Ergernissen tijdens de zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chai, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik heb er ook nog 1:

M'n schoonmoeder vroeg eens rond de 38 weken: "Waarom loop je er nog?":( Eeeuhmmm, omdat de kleine nog niet geboren is!

Of anderen: "Ben je nog niet bevallen?" Ja hoor, heb een skippybal onder m'n trui;)

2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Zo, sommige dingen zijn wel erg bizar.

Hier niet echt veel last van rare opmerkingen eigenlijk.
    Of misschien ben ik wel aandachtgeil haha, ik vind het superleuk als mensen over mijn buik beginnen, of ze nou zeggen dat ie flink is of wat anders maakt me niet uit.

Ergernissen: dat ik de hele tijd eten etc knoei op mijn buik.

Als mensen zeggen: je moet nu voor 2 eten he, dan zeg ik: was het maar zo'n feest! :)

3. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Hahaha ja inderdaad. Al valt het nu gewoon meer op volgens mij, omdat de kruimels altijd blijven liggen op mijn buik :D (normaal valt het gewoon direct op de grond joh) hahaha

Ik denk trouwens dat de meeste dingen niet echt ergenissen zijn, meer van die 'duh' momenten. 'Oh ben je zwanger?' met een 9 maanden buik, ja duh.

Al vind ik sommige opmerkingen die jullie krijgen wel ver gaan hoor, tjee.

Ik kwam laatst uit de kerk en toen kreeg ik een foldertje in mn handen gedrukt, pro life. Ik keek naar mijn buik, toen naar hem en toen nam ie' zijn foldertje terug hahaha

4. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Echt al die dingen waar iedereen zich zo mateloos aan irriteert vind ik juist super! Vond het echt geweldig als mensen een opmerking maakten over mijn buik, zwangerschap of de baby zelf. Heerlijk al die aandacht! Bovendien is het vaak goed bedoeld en weten mensen niet beter. Zou het vreselijk vinden als het feit dat ik zwanger ben compleet genegeerd werd. Kan er de hele dag wel over praten, ook als het 60 keer hetzelfde is!

Kan dus ook echt niet begrijpen dat iedereen zich zo ergert aan die opmerkingen! ( behalve dan de echt lullige opmerkingen he)

5. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Ik gebruik mijn buik als tafel. Als ik voor de tv zit dan zet ik mijn kopje thee erop. :D

6. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    wasmachine: dat stopt wel als je thee er een keer over is geklotst door een goeie schop van je baby.:)

Biccy, ja ook als ik sta te koken... spetters kunnen nu eerder ergens landen he hihi.

Ik erger me ook aan mijn eigen lompheid en vergeetachtigheid.
    Vorige keer had ik een blik gepelde tomaten die ik open trok.... noouuuu
    als ik iemand had verteld dat ik een uitstapje had gemaakt naar het slachthuis hadden ze me ook geloofd! Dus ik een ander shirt aangetrokken, beneden aangekomen meteen weer knoeien.....aaarrgh!

En vanmorgen was ik opeens vergeten hoe lang de melk van mijn dochter in de magnetron moet. Terwijl ik die al maanden 3x per week klaarmaak :( Toen moest ze dus wachten want hij was te heet.

7. giraf

giraf Niet meer actief

Dat deed ik ook vaak, totdat de kleine zo'n ontzettende rotschop gaf daarbinnen, dat de thee uit mijn glas vloog :$

*Edit*
    Zie net dat DeeLight hetzelfde zei :D

8. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Haha kind schopte wel mijn frisdrank uit m'n glas, zat ik in de zon met koud drinken op mijn buik, kon hij niet waarderen ;)

9. angietjuh

angietjuh Actief lid

14 okt 2010
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    @luca2504
    Nou echt bang ben ik daar niet meer voor we krijgen vaker wel eens zo'n opmerkingen of loze"bedreingen"
    Zo ook een collegaatje die nu dit jaar met pensioen gaat dat een een oud k*twijf was en maar een simpel verkoopstertje en dat ze haar wel wisten te vinden in het bejaardenhuis enzo..
    En heb ze ook al vaker gehad toen ik niet zwanger was.
    Maar dan bellen wij gewoon de beveiliging want die is intern en dan worden ze zonder pardon op straat gegooid en op de camera opgespeurd en de foto word opgehangen dat zodra ze de winkel inkomen ze te herkennen zijn en als ze dan een winkelverbod hebben ze eruit worden gegooid. Dan zie je ze vaak wel kijken van huh hoe weten ze dat nu nog?
    Maar ik trek me er niet veel meer van aan echt leuk is het niet natuurlijk maar ik ben het als het ware wel gewend.

10. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Jeetje wat voor winkel is dat dan, waar je werkt?? :(

11. Gravid

Gravid Niet meer actief

Mn schoonzusje net op msn:
    - Je buik zit nu wel erg in de weg of niet (eh :( In de weg of nie, hij zit er nou eenmaal)

- Ach nog ff, dan is de baby er uit (ja jij kunt makkelijk praten :()

Was toch al opgefokt, en dan zukke opmerkingen,.. kan ik nie tegen!
    Dus ik heb maar heel verstandig niks geantwoord!

12. Chai

Chai Niet meer actief

Kramp in me voet, aambeien, en duizeligheid. joepieeee :D

13. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Maaaaaaaagzuuuuuuuur :(

14. Chai

Chai Niet meer actief

Oeiii, ja die was ik nog vergeten.. nu helpt ook echt niks meer daartegen bij mij. Had nooit gedacht dat maagzuur uberhaupt zoeen pijn kon doen!:$

15. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ja echt he? Lijkt of je slokdarm aan het verteren is :p

16. Chai

Chai Niet meer actief

Ja, heel herkenbaar..haha soms ga ik er zelfs rare geluiden van maken.:)

17. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Dat het een act voor 1 persoon lijkt als ik mijn schoenen probeer aan te doen :)

18. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    tijdens een medische 20 weken echo gevraagd werd of ons 1ste zoontje nog leeft!! Uhm ja waarom niet?! En dan echt op zo botte manier bleegh, en zat al zo in de zenuwen voor die echo!

Ik erger mij nu vooral aan moeders en schoonmoeder die persee moeten weten hoe ik het straks voor mij zie als de tweeling er is en hoe ik dat wil doen met onze zoon... Uhm ik hoop dat dat nog even duurt en ik weet niet hoe ik het wil ligt er net aan wanneer zo komen en hoe.. Maar elke keer weer diezelfde vraag zucht!

19. Mandybaby

Mandybaby Lid

2 dec 2010
    75
    0
    0
    heeeele teleurstellende reactie van mijn zusje toen we de geslachtsbepaling hadden gehad.
    Ze reageerde niet op mijn telefoontjes en ook niet op de sms met het nieuws dat het een meisje is...
    2 dagen later belde ik haar of ze wist dat ik haar probeerde te bereiken. Zegt ze: 'ja maar dat is toch geen nieuws? Je wist toch eigenlijk al wel dat het een meisje werd, en wat maakt het trouwens uit?'
    Nou pffffff...

20. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Heel herkenbaar maar dan met mn broer.
    De hele zwangerschap toont hij geen enkele belangstelling moet zelf elke keer hem bellen of sms (want hij neemt nooit op)
    Krijg dan ook geen reactie terug als ik een sms gestuurd heb.
    Maar meneer is dan wel beledigt als hij iets via mijn ouders moet horen en loopt me dan voor egoist uit te maken :(

Deel Deze Pagina