skatje; ik moest meteen aan je denken, omdat wij op vakantie in Frankrijk ook zeiden dat jij last had van je hormonen. en toen was je ma niet zo blij, omdat jij ook nog een mens was, naast je hormonen. En nu doen ze hetzelfde bij mij, buuhuu. vond het wel grappig eigenlijk.
Ja, nu weet je hoe dat voelt hahaha! Het is gewoon een combinatie. Misschien kun je wel minder hebben, maar de kleine vreet gewoon heel veel energie en je moet mijn broertje bijv. ook geen kritiek of gezeur geven als hij moe is. Dat vergeten mensen heel snel, dat alles 10x zoveel energie kost.
nou inderdaad. En sinds de echo is ze mijn buik aan het verbouwen, echt geen uur gehad dat ik haar niet heb gevoeld. Daar wordt je toch best moe van! We hebben maar bedacht dat ze slingers aan het ophangen is voor morgen en ik hoop dat ze dan ook klaar is, al is het ook wel heel gezellig. Maar ben erg bang wat me de komende tijd nog te wachten staat! ja en de combinatie met 8 man op vakantie is natuurlijk ook niet bevorderlijk, haha!
hih heb even een stukje terug moeten lezen en ondanks alle onbeschofte opmerkingen toch ook wel moeten lachen. bij ons weet nog niemand het, alleen mijn moeder en schoonouders. nu belt mijn moeder elke dag: wel eten he, anders kom ik wel koken. als ik niet zo misselijk zou zijn zou ik wel eten ja, beschuit is het enige samen met vla wat ik op het moment kan eten. komt mijn moeder weer: maar je moet wel groenten en fruit eten anders is het slecht voor je baby! JAAAA dat weet ik wel!!!!
Mijn moeder die smsjes stuurt in de trend van: Wij gaan nu daar en daar even boodschappen doen, dan weet je dat als de baby zich aankondigt! Ik ben 35wkn zwanger, het worden nog een lange 5 a 7 wkn als dit zo door blijft gaan Mijn schoonmoeder die zichzelf uitnodigt om te blijven slapen op ons vakantieadres als wij nog een weekje met zn tweeen weg gaan ter ere van onze eerste trouwdag als ik 37wkn zwanger ben. Dit besloot ze zelf maar zonder overleg nadat wij vroegen of ze een avondje langskwamen en willen blijven eten Heb maar subtiel gezegd dat we er nog wel over hebben ( gaat dus NIET gebeuren!! ) Onze laatste keer samen op vakantie, mogen we dan ook nog even samen ervan genieten zeg? Bovendien is het een halfuurtje bij onze woonplaats weg, dus om een lange terugreis hoeft het ook niet. Ik heb het gehad met UWV die de afspraken niet nakomt, mijn loon steeds maar niet uitbetaald, alle papieren kwijt raakt en het dus niet in orde maakt. Waardoor ik niet kan genieten van mijn laatste weken van de zwangerschap en zwangerschapsverlof! Ik ga maar even lekker liggen, hopelijk ben ik dan wat minder chagrijnig
idd, hier ´moet´ ik dus ook een kaartje sturen naar iemand die ik niet ken en nog nooit heb gezien.. het papier van de kaartjes is op sommige plekjes bewerkt (figuurtjes 'ingedrukt') wat ze schijnbaar zo duur maakt..
Ik begin me ook te irriteren en wel aan het feit dat alles op hormonen wordt gegooid. En als ik zeg dat er thuis wat gedaan moet worden, last van nesteldrang is het dan...dat heet gewoon huishouden zeg ik dan altijd. Het is niet grappig meer, alsof ik mezelf niet meer ben of mag zijn sinds ik zwanger ben?!? Oh, en dat mensen zeggen dat iedere zwangerschap anders is en dat ik het zelf maar moet ervaren en dat ze me niet zullen lastig vallen met hun eigen ervaringen, maar ondertusssen krijg ik de hele zwangerschap inclusief bevalling tot in detail te horen... M'n lontje is misschien wel iets korter de laatste week, slaap ook slecht en ja dat komt wel door de zwangerschap/hormonen
Het laatste off-topic over baby's op de fiets: De eerste drie maanden niet, dan in de maxi-cosi op de baby-mee (beugel voor achterop de fiets) en pas als het kindje goed kan zitten in een stoeltje voorop de fiets. Ergernissen: als ik van mijn dikke, logge lichaam baal, bezorgd ben over hoe het straks moet met 2 kids onder de 2 en mensen die - in plaats van me geruststellen - zoiets zeggen als "dat had je van tevoren moeten bedenken". Ik kan daar héél hard om huilen...
