oja: en over 'het' praten.. ookal is er al een baby geboren hele verhalen aanhoren over iemand haar zwangerschap en hele erge bevalling... zit ik ook echt op te wachten En dat alles wel aan de hormonen moet liggen...
@ She1986 oohhh wat herken ik dit verhaal!! Met mn eerste zwangerschap niets aan de hand ging helemaal super tot 20 weken, toen ook zo'n immense pijnen gehad. Na 2 dagen dubbel liggen van de pijn toch maar naar de huistartsenpost (was weekend) die stuurde me direct door naar ZH. Werd direct aan infuus gelegd, echo na echo werd gemaakt, extra artsen overleg, moest blijven slapen en volgende dag een spoed MRI. Artsen dachten dat ik blinde darm ontsteking had!! Na 4 dagen zh konden ze nog niets vinden en begon de pijn af te zwakken. Bleek; was t alleen maar extreme bandenpijn en een ontstoken nierbuis. Nou ik had echt wel bandenpijn gehad, maar dit, echt de bevalling was appeltje eitje vergeleken met deze pijn. Als je dan achteraf verteld dat je in het zh lag door extreme bandenpijn, krijg je van andere moeders van die blikken en teksten!! Ohhhhhh woest word ik daarvan!!
ow wat irritant al die onbegrip van anderen. inderdaad die blikken als je zegt dat je 34 weken bent. en de vraag wat het WORDT?? het IS al wat....achja... ik stoor me sowieso wel aan iedereen haha
en oja! vanmiddag echt gigantisch aan het poetsen geweest. kan nu amper nog lopen door de pijnlijke bekken en vraag ik manlief hoe hij het vind...zegt hij doodleuk: weet ik niet. weet niet zo goed of het vies was of niet en wat er allemaal lag....grrrr!!! UREN mee bezig geweest!!
Continue aan mijn vriend moeten vragen wanneer hij gaat stofzuigen. Dat gaat bij mij echt niet meer. Iedere keer zegt ie: ik ben moe, morgen doe ik het grrrr
Tot nu toe erger ik me vooral aan mezelf en dan met name aan het feit dat ik zo moe ben. 's Nachts het klokje rond slapen, en dan nog ben ik 's middags zo afgepeigerd dat ik het liefst nog een paar uur terug zou gaan naar mijn bed! En als het dan nog kwam doordat ik teveel doe ofzo... Maar nee: ik heb nergens energie voor en doe dan ook vrij weinig Hopelijk gaat het snel over!
komt mij helaas bekend voor, ik was hoogzwanger (ergens in mn 41e week geloof ik) bij mn moeder blijven eten want man was laat werken. Ik ging met de bus terug naar huis, uurtje of 7, en bomvol. Ik stap in met toch echt een enorme toeter van een buik die je niet kon missen en niemand, maar dan ook niemand die even vroeg of ik wilde zitten, en dan wel naar je staren. Ik ben niet op mn mondje gevallen maar had zo geen zin om er iets van te zeggen. Daarbij dacht ik, bekijk het maar, ik kan ook prima staan (wat ook zo was, had nergens last van) Mn moeder belde zelfs nog toen ik thuis was, want die was even met mij meegelopen naar de bushalte en zag dus hoe vol die bus was, speciaal om te vragen of er wel iemand opgestaan was. Die was echt heel boos dat niemand dat gedaan had!
Verder oog ik wat jonger dat ik ben (was 28 toen ik zwanger was) en mijn god, ik heb echt wel meerdere keren moeten aanhoren of het wel gepland was, " goh je bent er wel vroeg bij" etc etc. had het zelfs een keer met een man van een jaar of 50, die zij tegen mij" goh je bent er vroeg bij" waarop ik zei " hoezo" Hij keek mij vaag aan en zei" nou je bent toch nog best jong" waarop ik vroeg" oh hoe oud schat u mij dan" tja dat durfte hij toch even niet te zeggen want het is natuurlijk toch best onbeleefd om naar iemands leeftijd te vragen of te raden. Stond hij even voor l*l! Heb toen gezegd" nou ik denk dat u mij jonger schat dan ik ben, neem van mij aan dat ik een prima leeftijd heb op zwanger te zijn" haha daar kon hij het mee doen, hij schaamde zich behoorlijk, net goed!
sowieso dat gezeur over leeftijd, alsof het raar is om op je 24e (in mijn geval) een kind te krijgen. We hebben een koophuis, allebei een goede baan, 2 auto's voor de deur, ik kan me niet voorstellen dat een kind bij ons iets tekort komt. En mensen die dan zeggen; wil je niet eerst nog even genieten? Nou, ik geniet ook MET een kleine hoor! Gelukkig weten de mensen die ons goed kennen dat we hier meer dan 100% achter staan en dat we heel goed voor een kindje kunnen zorgen.
