Hier is het het tegenovergestelde met eten. Vaak opmerkingen dat ik nu wel voor 2 moet eten, hmmm echt? Of de tante van mijn man die vindt dat ik niet genoeg eet omdat ze me amper ziet eten. Ja ik werk nu niet elk half uur een boterham ofzo naar binnen en ik hoef echt geen gebakjes bij de koffie/thee. Ik ga ook niet speciaal iets gaan eten als zij er is om te laten zien dat ik toch wel eet hoor. En nu begint mijn man ook al... ik dacht dat zwangere vrouwen alles eten wat ze maar te pakken kunnen krijgen. Ben je wel zeker dat je genoeg eet? Ik hou mijn gewicht nu bij en mijn man kijkt er ook altijd naar. Dan is hij weer bezorgd als er een schommeling inzit, vooral als het weer wat naar beneden is. Tja ik sta nu niet elke keer op hetzelfde moment op de weegschaal. En keren dat er een 'grote' schommeling inzit zijn dagen dat ik op een totaal ander tijdstip dan normaal op de weegschaal sta.
Als je maar GENOEG eet, hoeft echt niet extra veel te zijn nee. Je hebt wel wat extra per dag nodig, maar ik geloof dat dat maar 300 calorieën zijn of zo.
Ja dat had ik dus ook gelezen. Ik let er extra op dat ik genoeg vocht en vitaminen binnenkrijg en ik eet ook wel wat meer maar dat valt niet zo heel erg op. Ik neem bijvoorbeeld geen dubbele porties en loop ook niet constant te kauwen. Als ik de keuken aan het opruimen ben dan neem ik wel eens een boterhammetje daar en dan ga ik daar heus niet voor aan tafel zitten. Of ja als ik trek krijg om iets te eten en mijn man is net douchen dan ga ik toch ook niet de badkamer in met die boterham zodat hij het kan zien. Volgens de verloskundige is alles prima op schema en had laatst bloed laten prikken en ook daar kwam alles goed terug.
Ik: Hoelang zou het nog duren eer iemand anders de baby kan voelen? Smoeder: Als je een flinke speklaag hebt, duurt het nog wel even... En discussie met Smoeder over poetsen en opruimen. Even ter verduidelijking: smoeder is poetsverslaafd. Ik niet!! Dus als ik zeg dat ik niet de kruimeltjes ga opvegen als vriendlief een boterham smeert, doet ze net of ik crimineel ben. Dit moet je toch doen!! En als ik zeg dat ik niet wil opruimen en poetsen van zodra ik opsta totdat ik ga slapen, kijkt ze me aan of ik gek ben.. Hoezo vrije tijd?? Normaal klikt het wel met smoeder, maar in zwangere toestand erger ik me meer aan die dingen. Ik ben geen slaaf van het huishouden. (nee hoor, er kruipen geen wormen en muizen door mijn huis.. Het is betrekkelijk proper, heb alleen geen orde en stel af en toe wat uit.) GRRR... :x Sorry voor de klaagzang..
@Cindell Ooow en ik krijg mijn schoonmoeder twee maanden te logeren rond de bevalling. Gelukkig ben ik poetseriger dan zij.
Wat ik echt bloed irritant vind is dat mensen je gewoon niet geloven als je zegt dat je ECHT NIET weet wat het geslacht is... Alsof je niet helemaal spoort dat je het niet wil weten met al die technologie van tegenwoordig. Vooral mijn collega's kunnen er wat van, ik praat standaard over "hij" en ze denken dus allemaal dat ik het wel weet maar niet wil vertellen.... Dat is mijn frustratie
Oh ja en dat iedereen denkt dat je nu toch wel graag een meisje wilt, omdat je tenslotte al een jongetje hebt... En je ook niet geloven als je zegt dat het je niets uitmaakt, dat je geen voorkeur hebt en dat je alleen maar hoopt dat het gezond is...