Ohja de opmerking "dat had je van te voren moeten/kunnen bedenken" vind ik ook naar! Als iemand vraagt of ik misselijk ben (of geweest) en ik geef aan dat ik inderdaad wel even flink misselijk ben geweest + flink overgeven... zeggen ze; tja dat had je van te voren moeten/kunnen bedenken, eigen schuld hoor!! Noujaaaa zeg... Vraag het dan niet als je toch lullig gaat doen!
Dat mensen constant vragen of het er niet 2 zijn ( heb normaal maatje 36 en nu al een bolle buik die niet meer te verbergen is) Ze elke dag vragen of ik al weet wat het word (ben nog niet eens de 3 maanden voorbij)
Oja zo herkenbaar, vooral mijn moeder zegt dat altijd. Ik vraag toch niet om al die kwaaltjes, alleen om een mooie lieve gezonde baby.
Toen we gingen vertellen dat er een kleine bij ons op komst is: zeiden sommige...Goh..hadden t al haast niet meer verwacht bij jullie....we waren ruim 8 jaar samen..we waren er nog niet aan toe....ikzelf ben 26 en mijn partner is april net 27 dus volgens mij nog tijd zat toch?? moet je daarvoor een bepaalde tijd samen zijn dan?? of een bepaalde leeftijd?? lijkt mij niet!!! We hebben t met 9 week aan me moeder en me schoonmoeder verteld omdat we zooo blij waren en dit heel graag wilden delen.. Toen de 12 weken om waren zei me schoonmoeder tegen me: Ik vond t wel vroeg hoor dat jullie t vertelden..ze had al tegen haar man gezegd: Als ze het kind straks verliezen kunnen ze me schoondochter wel opnemen want die slaat door?? huh? Maar vervolgens wel doorvertellen aan de kinderen van haar nieuwe partner!!! schijnheil!!! :x dat was onze ding.. Bij de 2de vertellen we t haar ook niet weer zo gauw!! Geniet nou nog maar even van elkaar want straks kan dat niet meer.. huh?? dus als ons wondertje er is dan houdt alles voor ons op??? Dan gaan we toch genieten met ze 3tjes?? Waarom zijn zoveel negatief hierin..alsof een baby een vloek is ofzo...want blijkbaar houdt ons leven dr mee op zodra ze geboren is.. Tuurlijk zijn we straks veel met haar bezig maar daar kiezen we toch voor?? Tis toch hartstikke mooi!! Onze liefde samen..daaruit is toch iets prachtigs ontstaan?? Ook waren we heel snel zwanger..(binnen 6 week) Sommige vragen dan ook nog..zijn jullie dr lang mee bezig geweest?? En als je dan zegt dat t binnen 6 week raak was...nou je mag je handjes wel dichtknijpen want bij vele gaat dat allemaal niet zo gemakkelijk..die zijn soms maanden tot jaren bezig....nou sorry hoor...Ik vind t ook heel erg dat t bij sommige niet van een leien dakje gaat..maar daar kan ik toch niets aandoen...waarom zeggen ze niet gewoon...wat moooi voor julllie ..gefeliciteerd!! Of me schoonmoeder: (wij zijn heel positief ingesteld mijn partner en ik..en ook wel nuchter..) me Sm is een hele kille vrouw.. Dan zegt ze tegen ons...je doet er nu wel heel luchtig en lacherig om maar wacht maar!! (dreig, dreig) en dan vragen we: waarop?? Als ze dr straks is dan praat je wel anders..dan zal ik je nog wel horen...Zo leuk is het allemaal niet hoor!! Je hele leven staat straks op z'n kop.. Of ook zoiets?? (me schoonmoeder) Euh wat is straks eigenlijks de bedoeling?? Als ze dr is en jullie gaan ergens na toe..nemen jullie dr dan ook mee?? euh nee we laten haar achter..duh....ja tuurlijk ze hoort toch bij ons!! Ow okey dus je zorgt er wel voor dat t overal komt zodat je dr straks ook makkelijk ergens kan dumpen als jullie wat hebben en ze niet mee kan....nou ten eerste!!! wij dumpen ons meisie niet!! en ten tweede..HET?? het is geen HET!!! HORK!! Gelukkig zijn mijn vriend en ik allebei ook erg direct terug en zeggen we hier ook direct iets van maar af en toe kan ik haar wel wat doen hoor..Ik kan me ook alleen maar kwaad maken om haar..terwijl de rest me niet zo stoort.. Zo dat was mijn gal hahaha
