Ergernissen tijdens de zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chai, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme

justme Actief lid

2 jun 2006
    357
    0
    0
  2. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

Onze oudste is een ivf kindje en onze 2e een cryo. We zijn snel voor een 2e gegaan. je weet immers maar nooit hoelang het duurt, gelukkig was het gelijk weer raak.
    Kregen we de opmerking van een vreemde op een verjaardag... go je hebt er ook geen gras over laten groeien en gelijk weer van bil gegaan..... ik keek hem aan en zei tegen hem. We hadden nog wat kindjes in de vriezer, dus die hebben we er maar eerst uitgehaald.
    Mijn vriendin lag in een deuk en die vent snapte er niks van en vond me vast een gek mens hahaha
    kon niet laten. We hebben op nr 1 jaren gewacht..... en toen al de nodige opmerkingen gehad.... de irritantste is tegen mij dat een bekende van mijn man het wel wilde proberen. Ik zei tegen hem, dan ben je knappe vent, het ligt niet aan mijn man maar aan mij.

3. Tante Pol

Tante Pol Actief lid

7 nov 2009
    128
    0
    0
    NULL
    flevoland
    #623 Tante Pol, 4 mei 2011
    Laatst bewerkt: 4 mei 2011
    ok, ik ben pas net zwanger maar word nu al gek van de opmerkingen....

ik ben zo enorm misselijk en moe dat ik niet meer weet wat ik ermee aan moet. En dan de opmerking Tja het hoort er allemaal bij... Alsof ik dat niet weet, dat maakt het er echt niet beter op hoor!

ik zou nu maar alvast op dieet gaan want dat gaat er straks heel moeilijk vanaf hoor!..... Ten eerste ben ik nu al niet dik, ten tweede ben ik zo misselijk dat ik blij ben als ik wat kan eten

mogen we niet meer in je huis roken? Vroeger rookten we gewoon terwijl je zwanger was en mijn kinderen zijn toch ook gezond? Hier heb ik geen woorden voor.. zelf gestopt met roken na 10 jaar voor de baby en dan krijg je dit gezeik in je eigen huis!

Mensen die me nu al gaan vertellen hoe ik de baby straks moet gaan opvoeden en dat de creche zoooo slecht is, (hij/zij gaat er 2 dagen heen!!)

Als ik nu vertel dat ik het ergens niet mee eens ben of er tegen in ga dan ligt het natuurlijk aan mijn hormonen...

En natuurlijk de vraag of het gepland was.. nou na 1,5 in de MM lijkt dat me wel ja...

pfff zo dat lucht op en ik ben pas net zwanger... respect voor alle vrouwen die dit al zoveel maanden doorstaan..!

Liefs,

4. mamavanuk

mamavanuk Lid

2 okt 2009
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waar ik me mateloos aan irriteer is zijn de opmerkingen over mijn buik. Vorige week waren wij even er tussenuit, krijg ik als opmerking; "zodan, bijna uitgerekend zeker." Nou nee, moet nog 4 maanden.
    Zegt die vrouw: zo'n buikje had ik toen ik op alle dag liep, maarja ik ben ook iets slanker dan jij hé. WTF !!!!

Afgelopen zondag vroegen ze op een verjaardag af, of het kindje wel goed groeide want mij buik was zo klein/bescheiden.

Weetje ik ben gewoon trots op mijn buikje, probeer dit zoveel mogelijk te laten zien dmv kleding.

Ach, het zullen die bekende hormonen wel zijn.....

En bij de vraag of wij al weten wat het wordt, zeggen wij: "nee, dit willen wij niet weten". Maar mij gevoel zegt een meisje. Krijgen wij als antwoord: "als het maar gezond is". Hoezo, is een meisje te min ofzo. Ik vind dit zo raar.

5. Pumba

Pumba Actief lid

2 mrt 2009
    149
    0
    0
    Ergernis met stip op nr 1 genoteerd: de ongegeneerde blikken van iedereen alsof ik een alien ben....brrr....moet me af en toe echt inhouden (lukt niet altijd ;))

dat ik vorige week in een winkel vroeg naar zwangerschapsvitamines en ik de vraag krijg "of het voor mijzelf is?" :( euh..ja dus

6. Esthertie

Esthertie Niet meer actief

Ik stond net echt perplex. Ik werk als receptioniste en er kwam een klant (man) met zijn dochtertje iets ophalen. Hij zette haar op de balie en zag toen mij buik. Tikt ertegen aan en zei tegen zijn dochtertje, kijk wat daar in zit een baby. Vond het zo bizar dat hij gewoon aan mijn buik zat, heb die klant nog nooit eerder gezien :(

