nou ik kwam ook thuis in, en toevallig was mijn man al thuis dus ik gelijk huilen hihhi. dus vertelde het zo nou zegt mijn man dan gaan we toch even terug!!! pff moest ik er weer heen. maar goed bedrijfsleider was aanwezig, dus alles verteld de dame in kwestie zei eerst dat het niet zo was, maar die mevrouw geloofde mij gelukkig!! ik ging naar huis met een tegoed bon van 25 euro en duizend maal sorry dus voelde mij een stuk beter!!! ben getrouwd en een jaar bezig geweest na operaties en gekke dingen dus maar goed. ik weet niet wat ze met die dame gaan doen maar ik hoop dat ze haar een oficieele waarschuwing geven liefs esseltje
ow jaaaa en nog iets ik ben zwanger van 1 prachtige dochter niet twee daarom zei ik toch mensen denken net na!!!
Mijn moeder bij 12 wkn zwangerschap: "goh, het lijken er wel 2", grrr, terwijl je zelf al aan je veranderende lichaam wennen moet. Maargoed, die heeft altijd van die handige opmerkingen. Of dat mensen je gaan behandelen alsof je ziek bent, zo van "in jouw toestand". Allemaal vast goed bedoeld, maar ik ben toch niet gehandicapt! En wat mij ook ergert is een buurvrouw die helemaal niet bezig is met de voeding van haar kind. Borstvoeding kon ze niet geven door haar ziekte, maar met 3mnd kreeg haar kindje al bijvoeding terwijl ze al een dochter hebben van 6 met fors overgewicht! Ik snap dat niet en erger me ook aan dat onnadenkende gedrag. Terwijl het me niets aangaat en zij het natuurlijk helemaal zelf moeten weten. Maargoed ze zien mij ook als de kakker van de buurt haha! Ik merk dat het ook wel hormonen zijn, ik kan ook gewoon minder hebben. Maar soms zou ik mensen echt achter het behang willen plakken! *heerlijk om zo even te spuien hihi
valt wel mee hoor...ik loop echt niet over van de hormonen ( nou vooruit, heel af en toe ) ik kan vragen als "weet je al wat het word" bijv. echt niet irritant vinden ik vond het gewoon een stomme irritante vraag.....waarom zouden babykleren altijd kado'tjes zijn...als ik wil dat het ingepakt word als kado'tje vraag ik daar zelf wel om
Heerlijk dat deze topic er weer is De meeste irritantste opmerkingen vindt ik: - ohhh een jongetje wat leuk zal de vader wel enorm trots zijn. (alsof hij dat niet zou zijn bij een meisje ) - mensen die idd vragen hoe je voelt om daarna te antwoorden tja zwanger zijn is geen ziekte. (vraag het me dan niet als je er zo over denkt) - vooral moeders die gaan vragen hoe je het straks allemaal gaat doen. vertel je het en dan gaan ze weer comentaar geven dat je gedachte wel verandert als je eenmaal moeder bent,dat je het nu die gevoelens nog niet hebt (pardon :x) - en als je iets vettigs of lekkers eet elke keer weer die opmerking zou je dat wel doen dat moet er straks nog allemaal af. (terwijl ik nu nog maar ong. 4 kilo ben aangekomen en mij dat niet zo boeit) Dit was het tot nu wel zo'n beetje
- Als ik binnenkom bij mn schoonfamilie op bijvoorbeeld een verjaardag wordt er gelijk een stoelendans gedaan want de zwangere komt binnen en moet op de meest luxe stoel! Ok als ik nou 40 weken was maar nee al vanaf 12 weken! Ik kan best op een normale stoel zitten hoor! Ach doe niet zo gek meid ga hier nou zitten, en daar zit mevrouw op de troon! Ik erger me dan echt kapot ik ben geen invalide haha! - Is het gepland of??? (wat is dat voor een kutvraag?) - Hopen dat het nu een jongen is want je hebt al een meisje! (Ja enn???) - Hou je het nog vol? - Weet je zeker dat het er 1 is? (nee op alle duizenden echo foto's zit er 1 verstopt haha) - Nou je kan best een broodje met filet nemen of een lekkere biefstuk! Mochten wij vroeger ook hoor en jullie zijn allemaal gezond pffffffffffffffffffffffffffffff - Hoever ben je nu? ( 1 week verder dan vorige week toen je het vroeg) - Nou meid jij bent er dan ook wel EXTREEM vroeg bij he (ben 25) Ach kan nog wel even door gaan maar denk dat het meeste wel is gezegt hahahaha
Bij mijn eerste zwangerschap werd door vrijwel iedereen (op 2 na - serieus) gevraagd of het wel gepland was. Dat vrienden en familie het vroegen, dat snap ik wel. Het was namelijk niet gepland en zij wisten wel dat we daar nog niet over nadachten. Maar dat buren, verre collega's en totaal onbekenden het vragen: ik vind dat zo onbeschoft :x
- zoo ik zie je elke week groter worden! (euuh duuuh das de bedoeling?) - standaard vragen als hoever ben je/hoe lang moet je nog/weet je wat het wordt, kan ik me soms ook wel aan irriteren hoor!Weet dat het belangstelling is maar na de 5e zelfde vraag die dag pffffff van binnen sta ik dan op ontploffen (met dank aan de hormonen erbij haha)
Oh wat een heerlijk topic is dit toch! Ik herken zoveel dingen en ben dan toch stiekem wel blij dat ik niet de enige ben die me daar zo aan irriteert! ....Je kan best elke dag een glaasje wijn drinken hoor dat is alleen maar gezond. .....Met kerst een toetje voorgeschoteld krijgen van rauwe geklopte eiwitten en in cognac gedrenkte cake. .....Hoe lang moet je nog? Jeetje en je buik is nu al zo groot. .....Dat hadden wij vroeger allemaal niet hoor wat een overdreven gedoe allemaal. en zo kan ik nog wel even doorgaan!