zoo ik was van de week ook weer verbaasd , zat op hyves een www e lezen van iemand uit mijn lijst die net zover is als ik , heeft al 2 kindjes en die zwagerschappen en bevalling zijn niet ideaal geweest . nu had ze aan de vk gevraagd of ze eerder ingeleid kon worden van 41 weken , ja dat kon 3 dagen van te voren ofzo , dat kwam best hard aan bij haar . en "klaagde"hier dus over . Reageert ook iemand , dat het haar eigen schuld is en er mensen zijn die wel willen ruilen met der omdat zij geen kinderen kunnen krijgen . Alsof die mensen geen kinderen kunnen krijgen door HAAR schuld ? Ik vind dat zoizo altijd een steek onder water , als iemand die niet of moeilijk zange wordt mag je klagen verdriet hebben en noem maar op maar als zwangere moet je dan maar je mond houden want er zijn er genoeg die t niet kunnen . Dit is geen anval op mensen die moeilijk of niet zwanger worden maar t is zo'n rare vergelijking vind ik . Ik ben ook heel blij dat wij straks 3 kindjes hebben maar om het te laten voor n ander ? die schiet daar tch niets mee op want t is geen doorgeef stokje .en dat ik last van BI heb en andere ongemakken door n zwangerschap moet ik maar voor lief nemen en vooral mn mond over houden :S
ik erger me eraan. dat schoonmoeders het altijd beter weten. met name het na de bevalling. over hoe en wat. ga namelijk binnen nu en 2 maanden verhuizen en ze weet het namelijk altijd beter. daar kan ik me zo aan eregen. en dat me hond de heledag bij me wil liggen. word er gek van. en dat andere mensen jaloers op ons zijn en nu niks meer met ons te maken willen hebben. maarjha dat is hun probleem. xxx
Nikkie, dat is meestal een teken van jaloezie, en heeft in principe niets te maken met de zwangere persoon. Maar het is indd niet leuk om te horen, want je mag af en toe best klagen toch.... Wij zijn nu 1.5 jaar bzig geweest, in de mmm geweest en dan nu eindelijk zwanger, en het frurstreerd me ook dat mijn 2 collega's (die al 2en 3 kids hebben) constant tegen mij zeggen dat de 'leuke tijden samen' Straks voorbij zijn en er nu nog van moete genieten, dus samen laatste x op vakantie en bla bla Halloooooo, jongens ik weet waar ik aan ben begonnen, hebben hier 1.5 jaar SAMEN overnagedacht. Ons leven stopt straks niet, wij gaan als gezin verder met z'n 3en. Het zijn allemaal goed bedoelde adviezen, die ik eigelijk niet wil horen :x Zo dat is eruit
mensen die je denkt te vertrouwen!! maar ondertussen alles gewoon KEI en KEI hard doorlullen denk je een verassing te vertellen.. Pff...ben diep maar dan ook diep teleurgesteld! heb er nu wel van geleerd.. dat soort mensen NOOOOOIT meer wat te vertellen, laat staan in vertrouwen te nemen! De tranen lopen me over de wangen.. want voel me behoorlijk gekwetst.. denk je te vertellen dat je zwanger bent.. weten ze het al. en denk je iemand te vertrouwen door te zeggen dat ze hun mond moeten houden omdat het een verassing moet blijven! Ben er zo verdrietig van!! me vertrouwen is al behoorlijk beschadigd.. maar nu nog meer
ow meissie, aangezien ik je handtekening gelezen heb denk ik dat je al behoorlijk iets hebt mee gemaakt, deste meer is het pijnlijk als mensen zo stom doen... ik hoop dat je toch ontzettend van je zwangerschap mag genieten en er niet te veel bij stilstaat... ik geef je iig via deze weg een stevige virtuele knuffel!!!
Tsja jammer is het als zulke mensen je vertrouwen beschadigen maar dan wel schijnheilig beweren niks te vertellen! En het is ook niet zomaar iets wat je verteld.. voor ons is het iets heel speciaals.. en ook heel erg moeilijk omdat we in een hele moeilijke en spannende tijd zitten. We moeten verdriet en blijdschap bij elkaar combineren, en als je dan zoiets erbij krijgt wat je vertrouwen beschadigd.. doet heel veel pijn. xxx
ja dat is absoluut begrijpelijk... zo een mensen bestaan er jammer genoeg overal... toch wens ik je het beste toe... je engeltje zal over jullie waken!!! xxx