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
  8. Sila24

Sila24 Niet meer actief

een 'vriendin' van mij is 2 weken terug bevallen, en wij hebben dus geen contact meer met haar omdat het steeds van mijn kant kwam. Maar haar moeder is wel nog steeds bevriend met mijn moeder. En nu hoor ik steeds van mijn moeder van ga je haar nog bellen om te feliciteren.?? Ik zeg NEE tuurlijk ga ik niet bellen!!! heeft zij mij wel gebeld dan de afgelopen 2 jaar(we hebben zolang dus al geen contact meer)?? Waarom moet ik nu opeens gaan bellen ??? dan zegt mijn moeder jaaa maar wat als ze het tegen haar moeder zegt dat jij niet eens hebt gebeld om te feliciteren enzoo pfff en die 'vriendin' die woont in beverwijk en wij zijn 2 x speciaal naar haar toe gegaan op visite maar zij is nog geen 1 x bij mij thuis geweest nadat we vorig jaar dus verhuist zijn en zij komt hier bijna elk weekend omdat haar moeder hier nog woont.
    Nou dan hoeft het van mij ook niet meer klaar

Dit is wel een beetje offtopic maar wou het ff van me afschrijven :):):)

9. tugce

tugce Lid

31 jan 2009
    57
    0
    0
    İk erger me dood aan mensen die naar het geslacht van de baby vragen en als ze vervolgens te horen krıjgen dat mijn tweede ook een jongen is krijg je de domme opmerking ¨ ach geeft niks ¨of alweer? of een derde wordt vast wel een meisje ¨. Hallooooo! doe even normaal, wie zegt dat ik perse een meisje wil en dat ik het erg vind dat het weer een jongetje is. İk ben juist supertrots op mijn boys en ben dolgelukkig dat het me überhaupt gegund is.arghhhhh rare mensen toch.

10. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36

Vaag...
    Alsof het normaler is dat wanneer je zwanger bent, je zwangerschapsvitamines voor iemand anders gaat halen:(

11. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    dat ik bij elke keer dat ik stoot er een blauwe plek bij heb!

12. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Oh jeetje das ook erg ja ..echt sommige mensen weten niet wat ze zeggen lijkt het wel:(

13. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

jaa hier hetzelfde. mijn benen zitten er helemaal onder...vind het zelf erg lelijk lijken.

en nog een ergenis zijn spataders! krijg er gewoon meer bij!:(

14. Chai

Chai Niet meer actief

Dat ik dacht dat het vanacht eindelijk op gang was gekomen en ik zelfs weeen om de 4minuten had en dat het dan toch na de hele nacht wakker zitten weg gaat langzaam om 6 uur sochtens...
    Boe!!! :( Ik wou dat het allemaal nietzo riskant was dan mocht ze van mij nog weken blijven zitten, maar dit is zo stressen allemaal aangezien ik haar graag uit zichzelf had laten komen.
    Maar helaas, het is me niet gegunt vrees ik en mijn grootste ergernis van het moment!

(ZO, dat is eruit!)

15. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Oh buuh!

Maar dat had ik ook! En een dag later had ik mijn zoontje vast, dus wie weet begint het vanavond/vannacht weer en zet het nu wel door!

16. Chai

Chai Niet meer actief

Haha, fijn om te lezen dankjewel! :D
    Dat geeft nog weer een beetje extra hoop he.

17. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik heb me geergerd aan mn schoonmoeder toen we maandag vertelde dat we een kindje krijgen... Gohhhhh ik dacht het al.. je kreeg ook al zo'n dikke poepert!
    HUH! Ben 8 wken zwanger, en heb maat 36.. Niet dat het er toe doet, maar vond het zo debiel!
    Verder heeft ze wel leuk gereageerd hoor.

18. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ging net met mijn man een soft ijsje eten.
    En dan die mensen die je dan vreemd aan zitten te staren terwijl ze zelf ook een soft ijsje aan het eten zijn.
    Je krijgt bijna een gevoel alsof men dit niet vindt kunnen tijdens een zwangerschap.

@chai hoop voor je dat je snel je kleine vast mag houden,sterkte ermee.

19. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Vanmorgen bij de verloskundige... pff ik hoor dus NU pas dat ik niet eens in het kraamhotel mag bevallen i.v.m. m'n gewicht. Ik heb dit al tig keer tegen ze gezegd en zelfs al vastgelegd, dik 3 maand geleden ofzo. Komen ze nu mee dat ik naar de gewone verloskamers ga...

En daarna op de behandeltafel, een stagiaire ging ons meisje even voelen en luisteren. Nog voor ik lag en ze haar handen op m'n buik had kwam er zo heel ongeïnteresseerd, tussen neus en lippen door "mooie buik" uit. Echt, ze meende het zo ongelooflijk niet!
    Of ze meende het wel, maar doe dan ook alsof je het meent. Ik heb er niet op gereageerd, van dankjewel ofzo. Het was wel duidelijk dat dit niet bepaald spontaan uit haar zelf kwam.

20. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Elke keer als ik buk heb ik last van maagzuur.

Ook erg ergerlijk :x

Deel Deze Pagina