Jas wel of niet? Augustus/september

Discussion in 'De babyuitzet' started by sara1988, Jul 28, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sara1988

sara1988 Bekend lid

Jun 3, 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Over kleine 6 weken ben ik uitgerekend, ik heb zelf het idee dat het wat eerder komt dan later, heb echt een mega buik en dochter was ook 1 dag te vroeg, maar wil natuurlijk niks zeggen.
    Nu twijfel ik of ik een jasje nodig zal hebben voor de baby, hij krijgt natuurlijk een pakje aan met lange mouwen en in de maxicosi heb ik een voetenzak van Koeka, zal een jasje dan nog nodig zijn?
    Ik vind het lastig een leuk jasje/vest te vinden, nu wel een leuke gevonden maar €40 en vind het zonde als die het niet gaat dragen.. Wat is jullie ervaring?

2. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Een jas is voor een baby volledig onhandig. Wikkeldeken is veel handiger.

3. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hier hadden ze sowieso als baby eigenlijk nooit een jasje aan, eerder een vestje. Maar in de voetenzak of onder een deken in de wagenbak was dat allemaal niet echt nodig. Tenminste hier niet, ze hadden het vrij snel (te) warm dus een gewoon dun vestje of het gewone shirtje met lange mouw volstond eigenlijk wel. Zelfs voor de januaribaby.

4. LaLaLi

LaLaLi Actief lid

Jul 1, 2016
    216
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben eind augustus/begin sept uitgerekend, heb wel een jasje in de tas klaar voor mee naar het ziekenhuis.
    En een (normaal) dekentje voor in de maxi cosi.

5. Aliwen

Aliwen Actief lid

Aug 7, 2015
    394
    31
    28
    Kleuterjuf
    Gelderland
    Ik ben 3-9 uitgerekend. Ik heb bij Prenatal een vestje gekocht in de opruiming.
    Verder koop ik niks. Even afwachten wat ik krijg van visite. Ik denk dat we naast de voetenzak en dekentjes niet vaak gebruik maken van een jas.

6. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

Jan 16, 2011
    3,569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Hier altijd een vestje gebruikt. Jasje vond ik zo onhandig bij een baby.

7. Shaana

Shaana Bekend lid

Apr 7, 2014
    886
    23
    18
    Wikkeldeken vond ik handig!

8. jp87

jp87 Actief lid

Oct 26, 2011
    275
    22
    18
    Hier ook altijd een vestje gebruikt of alleen een deken/voetenzak.
    een echte jas is ook voor de kleine niet prettig in de maxi-cosi!

9. blondine01

blondine01 Niet meer actief

Ik had een heel zacht jasje van de Zeeman (dus zeker geen 40 euro!) in maat 50/56. Als je hem open neerlegt en dan kindje erop, armpjes erin, is het niet onhandig
    Zelfs in april droeg ze hem, een klein kind krijgt het snel koud.

10. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    2,446
    1,463
    113
    Ik heb een simpel en zacht bomberjackje (van de Zeeman) gekregen voor onze zoon :) Ziet er eigenlijk net uit als een dikker vest, met drukknoopjes.

Volgens mij een heel praktisch ding, we zullen zien :D

11. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Is de voetenzak van Teddy? Dan lijkt me dat voldoende.
    (zo koud is het dan nog niet buiten)

Hier kindje van maart. En die ging altijd zonder jasje in de voetenzak.
    Jasje/vestje gebruikte ik alleen maar in de wandelwagen.

12. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,273
    17,149
    113
    Hier bij alle 3 eerste weken/maanden een vestje gebruikt (1x winter 2x zomer).

13. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    .. Dubbel sorry

14. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Ik heb bij alle vier nooit een jas aangedaan

Ik heb er 1 van februari 1 van augustus 1 van september en 1 van oktober

Ik heb ze allemaal een borgvest gekocht en een soepel dun vestje.
    Aan de hand van het weer koos ik voor het borgvest ( soepel maar gevoerd en lekker warm) of voor het vestje en dan koos ik ook nog voor een voetenzak ( koeka met benen teddy gevoerd) of voor een dun dekentje eroverheen.

In augustus had ik mijn dochter 6 jaar geleden echt warm aan moeten kleden want die maand was het steen koud terwijl ze in oktober een lekker vestje aan kon met een lakentje erover

Maar echt een jas zoals wij dat hebben zou ik echt niet doen

Daarnaast zou ik trouwens persoonlijk ( geen aanval op anderen) nooit kiezen voor geen jas of vestje aan want mijn kinderen wiebelen altijd zo erg dat hun armen en hun borst er altijd boven uit kwam en dus geen deken meer over hadden, ik deed liever jasje of vestje en dan tot hun middel de deken ( in mijn geval een Wikkeldeken of de koeka teddy met benen)

15. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Hier geen jasjes maar gewone vestjes en dan in een lekkere warme wikkeldeken in de maxicosi

16. LaLaLi

LaLaLi Actief lid

Jul 1, 2016
    216
    0
    16
    NULL
    NULL

*met jasje bedoel ik zo'n dik wit zacht jasje/vestje van de prenatal met berenoortjes eraan. (Gekocht op MP zo goed als nieuw).
    Zou er geen 40e aan besteden aangezien je niet weet hoelang/hoevaak je het gaat aandoen.

17. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

Mar 28, 2015
    1,998
    221
    63
    Dochter is van 6 september en ik had voor haar, naast de voetenzak ook een jasje/vestje van de prenatal toen ze mee naar huis kwam. Vond dit heel fijn en het was toen ook helemaal niet zo warm.

18. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    In de maxi-cosi (en straks in de andere stoelen ook) moet je sowieso geen jas gebruiken. Je krijgt de gordels dan helemaal niet goed. Dus wikkeldeken of voetenzak en dergelijke voor in de maxi-cosi.

In de kinderwagen hadden mijn kinderen wel een jasje aan en ook in de draagzak bij ons maart-kindje. Maar pas vanaf maat 62 volgens mij . Daarvoor indien nodig extra dekens en dergelijke, maar ook gewoon veel binnen gebleven.

19. Liekj

Liekj Niet meer actief

hier een baby van 28 juni en wij gebruiken een vestje. dat is wel handig vinden wij..

20. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier eentje van half september en wel altijd een jasje aan gehad.

Wat ik trouwens nooit begrijp is dat een jas onhandig is maar een vest volgens vele wel handig.. Ik zie het verschil niet?

Share This Page