Hele herkenbaar... ik hoor nu vaak ow je wilt en krijgt vast een jongen want een pittige dame heb je al...
owja dat vind ik ook zo irritant. mensen vullen gewoon alvast voor je in wat je wilt krijgen. jaja....voor papa is het wel leuk he een jongetje???? wij zijn de eerste in zijn HELE familie die een meisje hebben gekregen, dus vaders was nu wel extra trots toen onze dochter werd geboren! en nog een meisje was dus echt geen probleem voor hem geweest. hij is nu ook super blij met een jongetje btw
Waar ik me eigen sinds een paar dagen ontzettend aan erger is de opmerking: "Zo, je bent goed dikker geworden ineens vergeleken met vorige week zeg." :x:x Ik begin vocht vast te houden en in mijn gezicht zie je het heel goed, zelfs de vk zei het. Die zei het wel wat subtieler. Mijn hormonen beginnen goed op te spelen en ben flink kort in de kar en dus vaak krijgen ze dan een antwoord als: "Tja, het kind wordt nu eenmaal niet kleiner he." "Kan nu moeilijk gaan lijnen." Of gewoon heel kort "Zo, dank je." Als ik dan zeg dat het vocht is dan krijg ik antwoorden zoals "Ja, dat zou ik ook zeggen" "Komt door het niks doen" (ik mag bijna niks doen ivm harde vuiken) "Nou succes dan de laatste 10 weken" Sorry maar kunnen ze het nou niet iets subtieler zeggen of gewoon niks zeggen dan:x Voor het zelfvertrouwen is het iig niet zo goed.:x
Onze kleine vent die ligt sinds 31 weken in een stuit,en ik krijg binnenkort een geplande keizersnee. Nu zei laatst een kennis tegen mij "moet vooral veel in beweging blijven dan draait hij wel weer" Nou 1 als dat zo was dan zou mijn gyneceloog dat ook wel zeggen en niet voor een ks gaan. En 2 als ik ook maar een half uurtje rustig bezig ben dan doet mijn hele buik al pijn omdat die zo groot en strak is,dus beweging liever zo min mogelijk.
Ik erger me aan het feit dat al mijn kleren te strak zijn! Ook mijn zwangerschapskleren (die nog een béétje leuk zijn) worden nu superstrak aan mijn buik Ik had ook nog 2 jurkjes, gewone, die ik aankon, maar die kruipen nu helemaal naar boven, dus dat gaat ook al niet meer.. EN IK MOET NOG 6 WEKEN :x
dat mensen onbeschofd tegen je zeggen dat je ook wel wat dikker geworden bent!! ik zit dan echt.van:..?..bedoeld je nou mijn buik of de rest??? ik zeg dat toch ook niet tegen anderen?
Nu ik bijna verlof heb; elke dag vragen hoe lang nog... 1 dag minder dan gister! Net proefdruk van het geboortekaartje opgehaald.. en hij is verschrikkelijk!!! Ik ben echt boos. Had mezelf helemaal verheugd om hem op te halen na twee weken, is ie strontlelijk! Dan maar een standaard kaartje uitzoeken.. is een stuk mooier dan dit! :x En daar vragen ze dan nog 3,50 per stuk voor! :x edit; en dat ik zo dik ben ik keek net naar mijn buikfoto's en zag een foto van voor de zwangerschap en met 10 weekjes enzo.. pfff wat een mooi figuurtje zeg... ik zorg dat ik niet meer in die map op de computer kom!
waar ik me eigen kapot aan irriteer is dat mensen bij mijn 3e zwangerschap zeiden van ow waarom een 3e? je hebt toch al een jongen en een meisje? Alsof ik een 3e wil vanwege een bepaald geslacht!Ik wilde een 3e omdat ik graag een 3e kind wil. Nu ben ik zwanger van de 4e...Ow jij zit ook niet stil. Of laatst zo'n mega aso opmerking: "zo de 4e al, nou maar extra hopen dat het gezond is he" Ik ben nu 26 en ben vroeg moeder geworden. ongewensd maar wel gepland, en als mensen je nu zien lopen met 3 kindjes krijg ik ook weleens de opmerking van nou iig is de vader van de kids nog bij je. Kom op mensen waar gaat het heen in dit land, doe normaal! Zo ik ben me irritatie ff kwijt, moest ff. "zullen de hormonen wel zijn he" - ook zo'n opmerking haha
Ik denk andersom of niet meis? En leuk toch, een boel kids!? Ik wil hierna misschien ook nog wel een derde. Als dat weer een jong is, maakt me dat dan ook geen bal uit (want ja mensen denken dan meteen dat je dan liever een meisje hebt, pff..)