In de MMM word je af en toe al gek van adviezen die je liever niet wilt horen, maar dit topic is echt heel erg. Ik houd mn hart al vast voor als ik zwanger ben. Ik meen t echt, ik krijg echt serieuze hartkloppingen van dit topic. Zit echt met verbazing te lezen. (Wat ik vanaf nu maar niet meer ga doen!)
Groot gelijk, je wordt er erg chagrijnig van. En eigenwijs als ik ben, blijf ik het lezen. Wat krijgen mensen toch een opmerkingen naar hun hoofd Waar ik me ook aan kan ergeren is het bloedprikken. Ik moet drie keer op een dag prikken (morgen voor de laatste keer) en de verloskundige zegt er altijd bij dat ik niet hoef te wachten op alle andere mensen in de wachtkamer. De eerste keer dat ik zo'n dag had dat ik lekgeprikt werd, heb ik netjes aan iedereen in de wachtkamer uitgelegd dat ik drie keer moest komen die dag en dat ik daarom niet hoef te wachten. Dat dat blijkbaar een afspraak is bij prikposten. Gaat de deur open van de prikkamer, zegt een vrouw dat de volgende mag komen en staat doodleuk de man op die dan dus als eerste was. Terwijl ik vlak ervoor nog uitleg dat ik dus direct naar binnen mag. Ik snap wel dat mensen dat stom vinden, maar om nou drie keer op een dag een half uur te wachten, dat is pas stom (het zijn ook iets van 2 of 3 buisjes, ik sta in 2 minuten weer buiten... die man die toen voorging was meer dan 10 minuten binnen) Morgen mag ik weer, ik ben benieuwd of ik voorgelaten word of dat er weer heibel ontstaat. Ik ga denk ik maar naast de deur zitten, kan ik direct opstaan
Ach het valt wel mee hoor. Mijn zwangerschap kwam ongepland en het is maar een enkeling geweest die echt onbeschoft reageerde, maar als je dit topic leest lijkt het alsof mensen alleen maar onaardig kunnen doen. Er zijn ook héél veel mensen die je willen steunen en leuke opmerkingen maken.
Nog een irritatie. Kwam bij de huisartsenpraktijk om te vertellen dat ik zwanger ben en me door te laten verwijzen naar de verloskundige, word ik 3 keer naar huis gestuurd met een foldertje over abortus zonder dat mij even gevraagd wordt wat ik daar zelf van vind.
Ik erger me wel eens aan het feit dat het soms lijkt alsof jeje nergens aan mag ergeren en het valt ook verder met niemand te delen.. Gewoon simpele dingen als je onderbroek aan en uit doen, dat weet alleen een andere zwangere hoe irritant dat is. Dat is mijn moeder bijvoorbeeld allang vergeten.
-op de vraag hoelang ik nog moest, antwoorde ik vaak met: "dat zou ik ook wel willen weten" je weet toch niet of het met 37 of met 42 weke kom? -ben je er blij mee? -het is wel vlug he! (daniel was 11 maanden toen we het vertelden, 18maanden als ik uitgerekend ben) -je moet in beweging blijven en gewoon doorgaan! jeah rigth, vk zei dat ik veel rustiger aan moest doen, vooral toen ik weer bij mn ma introk! -opmerkingen die beginnen met: vroeger... -tja, moe-zijn hoort er nou eenmaal bij. Ja duh! maar daarom is het nog wel vervelend, en wil ik af en toe gewoon klagen als ik moe ben of slecht heb geslapen ofzo!
ok ik heb ernog een..die hoorde ik vandaag voorhet eerst en ik hoop toch echt voor het laatst ik stond aan de kassa bij de ah. to go, cassiere kijkt en zegt,, t is een jongen he? ik nee.. ow jammer zegt ze!!!!! WHAT THE F*CK?!!!!!!!!!!! hoe bedoel je o jammer. is het potverdomme jouw kind? moet jij er straks naar kijken? schijtwijf. kan me er nog steeds boos om maken zeg