dat had ik laatst he, stond ik in de apotheek was echt heel druk en al die zitplaatsen waren bezet door van die jonge grietjes ze keken me aan maar kletsten vrolijk verder, en een oude mevrouw van een jaar of 60/70 bood haar mij haar stoel aan , heb nee bedankt gezegd , vond het ook sneu voor die oude mevrouw. Oww en waar ik me ook aan erger is trouwens dat, mensen laat staan dat ze je voor laten gaan of de deur voor je open doen, zelfs proberen je in te halen of voor te dringen of voor je gaan staan zodat je er niet langs kunt. Laatst stond ik in de rij voor de wc's bij de mac , ik stond er al best lang te wachten komt er iemand gaat ze mooi voordringen terwijl ik daar al heel lang stond te wachten:x:x:x:x
Hahaha, een oude mevrouw van een jaar of 60......nou, die vindt zichzelf waarschijnlijk ook nog niet oud, hoor! Hier zijn beide opa's 60 en nog volop in het leven, actief, werken, sporten......
haha ja idd bedenk me nu opeens dat sommige mensen nog best actief zijn met 60 maar deze mevrouw was denkik wel ouder dan 60 heb maar wat genoemd
Hmm in staat om nu van huis weg te lopen. Ik ben sinds 2 maanden verhuist. Ik doe werkelijk alles in huis ondanks dat ik bekken instabiliteit heb. Zelfs 's ochtends maakt me man wakker om voor hem brood te smeren, ondanks dat ik 's nachts slecht slaap. Daarna ben ik heel de woning aan het opruimen, terwijl hij dat zou doen. Ik ben continue bezig en geniet niet van mijn zwangerschapsverlof. Zodra het 5 uur begin ik met koken, krijg ik van manlief een bericht dat hij bij zijn ouders gaat eten. Hij komt dan thuis en pakt drinken uit de koelkast en duikt meteen achter de tv, of ik nou tv kijk of niet maakt hem niks uit. Soms denk ik dat ik beter af zou zijn met hem, dan heb ik minder te doen in huis!!
Nou zou hem even vertellen dat als hij een gesmeerd boterhammetje wil hebben dat hij maar beter bij zijn ouders kan blijven slapen naar het eten Gggrrr Ik ben nu 27 weken zwanger en volgende week gaan we op vakantie. Nu krijg ik een soort aanval van nestekdrang. Erger me aan de kleur muren in de keuken.plinten zitten niet meer netjes En ALLES is een rommeltje! Gister heb ik een lijsje gemaakt van dingendie gedaan moeten worden voor de vakantie. Oja en natuurlijk nog wat kleding en andere spulletje kopen voor de vakantie hahaha oo wat doe ik mezelf aan!
Daar denk ik dus nu ook aan. Ik ben nu van plan om niks voor hem te doen. Hij kan zijn eigen sokken niet eens in de wasmand gooien. Heb lekker nu zijn stinksokken op zijn bedhelft gedropt, ik hoop dat de geur intrekt!!
Wat verschrikkelijk zo'n kerel! Sorry, voor de reactie, maar ik vind het zo sneu voor jou, dat hij niet wat meer begrijp toont! Ik had geen boterhammen meer gesmeerd hoor, dan heeft hij maar geen brood mee, hij verhongerd vast niet! Ik zou in zo'n situatie haast een weekje bij mijn moeder/vriendin gaan logeren, gewoon puur om hem maar te laten merken wat je allemaal doet in zo'n week!
Dat heb ik al gedaan, maar niemand die omkijkt wat er in mijn huis moet gebeuren. Hij gaat dan met alle plezier naar zijn moeder toe, en komt dan helemaal ons huis niet in.En bovendien komen zijn ouders dan ook nog bemoeien dat ik niet voor hun zoon zorg!!
MIJN god, ik heb echt met je te doen! Heeft hij überhaupt een besef hoe ver je zwanger bent en in hoeverre rust is geadviseerd? Ik zou hem de volgende keer meenemen naar controle bij de verloskundige, en als ze vraagt hoe het gaat zou ik denk ik tegen haar zeggen dat het niet gaat, omdat je geen rust krijgt. Maarja, ik bemoei me met iets, waar ik me niet mee moet bemoeien, sorry! Vind het echt vervelend voor je
Nee, groot gelijk heb je. Ik vraag juist eigenlijk advies. Maar t is alsof ik tegen een muur praat. Heb 't dan nu ook helemaal gehad. Verloskundige vindt hij niet boeiend, omdat hij er niet bij betrokken is. Ik heb me ouders gevraagd om te komen helpen met de babykamer, die is gister afgemaakt. Mijn vader alles inelkaar zetten, hij beneden muziek luisteren en tv kijken.. Misselijke vent, Moet dat zich nou volgende maand een vader noemen? Geen greintje verantwoordelijkheid..:x