwager terecht, maar van hun niks bij ons en HUN doen niks verkeerds etc:x Mogen dus ook niet weten dat hun nu een jongetje krijgen:D "helaas" is schoonma soms erg doorzichtig in reacties etc dus wij zijn er 95% van overtuigd dat zwager een zoontje krijgt:D

20. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    1) hoe lang nog?

2) ongevraagt aan je buik zitten

3) Je zal het heel zwaar krijgen hoor met 2 kinderen

4) niet klagen maar dragen het is een gezonde ziekte hoor

5) Mijn schoonouders( hebben 4 kinderen en hun hebben ook weer 3 en 2 kinderen ) als antwoord : poeh dit word ons 7e kleinkind , we geven nix meer tussen door hoor ( of ze dat al doen dan pffffff nou dan heeft mijn dochtertje van 2 jaar aardig wat te goed ,en we gaan nu maar alvast sparen voor sint en kerstkadootjes hoor want het word nu te duur voor ons pffff

6)wij willen het geslacht dit keer niet weten en krijg je als antwoord als ze vragen weet je het geslacht al ??nee zeg ik dan wij wilen het niet weten
    en dan zeggen mensen van jaja jullie weten het wel maar wij mogen het zeker niet weten

7) ( op mijn werk) kijk je uit met tillen ,doe je dit niet en dat niet

8) eet je gezond ?en dit mag wel en dit niet pffffffffff

9) ben je nou zo erg aankomen joh
    nee zeg ik dan in ben inverwachting
    ow sorry wist ik niet pfffffffffff

Deel Deze Pagina