Ik ben nu 32 weken, en sinds 2 weken zeggen mensen tegen me: 'Goh, je begint het nu echt goed te zien he' of 'Jeeh, je buik wordt steeds groter he' Ja, duh....!!! Dat is de bedoeling, dat mag onderhand ook wel toch???
Haha geinig topic! Ik vind het irritant dat je zowat wel borstvoeding MOET gaan geven. -Ik wil het wel graag maar als ik zeg dat een baby ook gezond kan worden met flesvoeding gaan mensen je de heele tijd proberen te overtuigen! Alsof ik de voordelen van borstvoeding zelf ondertussen niet ken!! -dat mensen vragen of het gepland is omdat ik er jonger uitzie dan ik ben. -dat ik er 's nachts uit moet om te eten vanwege de onstilbare honger! - als je je buik stoot omdat je nog niet gewend ben aan hoe dik je bent.. Auw! - niet lekker kunnen zitten/liggen... Wow best veel dingen eigenlijk! En idd dat mensen vragen of je geen tweeling krijgt. Hoe denk je dan dat een hoogzwangere eruit ziet??
goeie topic ja.... dat ik pas spullen mag kopen als ik 6 maanden ben jaaa daaag want nu is het veeeeeelste vroeg hoor ik wel tig keer. En idd over die echo , dat het overdreven is foto van een ongeboren kindje showen... meer kan ik zo niet bedenken ,maar als er nog wat bij komt ben ik er weer
Had ik dat maar.. mijn omgeving is mooi aan het negeren dat ik zwanger ben... net alsof het taboe is ofzo om over mijn zwangerschap te praten Ze hebben het steeds over wat anders en nooit eens vragen hoe het met mij gaat
"goh, je buik is nog niet echt groot, hè? Gek, want bij je eerste was je hartstikke dik!" En bedankt En in de periode dat mijn buik wel groeide, hoorde ik juist vaak: "je buik wordt steeds dikker" Hoe zou dat nou komen.!!
Ik irriteer me ook mateloos aan alle bv verhalen. Je gaat het toch wel weer proberen? Natuurlijk ga ik het weer proberen, maar sta niet raar te kijken als ook deze fv krijgt. Kom op meid, de laatste loodjes.... GRRRRR Heb je nog zoveel pijn aan je spieren? Een zwangerschap verminderd toch je fibromyalgie klachten?? BLIJKBAAR NIET!?!
Ik erger me aan mijn gezicht, die een grindtegel is! En ik vind het super irritant dat mensen steeds zeggen: je begint het nu wel te zien he? Ja duhh ben bijna 18 weken zwanger.. Wat dacht je..? Of: wil je weten wat het wordt? Wordt? Wat het al is hoop ik toch! En ik erger me aan het feit dat mijn vriend denkt dat hij heeeeeeeel zielig is omdat ik geen zin heb in seks en vaak moe ben. Alles gooit hij op hormonen en dan krijg ik moordneigingen.
*Als ik het ergens niet mee eens ben of boos ben zijn het meteen de hormonen!,, * Jeeej je buik word groter elke keer dat ik je zie! .. Uhhmm duh dat is wel de bedoeling ja! Tijd staat niet stil dus de baby ook niet. * Nog eventjes vol houden meid! Waaaaaaaat ik ben 26 weken geen 36! * Is het gepland?Ben je er blij mee? *Toen ik 24 weken zwanger was kreeg ik zelfs te horen,, ow dan is het te laat voor abortus * Weten julie wat het is? * Aaaaaaa een jochie, ach meid mischien is de volgende een meisje! * Heb je al een naam? * Niet voor 2 eten he! * Eet je wel gezond? * Hoeveel ben je tot nu toe aangekomen?waarop ik zeg 5 kilo waarop de vraag weer komt, EET JE WEL GEZOND!? JAAAAAAAAAAAAAHAAAAAAAAAAAA! * Ook ben je een sociaal atraktie want iedereen moet even aan je buik voelen! * Ow wauw mooie buik meid! Doe je shirt is omhoog, * Heb je al striemen? Nee? Ow komt nog wel!
Het lijkt wel alsof alle vrouwen ineens heel erg graag met je willen praten. Ook de vrouwen die je vroeger links lieten liggen, maar moeders onder elkaar .... Wat ik heeeel irritant vind is dat mensen zomaar uit het niets aan mijn buik zitten. Het blijft toch mijn lichaam. En dan die verplichte vragen zoals: Is het je eerste? Zijn het er echt geen twee? Weet je al wat het wordt? Soms denken mensen dat je gehandicapt bent, heb alleen last van bekken maar mijn lichaam en hersenen werken nog prima Ineens ziet niemand meer dat je naar de kapper bent gegaan. Je bent alleen maar zwanger in hun ogen. Zo dat lucht op
Mijn collega durfde ook te vragen of het een ongelukje was omdat mijn dochter nog zo klein is! NEE! En denk je dat ik dat dan ooit zou uitspreken? Andere collega zei op een dag dat ik niks met mijn haar had gedaan dat het een jongen zou zijn. Omdat mijn haar dus niet goed zat. Bij mijn vorige zwangerschap zei ze dat ik ws een meisje zou krijgen, want dan zit je haar rotter... En bedankt! Oh je bent zwanger? Ja ik had wel een buikje gezien, maar ik dacht dat dat nog van de vorige was.. (26 weken zwanger..) Weer zwanger? Waar heb je zin in.. Of kom ik terug van verlof vragen klanten waar ik al die tijd was. Moeder geworden. Oh was je zwanger dan? Terwijl anderen weer vragen: weet je zeker dat het er geen twee zijn? Wat ik net bij iemand las van 24 weken zwanger en abortus: je hebt toch zeker wel een knal uitgedeeld?
'oh, een 2e zoontje op komst'....ach meid, geeft niet, je hebt het bij dit soort dingen niet voor het zeggen, he......... Pffffffffffffff.
Heerlijk dit! - Mensen die steeds aan je buik willen zitten En dat zijn dan nooit de mensen waar je een goede band mee hebt - Locatiemanager die steeds zit; je wordt steeds dikker he? / Je buik is wel erg laag he? (moet ik m bij mn keel hebben dan??) - Zie je op tegen de bevalling??? Nee...tja het moet dus tja. - Ben je het al zat??? - Zwanger zijn is niet 1 grote roze wolk, dat zal ook wel fijn zijn als iemand dat zou begrijpen... - Je moet wel gezond eten he - Is het er echt 1? - Staat alles al klaar? Af en toe....
heb er ook wel een paar 1. hoe kan het toch dat je zo ziek bent de heletijd? uhm nou blijkbaar vind ons kindje het leuk om mama te pesten 2. hoezo was je uit gedroogd dan? je duh wat denk je al je niets binnen houd. 3. nu hopen dat het een meisje is hè? uhm nee nu hopen dat het gezond ik het geslacht zal me een rotzorg zijn. maar toch echt het toppunt was toch wel. en dit hebben meerdere mensen gezegd hierna laat jeje zeker wel helpen? whaaaaaat!!! nee denk ik we willen nog graag een derde. echt waar een derde dat kan toch niet!dat kan niet in jullie huis! nee daarom gaan we verhuizen naar een groter huis
Grappig om al deze berichtjes te lezen! Leuk topic! Wel apart misschien, maar ik erger me niet zo snel aan die 'inkoppers' als: "hoe lang moet je nog?" en "ben je het al zat?". Tuurlijk hoor je dat dagelijks, dus op een gegeven moment voel je je een beetje een bandrecorder, maar het komt toch van oprechte belangstelling. Ook aan m'n buik zitten vind ik niet erg. Maar mensen die me meewarig aankijken omdat het weer een jongen is, dan vind ik wel vervelend. Ben alsjeblieft een beetje blij zeg! En ook kraamkadootjes waar dan opstaat: 'verstikkingsgevaar, niet voor kinderen onder de 3 jaar!", daar kan ik dus met m'n hoofd niet bij, dat je dat aan een baby kado geeft.
Als ik duidelijk mijn mening zeg krijg je gelijk: 'oh pas op hoor, zijn de hormonen...' Terwijl ik dan alleen maar kwader wordt.. 'Zijn het er geen 2?' 'Wou je niet eerst even genieten? Je bent nog zo jong' Alsof dat nu niet meer kan!?!?!?! Ik geniet over paar maanden van een klein mensje ipv stappen, drugs en jongens. 'Ja meisje, over een tijdje kan je niet zomaar even weg hé, moet je alles plannen'.. Altijd maar alles NEGATIEF. En dat aan de buik voelen vind ik inderdaad ook niks.
Mijn grootste ergernis tot nu toe; de volgende conversatie 'Hoe gaat het met je? Voel je je goed?' 'Nou, vandaag gaat het even wat minder. Voel me beroerd en moe, heb even nergens zin in' 'Ja ehm...zwangerschap is geen ziekte hè?!' VRAAG DAN NIET HOE IK ME VOEL!!!
* familie die eerst niet veel laat horen en dan elke week wel belt hoe t is enz...nou as t zover is hoor je t wel...duhh * zoo bescheiden buikje hoor.. en jij ben al zo ver? ja..en niet iedereen groeit veel. *idd.. mensen die eerst naar je buik kijken, hoe dik je wel nie ben geworde en daarna pas vragen hoe t met je gaat.. *altijd verhalen van vroeger...toen ging t altijd goed, toen zeurde mensen niet bij een of ander pijntje maar tegenwoordig, heb je zomaar iets...pfff
Ik erger me ook niet zo aan opmerkingen. Vind het wel leuk al die belangstelling, ookal weet ik dat de meeste alleen maar nieuwsgierig zijn. Alleen wat ik nog steeds echt een lompe vraag vind, en hoe verder ik ben hoe lomper ik het ga vinden: Ben je zwanger??? En dan heb ik geen klein bescheiden buikje maar een grooootee buik. Ik moet dan ook altijd antwoorden nee ik ben gewoon heel dik.... Kijken ze me altijd raar aan, en nog antwoorden ook, nee volgens mij ben je echt zwanger hoor..... JAAAA DUHHHHHHH IK POEP HET KIND ER AL BIJNA UIT!!!!!\ hahahahahahahahah